Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Naar waar is hij gebracht?
Ik weet dat hier in Hofstade (tegen Aalst) een garage is die er mag aan werken.

Daar is hij inderdaad. Bij Carrozzeria De Buck - Caudron (Welkom op de website van Carrozzeria De Buck- Caudron). Blijkbaar zijn ze de enige voor België en Luxemburg die de Tesla certificatie hebben gehaald om te mogen lassen. Er is ook nog een 2de Tesla hersteller maar ik vermoed dat die enkel blikschade mag herstellen. Toen ik bij Tesla was, was het meteen duidelijk dat er maar 1 optie was in mijn geval.
 
Daar is hij inderdaad. Bij Carrozzeria De Buck - Caudron (Welkom op de website van Carrozzeria De Buck- Caudron). Blijkbaar zijn ze de enige voor België en Luxemburg die de Tesla certificatie hebben gehaald om te mogen lassen. Er is ook nog een 2de Tesla hersteller maar ik vermoed dat die enkel blikschade mag herstellen. Toen ik bij Tesla was, was het meteen duidelijk dat er maar 1 optie was in mijn geval.

Is hier op enkele minuten van mij.
Als ik eens moet gaan informeren of een foto moet gaan nemen tijdens je lange wachttijd moet je maar iets laten weten :D
 
Jan, stond uw pussy magnet op "high" ingesteld?

Inderdaad, ik zat er ook nog aan te denken. :rolleyes:

Maar eigenlijk is het erger voor haar dan voor mij. Haar wagen is niet omnium verzekerd en als ik de mensen van Tesla mag geloven (met BMW achtergrond) is er een grote kans dat die BMW total loss is. We mogen heel tevreden zijn dat onze Tesla zo'n veilige wagen is. Volgens mij raakt dat aspect soms een beetje teveel ondergesneeuwd. Alleen al daarvoor zou je een Tesla moeten kopen als je de mogelijkheid hebt.
 
We mogen heel tevreden zijn dat onze Tesla zo'n veilige wagen is. Volgens mij raakt dat aspect soms een beetje teveel ondergesneeuwd. Alleen al daarvoor zou je een Tesla moeten kopen als je de mogelijkheid hebt.

Dat ben ik met je eens en probeer ik steeds naar voren te brengen.
Want iedereen noemt het alleen maar duur, maar wat is duur als je kijkt naar de kosten van revalidatie, uitval of erger.

Hoeveel overleven een crash niet waar ze in een Tesla naar alle waarschijnlijkheid er met blauwe butsen vanaf zouden zijn gekomen.

Het klinkt hard maar als je dat weet, dan probeer je toch alles om jezelf (en je gezin) zoveel mogelijk te behoeden?
 
Voor diegenen die de 3de zitrij hebben in hun Model S, ik heb de stalen balk vandaag vast gehad die in de bumper is verwerkt indien je de 2 extra zeteltjes hebt. Zonder de zeteltjes zit er een "gewone" alu balk in de plastic bumper. Vandaar dat je die 3de zitrij niet na levering kan laten inbouwen. De kost om die stalen balk toe te voegen zal in verhouding te groot zijn. Probeer die zeteltjes dus zeker nooit zelf te monteren in een Model S die daar niet voor uitgevoerd is.
 
Voor diegenen die de 3de zitrij hebben in hun Model S, ik heb de stalen balk vandaag vast gehad die in de bumper is verwerkt indien je de 2 extra zeteltjes hebt. Zonder de zeteltjes zit er een "gewone" alu balk in de plastic bumper. Vandaar dat je die 3de zitrij niet na levering kan laten inbouwen. De kost om die stalen balk toe te voegen zal in verhouding te groot zijn. Probeer die zeteltjes dus zeker nooit zelf te monteren in een Model S die daar niet voor uitgevoerd is.

Die Jan is toch onverbeterlijk he! :wink:

Ik vraag me af wat het verschil zou geweest zijn voor je nek met de hoofdsteunen in de Classic.
 
Die Jan is toch onverbeterlijk he! :wink:

Ik vraag me af wat het verschil zou geweest zijn voor je nek met de hoofdsteunen in de Classic.

De zetels hebben in elk geval goed hun werk gedaan. Heb alles heel bewust kunnen meemaken gezien ik het zag aankomen en het gewoon wachten was op de klap. Bij mijn BMW was de rug van mijn zetel na een vergelijkbare klap helemaal van positie verandert. Mogelijk was dat "by design". De Tesla heeft geen krimp gegeven en ik voel niets aan mijn nek. All good op dat vlak.

Ik heb ook nog wat geleerd over de lak trouwens. Ga mij nog eens informeren als ik hem terug krijg maar de multi-coat versies hebben blijkbaar ook 2 vernislagen boven de kleurlak ipv 1. De eerste vernislaag is in het rood en de 2de vernislaag (clearcoat) is transparant. Die 2de is nodig omdat de eerste uit zichzelf niet UV bestendig zou zijn. Ik maak mij zorgen over mogelijke kleurverschillen maar de man stelde dat de match perfect zal zijn. We'll see want ik ben niet de eerste de beste op dat vlak. :eek:
 
Ik maak mij zorgen over mogelijke kleurverschillen maar de man stelde dat de match perfect zal zijn. We'll see want ik ben niet de eerste de beste op dat vlak. :eek:

Dat is jou wel toevertrouwd. Ik herinner me je urenlange inspectie bij aflevering, ik was in tien minuten onderweg naar huis. Thuis aangekomen twee verticale krassen gevonden op een velgrand. Tesla geeft dan echt niet meer thuis.
 
Oei Jan, zie ik daar nu een krasje? :scared:

Alle gekheid op een stokje: ik hoop dat je snel terug in je S kan zitten want zo'n dieselstoof op wielen is het toch niet het zelfde. Blij dat het "slechts" materiële schade is!

Heb je Michel al laten weten dat je terug een Modesta Coating zal nodig hebben? ;-)
 
De zetels hebben in elk geval goed hun werk gedaan. Heb alles heel bewust kunnen meemaken gezien ik het zag aankomen en het gewoon wachten was op de klap. Bij mijn BMW was de rug van mijn zetel na een vergelijkbare klap helemaal van positie verandert. Mogelijk was dat "by design". De Tesla heeft geen krimp gegeven en ik voel niets aan mijn nek. All good op dat vlak.
Dus geen whiplash gehad? Mijn vrouw (fysio en manueel therapeut) was daar benieuwd naar namelijk.