Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Niet alleen met dit soort grote schades, maar ook de kleinere wordt het dus wel tijd dat Tesla gaat opscha(de)len! Ik weet niet wat de throughput van Tilburg is maar als je reparatie niet bij derden onder kunt brengen dan wordt het wel erg vervelend voor je klanten; toegegeven die rijden al dan niet zelf die schade, maar in de moderne wereld die geschetst wordt is schade nog steeds een dingetje ... of zou dat de schuld zijn dat er niet uitsluitend Teslas rondrijden hier :)
 
In het begin is door Tesla zelfs aangegeven dat bij onderhoud of schade je een vervangende auto zou krijgen die jonger was dan je eigen auto met meer opties. Je zou altijd een betere auto krijgen die je direct kon houden als hij beviel ( uiteraard met bijbetaling). Nooit meer wat van gehoord..
 
Au! Dat doet zeer. (ook aan de ogen).
Sterkte!

Enorme dode hoeken vanwege A-stijlen was me direct opgevallen bij de allereerste keer plaatsnemen (showroom VS) in de MS. Zo zie je dat een 'veilige' auto (bij botsing) toch best nog een beetje veiliger kan (door beter zicht en het voorkomen van een botsing).

Jullie bedoelen toch de voorste dakstijl? Het is me eigenlijk nog niet opgevallen dat daar zo'n dode hoek zit… .

Raamstijlen.png
 
Jullie bedoelen toch de voorste dakstijl? Het is me eigenlijk nog niet opgevallen dat daar zo'n dode hoek zit… .

Echt niet.. ? heb meerdere situaties gehad waarbij ik fietsers en wandelaars gewoon niet zag.. ging enkele keren maar net goed. Met name in de winterse dagen als je in het donker van en naar je werk gaat... Ik let tegenwoordig dubbel op... De hoek waarmee je geen zicht hebt is gewoon groot... als je snel links/rechts kijkt zitten er soms fietsers in deze "dode" hoek...Zeker al drie keer gehad dat ik optrok en net nog iemand voorbij zag fietsen ..oef..
 
Jullie bedoelen toch de voorste dakstijl? Het is me eigenlijk nog niet opgevallen dat daar zo'n dode hoek zit… .

Raamstijlen.png
Inderdaad, die rode, en dan vooral aan de bijrijderskant. Daar past een complete fietser of voetganger achter, of complete auto als je een beetje pech hebt. Zeker bij het linksaf draaien met middenberm blijft het tegemoetkomend verkeer verborgen achter die A-stijl als ze de juiste snelheid hebben.
Een en ander heeft ook te maken met de afstand tussen dashboard en stoel, ik heb het idee dat ik in de tesla verder weg van de voorruit zit dan in mijn vorige auto, waardoor de A-stijl meer in mijn gezichtsveld zit...
 
Komt me regelmatig voor dat als ik mensen voorrang geef er agressief achter me getoeterd wordt...

En jij denkt dat ze dit voor niets doen?! Aan wie ligt het als dit "regelmatig" voorkomt?

Rijbewijs halen= leren en toepassen van verkeersregels en daar (indien veilig) aan houden.
Dus ook op rotondes (veilig) wel/geen voorrang verlenen zoals aangegeven en daar zoveel als mogelijk aan houden. De verkeer-inrichter (die de bebording en situatie bedacht) heeft echt wel nagedacht waarom op die locatie het op die manier moet...
Gaan we nu onze eigen (hoffelijke) regeltjes toepassen (=tegen verkeersborden/regels in) dan wordt het verwarrend voor zowel achterop komend als kruisend (=fietser) verkeer.

Iets wat ik (als toeterende achterligger) kwijt wilde ;)

Gelukkig heb ik wel kunnen regelen dat ik de VW Golf (1.0) binnenkort mag ruilen tegen een BMW 3-serie.

Hopen dat het allemaal vlot gaat verlopen en dat het "back to classic" niet te lang gaat duren, hoewel menig bestuurder zich rijk zou prijzen met een dreier als heilige koe...
 
