Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

poll: wie wil Herbie65 weer toelaten op het forum?

Wie wil Herbie65 (Herbert) weer op het forum?

  • Ja, graag, een Tesla rijdende piloot is aan waardevol lid

    Votes: 112 99.1%
  • Nee, bijklussende piloten (tesland) kunnen wij missen

    Votes: 1 0.9%

  • Total voters
    113
This site may earn commission on affiliate links.
Bij deze: Mijn tweelingbroer Herbie65 heeft in febr. contact gezocht met de moderatoren om een commerciële account aan te vragen. Daar is contact over geweest, echter wat ze vragen zijn erg duur. Zeker voor een klein landje als NL. Om 1 commercieel bericht per maand te plaatsen, kost dat $250,- per maand.
Dit gesprek is toen stil gevallen.
Door klachten van Nederlandse forumlezers is de ban ontstaan.
Zonder waarschuwingen.
Herbie heeft daarover een bericht gekregen van een moderator dat hij gebanned was:

"We have received complaints that you have been making unauthorized posts about your business on TMC. Given that you were already aware that you needed to become an approved Vendor before doing this, we have banned your account and will not allow any further mention of your business and products on your site.
As a business owner, we would expect you to respect the processes and rules we have in place in order to ensure our ability to run, rather than try to circumvent them. Really disappointing.
If there is a misunderstanding, feel free to clarify. If not, please do not post on TMC as you will be blocked. "


Daarna heeft hij een antwoord gestuurd dat hij begreep dat hij op het "een beetje stout" geweest is, en bood alsnog aan om een commercieel account te openen, waarop dit antwoord volgde:

"As far as we can tell, you willfully and knowingly broke forum rules. As such, we currently do not regard you as a trustworthy business person, and therefore at this moment we are not willing to do business with you. If this was simply a matter of money, then we would just ask you to cover the period for which you have been advertising your business on TMC. However it is not.
We will consider working with you once we feel that you are able to conduct yourself professionally and in good faith. In the mean time, please be honest with other forum members as to the reasons why you have been banned (that being that you knowingly broke rules, not that we have been unable to agree on a Vendorship price).
Also, for your information, creating multiple accounts is also against our forum rules. So please do not try to create additional accounts "


Daarna heeft Herbie contact gezocht met bijna alle denkbare moderators via mail, PB,s etc. En ook zijn collega Tesnicus heeft dat gedaan.
Geen enkele reactie.

Het lijkt Noord Korea wel. (en niet alleen de uitslag van deze poll)
 
Op sommige fora zie je inderdaad wel eens commerciele jongens die elke discussie als uitnodiging zien om hun product/dienst aan te bieden, wat wel eens storend werkte. Dat gevoel kreeg ik bij Herbert, Serge, Ernstt absoluut niet.
Ook ff de N-Koreaanse stemwijzer ingevuld.
 
Stemmen voor een nieuw forum zonder die regels, is belachelijk, dit forum is populair en waardevol voor vele Tesla rijders. Zonder inbreng van mensen die Tesla ademen zou dit niet hetzelfde zijn.
Als je je echt stoort aan iets wat lijkt als reclame moet je maar weg kijken... ik kan gerust de zon zien schijnen in een ander zijn ogen..
 
  • Like
Reactions: davandy and KrisB
En dat bepaalt wie op grond waarvan? pffff.
Tsja we zijn hier te gast, en de eigenaars hanteren (dus blijkbaar) geen democratisch proces, wat hun goed recht is. Ik waardeer de rechtlijnigheid ervan wel eigenlijk, het zorgt voor een schoon en vertrouwenswaardig forum.
Verder kan ik ze ook niet betichten van onrechtvaardigheid, want ze handelen op precies dezelfde manier als toen met de detailers.
En zo uit de e-mail wisseling te lezen hebben ze de deur in zijn gezicht dichtgegooid, geen wonder dat ze niet meer open doen nadat er herhaaldelijk nog op de bel wordt gedrukt...

Voordat iemand denkt dat ik heb geklaagd bij de eigenaren:
- klagen doe ik in het openbaar zodat iedereen het kan lezen en er discussie ontstaat
- ik weet de 'ignore member' knop te vinden
- ik weet de pm knop ook te vinden indien nodig

Dus nee ik was het niet, maar ik begrijp diegenen die zich er aan stoorden wel.
Ik stoor me er zelf ook aan, ik zie dan een gewaardeerd goedbedoelend forumlid in een paar weken tijd veranderen in een colporteur, en voel me dan toch altijd weer een beetje bedrogen. Ik kan dan geen post van zo'n forumlid meer lezen zonder de bijbedoelingen te proeven.
Bijv. de post waarin herb_k vraagt of iemand geïnteresseerd is in een voetknop voor de achterklep...
Ik vind dit forum juist zo fijn omdat het een puur eigenaars- en liefhebbersforum is. Ik wil niet elke post gaan filteren ('wegkijken') op commerciële bedoelingen, hoe handig en toepasselijk hun diensten of waren ook voor mij zouden zijn. (ronduit ignoren van zo'n forumlid is dan weer jammer omdat ik dan weer de waardevolle bijdragen mis).
Ik zie liever een simpele signature net als Lucky luke of gewoon een banner zoals die van EV charge king die ik hierboven vaak zie langskomen, dat is duidelijk en genoeg (ja dit forum is gewhitelist in mijn ad-blocker).
 
