TheoSchijf
Member
Dat is ook logisch. Mensen die een Tesla, BMW of Audi rijden nemen bochten snel omdat het KAN. Je hebt de wielbasis, je hebt de brede goede banden, je hebt het gewicht in een optimale 50/50 verdeling, en vaak ook nog RWD of zelfs AWD. Zaken die opgeteld er zorg voor dragen dat je moeiteloos een bocht neemt met 2 keer de adviessnelheid. Dat de auto het kan doet weinig af aan dat je dan wel laterale krachten krijgt waar lendesteunen en kuipstoeltjes bij van pas komen om niet tegen de deur te komen. Voor de bestuurder maakt dat weinig uit, die weet precies wat ie doet en zet zich op de goede momenten klem tussen stuur, stoelen en pedalen. Bijrijder en achterin vinden het een stuk minder prettig.
Dat is ook wat ik bedoelde: de regels zijn gebaseerd op wat je oma overleeft zonder hartaanval omdat die, al dan niet achter het stuur, ook wel eens in een Tesla met Autopilot zit.
Ik vind het ook stervenstraag en zou het graag kunnen configureren, desnoods op basis van seat sensors of ik er alleen in zit, maar ik snap wel waar de regels vandaan komen.
Bij gewone flauwe bochten vind ik de snelheid best goed. Alleen als hij toch nog iets afremt dan gebeurt dan niet vloeiend. Verder vind ik de snelheid zelfs aan de hoge kant als de weg flink nat is. Hij lijkt helemaal niet te kijken naar nat of glad? Tegen beter weten in - want in praktijk gebeurt er al maanden niet veel - hoop ik op grote stappen vooruit. Ondertussen experimenteer ik graag verder.