Dat zuigt. Gloednieuw en dan meteen dit. Je bent haar zo weer een paar weken kwijt om het te herstellen. Sterkte.
Dat zal wel meevallen,
De schadehersteller kijkt wat er besteld moet worden en besteld dat.
Ondertussen rijd je nog steeds in een (enigszins minder mooie) Tesla.
Als de onderdelen binnen zijn, dan ben je hem een dag of 2 kwijt voor het herstel.
 
En jij denkt dat ze dit voor niets doen?! Aan wie ligt het als dit "regelmatig" voorkomt?

Rijbewijs halen= leren en toepassen van verkeersregels en daar (indien veilig) aan houden.
Dus ook op rotondes (veilig) wel/geen voorrang verlenen zoals aangegeven en daar zoveel als mogelijk aan houden. De verkeer-inrichter (die de bebording en situatie bedacht) heeft echt wel nagedacht waarom op die locatie het op die manier moet...
Gaan we nu onze eigen (hoffelijke) regeltjes toepassen (=tegen verkeersborden/regels in) dan wordt het verwarrend voor zowel achterop komend als kruisend (=fietser) verkeer.

Iets wat ik (als toeterende achterligger) kwijt wilde ;)

Rustig, Fred, rustig, denk aan je hartslag! :)

Als je in die rode auto van je zit toeter je toch niet? Dat zou alle vooroordelen zo bevestigen. ;)
 
  • Funny
Reactions: HWS and redevries
Jullie bedoelen toch de voorste dakstijl? Het is me eigenlijk nog niet opgevallen dat daar zo'n dode hoek zit… .

Raamstijlen.png

Echt niet.. ? heb meerdere situaties gehad waarbij ik fietsers en wandelaars gewoon niet zag.. ging enkele keren maar net goed. Met name in de winterse dagen als je in het donker van en naar je werk gaat... Ik let tegenwoordig dubbel op... De hoek waarmee je geen zicht hebt is gewoon groot... als je snel links/rechts kijkt zitten er soms fietsers in deze "dode" hoek...Zeker al drie keer gehad dat ik optrok en net nog iemand voorbij zag fietsen ..oef..

Inderdaad, die rode, en dan vooral aan de bijrijderskant. Daar past een complete fietser of voetganger achter, of complete auto als je een beetje pech hebt. Zeker bij het linksaf draaien met middenberm blijft het tegemoetkomend verkeer verborgen achter die A-stijl als ze de juiste snelheid hebben.
Een en ander heeft ook te maken met de afstand tussen dashboard en stoel, ik heb het idee dat ik in de tesla verder weg van de voorruit zit dan in mijn vorige auto, waardoor de A-stijl meer in mijn gezichtsveld zit...

Ik heb het ook al zeker 7 keer in de korte tijd dat ik de mijne heb meegemaakt. 3 keer was het mijn bijrijder die me tijdig waarschuwde, alle andere keren ging het maar net goed.
Na het zien van Maurice's filmpje ben ik extra op gaan letten zelfs, en toch die 7 keren niet genoeg blijkbaar...
 
Dat zal wel meevallen,
De schadehersteller kijkt wat er besteld moet worden en besteld dat.
Ondertussen rijd je nog steeds in een (enigszins minder mooie) Tesla.
Als de onderdelen binnen zijn, dan ben je hem een dag of 2 kwijt voor het herstel.
Je hebt waarschijnlijk gelijk. Ik heb niet zo veel ervaring met schade. (1x van achteren aangereden, 1x van voren en 1x kop-staart in 30 jaar.) Twee dagen zonder Tesla is twee dagen te veel natuurlijk. :)
 
Maandag heb ik mijn wagen opnieuw voor een dag binnen gedaan omdat ik nog een paar deukjes had opgemerkt op de rechter "heup" die er niet zaten voor het ongeval. Ik denk dat jullie wel geïnteresseerd zijn in wat de mogelijkheden zijn qua spot repair bij de alu panelen van een Model S. Hierbij een voorbeeld van zo'n deukje:

Deukje op heup bij kofferdeksel.JPG


En na de spot repair is het deukje helemaal verdwenen. Magic en vakmanschap!