Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
JAAAAAA morgenmiddag de-icing!! [emoji2][emoji322]

Ik dacht dat het een beetje overdreven was die berichten van mensen die blij waren "eindelijk" weer in hun Tesla te kunnen rijden (sommigen zelfs na maar 1 à 2 dagen al).
Heb vanavond even in mijn Volvo V60 hybrid (9-2013) gereden... [emoji24]
Dan snap je meteen dat er geen weg meer terug is als je eenmaal Tesla rijdt. Heb mijn Tesla nu 10 dgn maar dit is echt autorijden 3.0. Die Volvo reed toch echt niet verkeerd, maar is nu bijna prehistorisch vergeleken met de Tesla. [emoji41]

Voor mij geen ICE meer (tenzij noodzaak)...
 
Advies van collega's Tesla rijders.

Achterbumper schade door hekje. Schade 813 euro. Verhalen op verzekering of zelf dokken om no claim te houden en eigen risico. Tesla verzekering via Paulowski, Muller en Partners (DL)

Heb veel eerder in dit draadje iets vergelijkbaars gepost. Spuiten en uitdeuken van twee deuren, offertes van 400 tot 1200 inclusief btw. Uiteindelijk gewoon zelf betaald ivm schadevrije jaren op willen bouwen :)

Zou eerst dus nog wat rondkijken qua prijs.
 
aha. die had ik nog niet doorgelezen, maar dat wijkt af van wat gebruikelijk is. vandaar dat premies zo lekker kunnen stijgen, een beetje "gelijkwaardige" huurauto kost al minstens€ 100 per dag. Zou liever elk jaar minder premie betalen dan een auto (meestal niet naar wens) vergoed krijgen die je als sigaar uit eigen premiedoos krijgt.

Toch wel hoor, ik lees in de voorwaarden van Delta Lloyd geen onderscheid tussen eigen schuld schade of verhaalbaar. Tijdens reparatie heb je recht op vergelijkbaar vervangend vervoer. De kosten daarvan (en van de reparatie) worden door de verzekering betaald.

Interessant issue is brandstof: ik kreeg van Groeneveld een BMW 1 op benzine. Kost me zo'n 100 euro per week aan brandstof. Toch een extra schadepost van zo'n 300 euro in de 3 weken dat mijn auto weg was voor reparatie. Nou had ik het geluk dat mijn auto in dezelfde periode toch al was ingepland voor vervanging van de drive unit, dus Tesla heeft me na een week een vervangende Tesla aangeboden. Was ik erg blij mee...
 
Tja vannacht een hagelbui......
5 hele kleine deukjes in het dak
6 in de motorkap waarvan twee erg zichtbaar.

Rij je in een Tesla omwat aan de klimaatverandering te doen, krijg je dit als dank.

Recent stond hier een post van iemand die goede ervaringen had met een bedrijf die zonder uitdeuken en spuiten dit soort schade kon oplossen? Lijkt me zeker iets om even naar te zoeken!
 
Rij je in een Tesla omwat aan de klimaatverandering te doen, krijg je dit als dank.

Recent stond hier een post van iemand die goede ervaringen had met een bedrijf die zonder uitdeuken en spuiten dit soort schade kon oplossen? Lijkt me zeker iets om even naar te zoeken!

Ik heb goede ervaringen met Boschmann autoschade in Oss met het weghalen van 'eikel'(grote eikenboom voor de deur) deuken uit het dak van mijn BMW 5 serie. Dit zonder spuiten en echt onzichtbaar weg gewerkt. Onze Mercedes S55 overleefde deze eikel aanvallen altijd zonder schade. Blijkbaar hangt er dus ook veel af van de kwaliteit van het materiaal.
 
Ik heb een uitdeuk setje gekocht waarmee je met een lijmpistool een padje op het deukje plakt en met een trekker op tilt.
http://www.youtube.com/watch?v=v7eqCmtoCXw

Dit zou ik absoluut NIET zelf doen, hier is training, veel gevoel en jaren ervaring voor nodig. Voor je het weet maak je het ergeren is het niet meer eenvoudig te repareren.
Ik zou voor die paar tientjes naar een locale reparateur gaan.
Ik weet een goed adres in Almere.
 
Dit zou ik absoluut NIET zelf doen, hier is training, veel gevoel en jaren ervaring voor nodig. Voor je het weet maak je het ergeren is het niet meer eenvoudig te repareren.
Ik zou voor die paar tientjes naar een locale reparateur gaan.
Ik weet een goed adres in Almere.

Inderdaad. Zo'n setje is waarschijnlijk ontwikkeld op stalen auto's, terwijl de Tesla van aluminium is.
 
Het leek wel oorlog gisteravond. Hagelstenen zo groot als duiveneieren vijf tot tien minuten lang. Vanmorgen de schade vluchtig geinspecteerd. Ik schrok me dood. Alleen al op de motorkap tien tot vijftien forse deuken, rondom overal deuken EN het glazen panorama dak is gebarsten over een behoorlijk oppervlak. Dat laatste zou ik toch echt niet verwachten, maar tegen dit natuurgeweld is kennelijk weinig bestand. Nog nooit zoveel schade aan een auto gehad. Dit is al de derde. Twee keer parkeerschade dankzij een ander en nu deze variant. Het wordt steeds extremer in Nederland, tijd voor een carport!

Mijn buurman vrijdag een splinternieuwe Mazda CX-5 opgehaald. Ook overal deuken. Ik baalde zelf als een stekker, maar met hem had ik echt te doen!

IMG_0686.jpg
IMG_0687.jpg