Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade door gebruik Autopark

This site may earn commission on affiliate links.
Heb auto park nog nooit uitgeprobeerd maar als deze de lijnen volgt die ik ook zie bij achteruitrijden dan gaat het goed mis. Van deze lijnen bij het indraaien klopt echt helemaal niks. Bij mijn Volvo kon ik zonder gebruik te maken van de spiegels prima achteruitrijden. Bij tesla kan het niet zonder spiegels. Herkenbaar?
 
Heb auto park nog nooit uitgeprobeerd maar als deze de lijnen volgt die ik ook zie bij achteruitrijden dan gaat het goed mis. Van deze lijnen bij het indraaien klopt echt helemaal niks. Bij mijn Volvo kon ik zonder gebruik te maken van de spiegels prima achteruitrijden. Bij tesla kan het niet zonder spiegels. Herkenbaar?
Nee mijn hersens hebben autocorrect aangeleerd voor deze lijnen. Daarmee parkeert het prima.
 
  • Funny
Reactions: Dutch-Courage
Dank voort jullie reactie. Maar blijkbaar ben ik 'verdacht' met mijn verhaal. Misschien wel begrijpelijk want ik had na 35.000 km en anderhalf jaar tevreden rijden (en zo nu en dan auto-park) dit ook nooit verwacht. Ik sluit de foto van mijn schade in en de foto van de plaats waar het gebeurde: de mercedes met de trekhaak. Ik wil het dashcamfilmpje niet insluiten omdat ik niet een rijtje kentekens van anderen wil publiceren.
Hij kon niet in een keer achteruit de parkeerhaven in en moest dus eenmaal naar voren steken. Zicht was normaal, sensoren niet afgedekt ... tot nu toe voor mij een raadsel.View attachment 386797 View attachment 386798 Mijn Teslagarage heeft wel al mij beeldmateriaal, maar nog niet gereageerd.

Afgelopen zaterdag moest ik even "snel" de auto verplaatsen omdat deze in de weg stond.
Uiteraard is dat zo'n moment dat de systemen niet willen opstarten en zit je 1-1,5 min in je auto te wachten voordat je weg kunt rijden omdat de auto vindt dat het tijd is om te rebooten. Mensen om je heen met een vragende blikken van waarom gaat hij niet weg.

Hup snel zelf in een inmiddels vrijgekomen parkeerplaatsje gezet. Kom ik een half uur later terug blijkt de neus van de auto 20cm in een rij struiken te staan, deze waren van achter het stuur niet te zien, dit alles zonder dat de parkeersensoren zijn afgegaan. Met het erin zetten wel gezien maar ik ging er toen vanuit dat ik er nog te ver vanaf stond voor de sensoren.

Blijkbaar werken de parkeersensoren niet gelijk wanneer de auto niet is gereboot of i.i.g. vinden deze gegevens niet hun weg naar het beeldscherm en de luidsprekers in de auto.
 
Zojuist voor de tweede keer Autopark getest. Door blijven draaien terwijl een auto passeert en dan dwars insteken in plaats van gewoon fileparkeren is niet direct een reden om het zonder update nog eens te proberen. :( Ja ik heb de beelden maar het is me teveel gedoe om te knippen en kentekens te blurren enzo...