Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Klopt.
Nuancering en lessons learned:
Week verloren door alarmcentrale. Pas op de 3e lokatie een Tesla gecertificeerd schadebedrijf
Diagnose/onderdelen inventarisatie duurde weer een week
Constructie is kwetsbaar, onderdelen beschadigd tot in het 'subframe'
Levertijd onderdelen
Beschadiging kabelboom door menselijke fout heeft risico's voor hoogspanningsinstallaties en aandrijving
Het Tesla schadebedrijf heeft weinig support van Tesla
Als uiteindelijk de auto naar Tesla gaat, duurt het een week voordat met diagnose wordt gestart

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat. Er was een tijd met veel drivetrain vervangingen ... Ik hoop dat er nu iets op voorraad voor me is [emoji256]
 
Hoho, dit gaat om (zelfveroorzaakte) SCHADE, niet om garantiewerk.
Ik zou niet weten waarom Tesla dan verantwoordelijk zou zijn voor vervangend vervoer.

En ja, de situatie is extreem vervelend. (heb zelf ook in totaal bijna 4 weken zonder Tesla gezeten....)

Ah dacht dat de tesla op weg naar zuid frankrijk stil was komen te staan. Even gemist wat de oorzaak was. Zal die topic maar eens naspitten.
7 wkn zonder tesla lijkt me wel een erg lange tijd[emoji16]
 
Moest net uitwijken bij een wegversmalling. Betonnen verhoging...
cd610c526df6e16fc8ee52627ea317d8.jpg
b7415de503c83038a28396f2bf7a3829.jpg
20ef24f0d6649cfdd9ed37871045c88f.jpg
3b4628040c3d8fe20541991e71fbc0da.jpg
92ce34cdaa7b16bd20624e8e9fc57552.jpg

Ah originele post gevonden. Was in de war met een post van andere TMC member. Wel handig dat je op posts per member kan zoeken.
Hopelijk binnenkort je tesla weer terug.
 
Is er al iemand die succesvol de "airco trilling" in het stuur heeft laten herstellen? Heb niet veel zin om het proefkonijn van dienst te zijn! :tongue:
Vandaag even in Aartselaar gevraagd; blijkbaar kennen ze het probleem, doet het zich voornamelijk voor bij de D-versies en gaan ze informeren bij Tilburg of er al een update is voor een fix. Ze zouden al eens een tesla bijna volledig uit mekaar gevezen hebben maar kunnen de oorzaak voorlopig nog niet achterhalen.
 
Hoho, dit gaat om (zelfveroorzaakte) SCHADE, niet om garantiewerk.
Ik zou niet weten waarom Tesla dan verantwoordelijk zou zijn voor vervangend vervoer.

En ja, de situatie is extreem vervelend. (heb zelf ook in totaal bijna 4 weken zonder Tesla gezeten....)
Had ik gelezen. Maar 7 weken is gewoon te lang. En als het geen eigen schuld was geweest had ik een Tesla geëist ipv opgevraagd als vervangwagen.
 
Vandaag even in Aartselaar gevraagd; blijkbaar kennen ze het probleem, doet het zich voornamelijk voor bij de D-versies en gaan ze informeren bij Tilburg of er al een update is voor een fix. Ze zouden al eens een tesla bijna volledig uit mekaar gevezen hebben maar kunnen de oorzaak voorlopig nog niet achterhalen.

die is er niet staat uit bij tesla Vs ik was de eerste die dat issue melden net als het issue met krakende achtervering
 
Had ik gelezen. Maar 7 weken is gewoon te lang. En als het geen eigen schuld was geweest had ik een Tesla geëist ipv opgevraagd als vervangwagen.
Zo heb ik een aantal weken geleden in en Franse Tesla gereden omdat ik het geeist heb.....er stonden op dat moment minstens 6 andere Tesla's voor reparatie welke eigenaren allen met een BMW zijn heengestuurd.....
 
Vrouwlief trapt op parkeerplaats op elektro pedaal ipv van de rem. Frontaal de boom te pakken genomen!
Schade gaat niet via Tesla zelf maar via daarvoor aangewezen schade bedrijven die onderdelen kunnen krijgen.
Is een beetje een monopolie positie wat de prijzen ook enorm hoog houdt. Deze schade was EUR 4000,-.
Vervangende auto heb ik maar niet eens gevraagd, want ik ga echt niet meer een week in een Cactus rondrijden.

IMG_4470.JPG
IMG_4471.JPG
IMG_4473.JPG
 
Vrouwlief trapt op parkeerplaats op elektro pedaal ipv van de rem. Frontaal de boom te pakken genomen!
Schade gaat niet via Tesla zelf maar via daarvoor aangewezen schade bedrijven die onderdelen kunnen krijgen.
Is een beetje een monopolie positie wat de prijzen ook enorm hoog houdt. Deze schade was EUR 4000,-.
Vervangende auto heb ik maar niet eens gevraagd, want ik ga echt niet meer een week in een Cactus rondrijden.

Auw! :( Buiten dat het enorm balen is, valt het schade bedrag mij op zich nog wel mee. Mogelijk is uitdeuken voldoende of moet er daadwerkelijk dingen vervangen worden?

Overigens kan Autopilot/TACC dit soort dingen voorkomen?
 
Last edited:
Vrouwlief trapt op parkeerplaats op elektro pedaal ipv van de rem. Frontaal de boom te pakken genomen!
Schade gaat niet via Tesla zelf maar via daarvoor aangewezen schade bedrijven die onderdelen kunnen krijgen.
Is een beetje een monopolie positie wat de prijzen ook enorm hoog houdt. Deze schade was EUR 4000,-.
Vervangende auto heb ik maar niet eens gevraagd, want ik ga echt niet meer een week in een Cactus rondrijden.
Oeh, balen!
Overigens heb je volgens de voorwaarden van de Delta Lloyd verzekering recht op gelijkwaardig vervangend vervoer.
 
Ik vind het wel veel geld. Het gevolg van een wit busje dat diens trekhaak achterin de motorklep van mijn Porsche parkeerde, was voor minder dan € 800,00 keurig gerepareerd. (nieuwe kentekenplaat, motorklep uitgedeukt plus klep en bumper opnieuw gespoten). Dader onbekend, dus geen verzekeringswerk.

Voor € 4.000,00 zou het toch haast een nieuwe klep moeten zijn en dat lijkt me ook wel wat overdreven.

Of is het de normale offerte + 100% Tesla toeslag, inmiddels?
 
Vrouwlief trapt op parkeerplaats op elektro pedaal ipv van de rem. Frontaal de boom te pakken genomen!
Schade gaat niet via Tesla zelf maar via daarvoor aangewezen schade bedrijven die onderdelen kunnen krijgen.
Is een beetje een monopolie positie wat de prijzen ook enorm hoog houdt. Deze schade was EUR 4000,-.
Vervangende auto heb ik maar niet eens gevraagd, want ik ga echt niet meer een week in een Cactus rondrijden.
Ik zou mijn vrouw vertellen dat ze m total loss had gereden:rolleyes::rolleyes: en dat er echt een P90DL moest komen. Die L staat voor die heerlijke lounge stoelen:rolleyes: