Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Wel rijdbare schade toch? Aangezien je op vakantie gaat.. :wink:
bb29a45015e95b4d7a0f4a95814b3588.jpg

Een lul vond het nodig een fietser op een rotonde die geen voorrang had toch voor te laten
 
Een lul vond het nodig een fietser op een rotonde die geen voorrang had toch voor te laten

Ik heb het laatst ook meegemaakt dat mijn voorganger abrupt stevig remde om een voetganger voor te laten. Alhoewel ik echt niet zat te pitten, ging dat maar net goed. De hoffelijkheid is te prijzen, maar door het dermate onverwacht te doen, kun je een riskante situatie veroorzaken. Ik snap je frustratie best. Succes met de afhandeling!
 
Ik heb het laatst ook meegemaakt dat mijn voorganger abrupt stevig remde om een voetganger voor te laten. Alhoewel ik echt niet zat te pitten, ging dat maar net goed. De hoffelijkheid is te prijzen, maar door het dermate onverwacht te doen, kun je een riskante situatie veroorzaken. Ik snap je frustratie best. Succes met de afhandeling!
Artikel 19 reglement verkeersregels en verkeerstekens
De bestuurder moet in staat zijn zijn voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is.
 
Na een rotonde remde een auto plots voor een fietser die geen voorrang had, daar knalde een bestelbusje op en ik op dat busje.
Busje en ik stopten 30 meter verder op een erf en de eerste auto besloot na enige aarzeling maar lekker door te rijden. Volgens schadebedrijf zou het binnen 2 weken gefixed moeten zijn. Mistlamp heeft radiator geraakt, kwamen ook wat rookpluimpjes uit de wielkast. Ik vertelde ze nog dat onderdelen nogal eens op zich kunnen laten wachten, maar hij zei dat het tegenwoordig bij kleine schades wel snel te leveren is.
 
Het rempedaal verwisselen voor het gaspedaal bij het inparkeren is ook niet aan te bevelen...

bc2b7942a733d5243e4485536764fda2.jpg


fce70650211094fbb0cc0f9c38781f89.jpg


6c0f7a5afe545b12765d953ac6018999.jpg


De auto ervoor is doorgeduwd op de auto daarvoor, dus in totaal drie auto's met schade.

It wasn't me! [emoji16]

Ik ben net bij abs splinter in Amsterdam langs geweest. 6 april kan de Tesla gebracht worden. Motorkap wordt vervangen, de rest hersteld.

Ik heb net de dashcam beelden gezien: het verschil in massa tussen een model s en een Kia Venga was duidelijk zichtbaar. Ik zal het filmpje niet posten, dat zou niet bevordelijk zijn voor onze echtelijke relatie [emoji12]
 
"Geef ik op een rotonde een fietser uit beleefdheid voorrang... zit die lul achter me niet op te letten en veel te dicht op mijn auto..."

Komt me regelmatig voor dat als ik mensen voorrang geef er agressief achter me getoeterd wordt... veel weggebruikers denken echt dat als je in een auto zit de rest maar moet wachten.. rijden in America is dan ook vaak een verademing.. niet altijd al die regels, maar gewoon opletten.. wie het eerst komt heeft voorrang..

Moest het even kwijt -;)


Een lul vond het nodig een fietser op een rotonde die geen voorrang had toch voor te laten
 
Ik ben net bij abs splinter in Amsterdam langs geweest. 6 april kan de Tesla gebracht worden. Motorkap wordt vervangen, de rest hersteld.

Ik heb net de dashcam beelden gezien: het verschil in massa tussen een model s en een Kia Venga was duidelijk zichtbaar. Ik zal het filmpje niet posten, dat zou niet bevordelijk zijn voor onze echtelijke relatie [emoji12]

Venga...

Klinkt als gebiedende wijs van een moeilijk spaans werkwoord (ben grammaticaal niet zo sterk) wat door de dashcam bevestigd wordt.... Dus niets met massa, maar gewoon een auto die zijn naam eer aan doet?
 
"Geef ik op een rotonde een fietser uit beleefdheid voorrang... zit die lul achter me niet op te letten en veel te dicht op mijn auto..."

Komt me regelmatig voor dat als ik mensen voorrang geef er agressief achter me getoeterd wordt... veel weggebruikers denken echt dat als je in een auto zit de rest maar moet wachten.. rijden in America is dan ook vaak een verademing.. niet altijd al die regels, maar gewoon opletten.. wie het eerst komt heeft voorrang..

Moest het even kwijt -;)
Edi,

Je hebt situaties waarbij dit door de medeweggebuikers mag worden verwacht (voorrangssituatie) en situaties waarbij dit niet wordt verwacht. Vooral dat laatste brengt nou eenmaal extra gevaar met zich mee. Rem je speciaal af voor die fietser, of laat je een gaatje vallen om de fietser voor te laten (zo doe ik dat zelf wel regelmatig). Hoffelijkheid is vaak wel een gemis in het verkeer, maar kan soms ook extra gevaar op leveren...

Dit wou ik ook even kwijt :)
 
Wat een hoop pech hier. Ik laat de auto vandaag maar staan ;). 800 euro valt best mee! De Daewoo kwam van rechts?
Heel suf te vroeg naar rechts ingedraaid bij vooruit inparkeren. Ik dacht dat ik er al langs was ofzo. Kwam met enig geknerp tot stilstand tegen de hoek van de bumper van de Daewoo. 800 euro (ex BTW) valt mij ook reuze mee, de hersteller denkt het daarvoor te kunnen doen. Het zijn voornamelijk krassen (over 2 portieren en een spatbord..), met de vlakke hand voel je op 1 plek een minimale deuk. Ben benieuwd of het hem lukt.
 
"Geef ik op een rotonde een fietser uit beleefdheid voorrang... zit die lul achter me niet op te letten en veel te dicht op mijn auto..."

Komt me regelmatig voor dat als ik mensen voorrang geef er agressief achter me getoeterd wordt... veel weggebruikers denken echt dat als je in een auto zit de rest maar moet wachten.. rijden in America is dan ook vaak een verademing.. niet altijd al die regels, maar gewoon opletten.. wie het eerst komt heeft voorrang..

Moest het even kwijt -;)


Is niet altijd agressiviteit maar kan ook gewoon 'schrik' zijn.

Ik herken dat wel. Je rekent in het verkeer voortdurend op 'te verwachten' gedrag van je medeweggebruikers. Het zou een janboel worden als we dat allemaal niet meer zouden (kunnen) doen.
De bestuurder voor je rijdt de rotonde op. Dan ben je op dat moment niet meer met je voorganger bezig maar met verkeer van links, je kans om zelf de rotonde ook op te rijden, om je heen aan het kijken om er zeker van te zijn dat er niet een fiets tussendoor komt schieten, etc.
Als je voorganger dan geheel onvoorzien en onverwacht (want voorrang) opeens voor je stilstaat, schrik je je de pleuris.

Een goede chauffeur is niet alleen galant in het verkeer, maar zich ook bewust van de weggebruikers om zich heen en de impact van zijn eigen gedrag op die weggebruikers.
Op zo'n moment gaat bij mij veiligheid boven galant gedrag.

Ook als ik voetgangers of fietsers op een rotonde voorrang moet verlenen gluur ik altijd in mijn achteruitkijkspiegel om te zien of mijn achterligger wel door heeft dat ik moet en ga stoppen. Denk ik dat het mis gaat dan rij ik door (als ik daarmee niemand aanrij natuurlijk)
 
ebullio, Daniel en Ipe, veel sterkte bij het afhandelen van jullie schade. Ik voel mij niet goed worden als ik dat allemaal zie. Ben nog steeds niet over mijn eigen schade heen. Binnen 2 weken moet hij terug voor de finale. En ik heb geen zin om weer in die Seat te duiken.

- - - Updated - - -


Rijdt hij eigenlijk nog? Ik zie namelijk wat vloeistof uit de radiator die zich achter de koelinlaat bevindt.
 
@LastNLSig en RvdVen - ben het ook wel met jullie eens..
ik triggerde meer op het scheldwoord.. denk dat je eerder "lul" dan lul bedoelde... -;) Maar over het algemeen is enige hoffelijkheid - een auto is vaak te gast vind ik, met name in de bebouwde kom - vaak ver te zoeken..