Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Ik verbaas me soms ook dat ik anders uitkom als ik s'avonds met een vuile achteruit rij camera m'n carport in stuur.
Moet echt opletten in die situaties want de sensors zien dan wel veel maar niet meteen naast de MS.
Vind het fijn s'morgens meteen vooruit weg te kunnen rijden.
 
Een zeer succesvolle combinatie van een verdekt opgesteld hekje in de parkeergarage van het WTC, teveel haast en vooral giga onoplettendheid tijdens het achteruit inparkeren :redface:

Die afscherming is inderdaad wel heel "lomp" neergezet! Hadden ze inderdaad minstens een andere "opvallende" kleur kunnen geven. Men had daar geen U -balk op deze manier voor mogen gebruiken maar een geleiderailprofiel waar deze normaliter toegepast wordt in deze situaties.

Persoonlijk zou ik toch eens juridisch advies indienen of je de betreffende eigenaar van deze garage niet aansprakelijk kan stellen voor de geleden schade. Ja mag verwachten dat je "veilig" kan parkeren in een openbare parkeergarage, ondanks alle disclaimers die ze vaak hanteren. Hier moet je je vaak niet door af laten schrikken, een goede advocaat maakt daar gehakt van. Ik weet niet of je een juridische bijstand hebt bij de autoverzekering? Is een poging altijd waard. Doe je niets is dat ook weer een signaal dat iedereen toch alles maar accepteert en men niets aan dit soort "onveilige" situaties hoeft te doen.

Ik weet, helpt jouw niet van je schade af, en het kost je ook weer tijd. Maar soms moet dit soort "lompe" constructies toch aan de kaak gesteld worden omdat men anders nooit eens normaal leert na te denken.
 
Klopt helemaal als een bus! De auto is Full Operational Lease en de Leasemij heeft al aangegeven een poging te wagen de schade te verhalen op de eigenaar van de de parkeergarage. Dat tovert de schade aan de Tesla niet meteen weg maar helpt wel de deuk in mijn ego te verkleinen :wink:

Goed om te lezen dat ze bij de leasemaatschappij er net zo over denken. Ik kan me wel eens mateloos ergeren hoe sommige bedrijven soms klakkeloos zoiets doms bedenken, en andere die het dan ook nog maar eens zonder nadenken zomaar uitvoeren, waar een klein kind al kan zien dat dit niet slim is. En het eerste is, ze worden er ook nog voor betaald! Fouten mogen we maken maar hier is gewoon iemand moedwillig dom bezig geweest en ik wil hem (of haar) er haast van betichten dat hij (of zij) met zo'n "oplossing" ons automobilisten moedwillig schade wil toebrengen. Die persoon moeten ze gewoon voor straf eens een hele dag lang met zo'n groot slagschip waarin wij rondrijden dat parkeervak in laten parkeren. Eens zien of hij (of zij) het dan schade vrij houdt. En als hij (of zij) dan schade rijdt, zelf de kosten laten betalen. Dan ben ik ervan overtuigd dat hij (of zij) dit soort "oplossingen) niet zo meer zal bedenken.

Sorry, draaf een beetje door geloof ik. :cursing: En ik ben niet eens diegene die de schade heeft (gelukkig). :eek:
 
Vandaag op weg naar het werk op de A201 over een baksteen gereden, hoe komt die daar in hemelsnaam terecht, met 90km/u. Wat ik toen hoorde klonk niet goed. Inderdaad direct daarna een melding dat de bandendruk van het rechterachterwiel te laag was: 0,1 bar...
Me veilig op een ventweg kunnen parkeren en Tesla gebeld. Na een uur kwam er iemand van een takelbedrijf met een nieuwe velg en band. De oude wordt naar het SeC gebracht en ik wordt gebeld voor een afspraak voor de vervanging. (on topic) De velg is wel beschadigd :crying:
IMG_20160116_140202.jpg
IMG_20160116_140151.jpg

Ik neem aan dat die er weer opgezet zal worden. Net voordat ik mijn 90D laat detailen vrijdag...
Iemand nog een velg te koop? :confused:
 
Vandaag op weg naar het werk op de A201 over een baksteen gereden, hoe komt die daar in hemelsnaam terecht, met 90km/u. Wat ik toen hoorde klonk niet goed. Inderdaad direct daarna een melding dat de bandendruk van het rechterachterwiel te laag was: 0,1 bar...
Me veilig op een ventweg kunnen parkeren en Tesla gebeld. Na een uur kwam er iemand van een takelbedrijf met een nieuwe velg en band. De oude wordt naar het SeC gebracht en ik wordt gebeld voor een afspraak voor de vervanging. (on topic) De velg is wel beschadigd :crying:
Ik neem aan dat die er weer opgezet zal worden. Net voordat ik mijn 90D laat detailen vrijdag...
Iemand nog een velg te koop? :confused:

Daarom heb ik nu dus een dashcam.... claimen naar de wegbeheerder fluitje van cent.
 
