Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
  • Informative
Reactions: Hbrink
Sterker nog ... zo laten de eerste reviews en release notes zien in usa ... hij stopt ook voor groene stoplichten. Pas als je de stalk een keer extra aantikt of je stroompedaal aanraakt rijdt hij door groen.
Andersom weigert hij door rood te rijden als je hem probeert te dwingen.
Zo werkt deze eerste versie.

Zeer goed gedrag, want stel dat hij gewoon door rijd?

Daarnaast, feedback terug naar HQ over false positives/negatives door expliciete bevestiging.

In NL/EU gaan we dit nog laaaaaaaaaaaaaang niet zien.
 
Dat je die versie krijgt wil niet zeggen dat je de features krijgt.

Dat heet "geo based feature toggles".

Voorbeelden uit het verleden en het heden:

- 360 Aware Lane Change Assist
- Smart Summon
- NOA *with* confirmation
- NOA *without* confirmation
- UN regelgeving (AP/FSD reageert/rijdt echt heel anders in de US dan elders)

Een versie nummer zegt dus helemaal noppes.

Naast geo-locking is er ook nog VIN-locking. Het early access program is VIN specifiek.
 
Dat vroeg ik me af of de UN regels dit tegen houden. Op domme CC knalt een auto nu ook door rood.

Jazeker, sterker, onze befaamde RDW doet de toetsing voor heel Europa en aangezien hier LCA niet eens (meer) buiten de snelweg mag functioneren vermoed ik deze niet snelweg feature er niet snel doorheen zal komen. Maar wie weet heb ik het fout :)

Nog steeds de verkeerde effort in mijn belevenis. Bestuurders zouden veel meer hebben aan detectie van verkeers(matrix)borden, spitsstroken en wegafsluitingen.