Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Nou, ik ben nog niet echt gelukkig met 40.2.1. De deep rain valt me tegen. Ik moet nog steeds handmatig ingrijpen, dus hopelijk leert die nog van ons gedrag. Maar de lane change die jullie zo bejubelen vind ik ook tegenvallen. Ik had er meer van verwacht. Op 36.x duurde een lane change 9 knippers: 3 voordat die gaat, dan naar de andere baan gedurende 3 knippers+3 knippers om in de baan te positioneren. Dat laatste duurt nu 1 knipper minder, dus de hele manoevre in 8 knippers ipv 9. Nou, wat een verbetering zeg.........
Bij mij “gooide” hij hem gister heerlijk in een gat waar maar 3/4 auto lengtes tussen zaten. Was impressed. Vandaag een iets langere rit. Kijken of het blijft.
 
Bij mij “gooide” hij hem gister heerlijk in een gat waar maar 3/4 auto lengtes tussen zaten. Was impressed. Vandaag een iets langere rit. Kijken of het blijft.
Heb je bij de instellingen 'sjonny modus' aangezet? ;)

Vandaag niets te klagen over de ruitenwissers. Maar ik was al niet ontevreden behalve 's nachts, net als bij de andere auto's die ik heb gehad.

Ik ben wel teleurgesteld dat de browser nog steeds kan leiden tot een 'reset' van de car status window (de linker 1/3) en het wel of niet beschikbaar zijn van AP. Voor de IT nerds onder ons is dat toch onbegrijpelijk, dat entertainment en 'core features' hetzelfde proces/geheugen delen danwel het hele systeem kunnen beïnvloeden.

Geen melding gezien van 'einde premium connectivity' trouwens.

Als ik de release notes goed lees worden de ruitenwissers niet beter na elk moment van feedback, maar pas als alle feedback verwerkt is in een nieuwe release. Zou wel gaaf zijn als je 'instant learning' hebt. Zou hij dan in de toekomst ook standaard te hard rijden op AP waar je dat zelf ook doet? ;)
 
  • Funny
Reactions: arne-nl
Wel een tegenvaller van 40.2.1 is dat de auto zelf de snelheid omhoog gooit als je op de snelweg van 100 naar 120 gaat. Ik wil als het druk is gewoon lekker op het gemak rechts blijven cruisen met 105 en niet ineens een stoot gas geven naar de 125
Die onaangename ervaring had ik gisterenavond ook. Ik reed rustig 105 km/u op de A4 en toen ik de A44 opdraaide besloot de auto opeens te accellereren naar 122 km/u. Dat was bij eerdere versies niet het geval. De rijstrookwissels zijn wel een stuk beter geworden.
 
Die onaangename ervaring had ik gisterenavond ook. Ik reed rustig 105 km/u op de A4 en toen ik de A44 opdraaide besloot de auto opeens te accellereren naar 122 km/u. Dat was bij eerdere versies niet het geval. De rijstrookwissels zijn wel een stuk beter geworden.
Ik vind dit ook eigenlijk best een gevaarlijke / onbegrijpelijke keuze om dit aan te zetten. Naar lagere snelheden was dit al vaak het geval. Plosteling accelleren kan voor onverwachte (gevaarlijke) situaties zorgen.
 
Waar ik benieuwd naar ben, is of deze feature ook in 40.2 zit?

Adjacent Line Speeds

"When your vehicle is moving at a significantly faster speed than vehicles in neighboring lanes, Autopilot now automatically reduces your driving speed"

Ik zie namelijk dat deze wel in de US is uitgerold. Dit is namelijk een feature waar ik zelf heel erg naar uitkijk.
 

Attachments

  • 2019-40-2-update2.jpg
    2019-40-2-update2.jpg
    246 KB · Views: 46
  • Love
Reactions: Hans_TM3
Waar ik benieuwd naar ben, is of deze feature ook in 40.2 zit?

Adjacent Line Speeds

"When your vehicle is moving at a significantly faster speed than vehicles in neighboring lanes, Autopilot now automatically reduces your driving speed"

Ik zie namelijk dat deze wel in de US is uitgerold. Dit is namelijk een feature waar ik zelf heel erg naar uitkijk.
Ik heb dat vanmorgen wel ervaren. Rechts inhalen deed hij niet. Maar juist gelijkelijk de snelheid verlagen .
 
Ik vind dit ook eigenlijk best een gevaarlijke / onbegrijpelijke keuze om dit aan te zetten. Naar lagere snelheden was dit al vaak het geval. Plosteling accelleren kan voor onverwachte (gevaarlijke) situaties zorgen.

Hoe bedoel je gevaarlijk? Er kijken toch 8 camera's en een radar mee? (en als het goed is 2 ogen ;))
Auto zal normaal gesproken toch niet zomaar ergens tegenaan botsen?

Ik kan me overigens wel voorstellen dat je ff schrikt als deze actie niet verwacht wordt! (zeker als de auto dat voorheen nooit deed en nu opeens wel op een bekent stuk weg)
 
  • Like
Reactions: ScoopT
Gisterenavond met 40.2.1 van Amsterdam naar Utrecht over de A2 met kletterende regen. Ruitenwissers niet handmatig hoeven bijstellen en NOA bleef aan. Mooie verbetering. Rij er nu drie dagen mee. Het "gewieg" in de baan blijft wel nog aanwezig.
Nou gister regen rond Antwerpen werkt AP1 echte doordat de wegmarkering slecht is of ontbreekt. Hing een keer bijna in de vangrail aan de linkerkant met baan wisselen, heb altijd mijn handen aan het stuur en mijn volle aandacht maar kreeg wel even een verbande hartklep er van.