Vandaag op weg naar het werk op de A201 over een baksteen gereden, hoe komt die daar in hemelsnaam terecht, met 90km/u. Wat ik toen hoorde klonk niet goed. Inderdaad direct daarna een melding dat de bandendruk van het rechterachterwiel te laag was: 0,1 bar...
Me veilig op een ventweg kunnen parkeren en Tesla gebeld. Na een uur kwam er iemand van een takelbedrijf met een nieuwe velg en band. De oude wordt naar het SeC gebracht en ik wordt gebeld voor een afspraak voor de vervanging. (on topic) De velg is wel beschadigd :crying:
Ik neem aan dat die er weer opgezet zal worden. Net voordat ik mijn 90D laat detailen vrijdag...
Iemand nog een velg te koop? :confused:
Keezje heeft er 4 te koop. Zowel standaard als Turbine 19

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/29363-Groupbuy-19-Turbine-Velgen-(T-Sportsline)/page35
 
Last edited:
Mij overkwam iets gelijkaardig. Net voor Waaslandtunnel hoorde ik slag en in tunnel kreeg ik bericht dat de bandenspanning te laag was. Ik sukkelde nog naar het Total benzinestation in Kallo. Na uurtje kwam pechverhelper met tesla velg en kon ik terug verder. Winterbanden lagen er net op en mijn bandenboer heeft in Duitsland een nieuwe Vredestein moeten zoeken. Was in Belgie niet meer te vinden. Ik heb nu 30 000 km en mijn velgen zien er niet uit. Met mijn vorig voertuig (lr discovery 3) had ik 1 keer lichte velgschade op 200 000 km. Verder heb ik een ster in de voorruit en twee plaatsen met lakschade op de motorkap.
 
In de US is er iemand een petitie begonnen om Tesla in beweging te krijgen. Ik heb ze ondertekend.
https://www.change.org/p/elon-musk-mike-honda-jb-straubel-tesla-stop-selling-new-vehicles-until-you-can-support-the-cars-already-sold

Heb de situatie ook besproken met de mensen van het SeC (die hier, voor alle duidelijkheid, zelf niets aan kunnen veranderen). Zij vinden het ook een goed idee dat we Tesla HQ een bericht sturen met ons verhaal. Ik ga dat ook doen van zodra ik mijn wagen terug heb.
 
In de US is er iemand een petitie begonnen om Tesla in beweging te krijgen. Ik heb ze ondertekend.
https://www.change.org/p/elon-musk-mike-honda-jb-straubel-tesla-stop-selling-new-vehicles-until-you-can-support-the-cars-already-sold

Heb de situatie ook besproken met de mensen van het SeC (die hier, voor alle duidelijkheid, zelf niets aan kunnen veranderen). Zij vinden het ook een goed idee dat we Tesla HQ een bericht sturen met ons verhaal. Ik ga dat ook doen van zodra ik mijn wagen terug heb.
Ondertekend! Ik heb er nog geen last van gehad, maar leef met je mee. Het kan ons allemaal overkomen.
 
In de US is er iemand een petitie begonnen om Tesla in beweging te krijgen. Ik heb ze ondertekend.
https://www.change.org/p/elon-musk-...s-until-you-can-support-the-cars-already-sold

Heb de situatie ook besproken met de mensen van het SeC (die hier, voor alle duidelijkheid, zelf niets aan kunnen veranderen). Zij vinden het ook een goed idee dat we Tesla HQ een bericht sturen met ons verhaal. Ik ga dat ook doen van zodra ik mijn wagen terug heb.

ik begrijp ook niet waarom er geen onderdelen gewoon op stock liggen in Tilburg.
Het zal toch niet zo zijn dat dit de bottleneck is op de productielijn.


Maar de toon van de petitie is mijns inziens niet de juiste. "stop selling new vehicles until you can support your current customers who trusted your sales reps when they promised world class support."
Naar mijn ervaring roept men met zo'n toon alleen maar weerstand en ergenis op; en komt de oplossing geen stap dichterbij.
just my 2ct.:wink:

Als men de vraag in de petitie anders formuleert, teken ik meteen.
 
ik begrijp ook niet waarom er geen onderdelen gewoon op stock liggen in Tilburg.
Het zal toch niet zo zijn dat dit de bottleneck is op de productielijn.


Maar de toon van de petitie is mijns inziens niet de juiste. "stop selling new vehicles until you can support your current customers who trusted your sales reps when they promised world class support."
Naar mijn ervaring roept men met zo'n toon alleen maar weerstand en ergenis op; en komt de oplossing geen stap dichterbij.
just my 2ct.:wink:

Als men de vraag in de petitie anders formuleert, teken ik meteen.

Misschien een wat vreemde gedachte... Maar 2 nieuwe teslas's bestellen en deze voor onderdelen gebruiken?
Totaal niet rendabel, maar naar service toe wel zo klant vriendelijk. :cool:
 
In de US is er iemand een petitie begonnen om Tesla in beweging te krijgen. Ik heb ze ondertekend.
https://www.change.org/p/elon-musk-mike-honda-jb-straubel-tesla-stop-selling-new-vehicles-until-you-can-support-the-cars-already-sold

Heb de situatie ook besproken met de mensen van het SeC (die hier, voor alle duidelijkheid, zelf niets aan kunnen veranderen). Zij vinden het ook een goed idee dat we Tesla HQ een bericht sturen met ons verhaal. Ik ga dat ook doen van zodra ik mijn wagen terug heb.

Ja laten we vooral de verkoop stoppen, dat zou helpen...
Hoe vervelend ook, het tekort aan spareparts hoort enigsinds bij de enorm groeiende produktie en verkoop. Net zoals dat er bij onderhoud of schade geen vervangende MS is: alles wat beschikbaar is gaat rechtstreeks de verkoop in.