Ik reageer toch even op Bas (ook al kan hij mijn berichten dus niet meer lezen).
voor een hobbyist als ik, is een banner erg aan de prijs.
Over het berichtje van de opener, dat is mijn enthousiasme als ik iets bedacht heb.
Ik ben niet zo dom om hier iets aan te bieden. Ik heb mijn lesje geleerd.
Oprechte excuses als ik iets verkeerds doe.
 
Last edited:
Lijkt mij allemaal duidelijk: ga je linken naar video of beschrijvingen op een website (bedrijf website met webshop oid). Met welke goede bedoelingen, dat zal gezien worden als commerciële activiteit. Geen discussie mogelijk. Het is heel goed dat deze strikt wordt gehandhaafd, al lijkt mij het vreselijk moeilijk te handhaven maar het lukt blijkbaar goed.

Als je op persoonlijke naam heel entausiast op persoonlijke titel alleen post en video link naar een persoonlijke site (of YouTube op persoonlijk titel) met geen enkele referentie naar commerciële activiteit. Daar kan niemand iets van roepen dat niet kan/mag/commercieel gezien worden.

Kortom: zorg dat je 'gevonden' kan worden met de gemiddelde internet gigant en welke advertentie middelen ze bieden. Ja die banners, AdWords etc etc.
 
  • Like
Reactions: herb_k
Ik reageer toch even op Bas (ook al kan hij mijn berichten dus niet meer lezen).
voor een hobbyist als ik, is een banner erg aan de prijs.
Over het berichtje van de opener, dat is mijn enthousiasme als ik iets bedacht heb.
Ik ben niet zo dom om hier iets aan te bieden. Ik heb mijn lesje geleerd.
Oprechte excuses als ik iets verkeerds doe.
Ik heb je niet ge-ignored hoor, je schrijft genoeg interessante berichten ;). Ik geef alleen een andere opinie weer dan de meesten die hier een duimpje omhoog hebben gestoken. Het is niet bedoeld als direct persoonlijke kritiek maar als begrip voor de andere kant van het verhaal.
Ik gun je alle succes met je onderneming en ik hoop dat je snel uit het hobyist stadium kunt groeien. We hebben onafhankelijke garages met Tesla kennis hard nodig.
Laat het aanprijzen van je commerciele activiteiten verder maar aan andere forumleden over :D
 
Van mij mag hij terugkomen maar ik vind het ook normaal dat er een bijdrage gevraagd wordt. Hij maakt hier toch reclame voor zijn bedrijf en bereikt een grote doelgroep via het forum. Hoeveel die bijdrage moet zijn laat ik in het midden.
 
  • Like
Reactions: Firebird
Ik heb ook voor gestemd.

Hoewel het reclame is is het altijd handig om te weten wat de ontwikkelingen voor Tesla rijders zijn. Het mes snijdt dus aan twee kanten.

Maar eigenlijk is deze post nutteloos.

Zijn tweelingbroer is lid geworden :)

Gr Chris
 
Het blijft natuurlijk allemaal erg arbitrair. Als mij broer iets nuttigs verkoop voor Tesla eigenaren kan ik heel veel post vullen om zijn handel aan te bevelen. Als een ander lid hier velgbeschermers of dashcam's verkoopt is het blijkbaar een probleem. Ik vond het juist zeer handig om hier te lezen wie die handel heeft en hoe en waar ik dat kan aanschaffen. Enkel en alleen het feit dat het om een forumlid gaan zou een probleem zijn? Ik denk van niet, ik ben blij dat ik die beschermers en dashcam's kan betrekken bij een betrouwbaar forum lid. Dat heeft namelijk ook zo zijn voordelen.....
 
  • Like
Reactions: robertvg and HWS
Heren (en dames?) Ik hoor van mijn broer dat hij zeer vereerd is in de (voorlopige) uitslag en de mooie woorden van iedereen.
Ik heb geleerd van de ban en zal me netjes gedragen.
Ik post zo nu en dan wel zaken waar we mee bezig zijn, zoals het project "hands free trunk opener" Dat lijkt mij prima binnen de regels van het forum, het is per slot van rekening iets wat ik aan mijn eigen auto doe. Wat er verder mee gebeurt laat ik dan ook in het midden.
Dus namens TAFKAH (The Artist Formerly Known As Herbie65) heel erg bedankt!!

(Ben trouwens wel benieuwd wie die tegenstemmer is)
 
Last edited:
Op sommige fora zie je inderdaad wel eens commerciele jongens die elke discussie als uitnodiging zien om hun product/dienst aan te bieden, wat wel eens storend werkte. Dat gevoel kreeg ik bij Herbert, Serge, Ernstt absoluut niet.
Ook ff de N-Koreaanse stemwijzer ingevuld.

Mijn bedrijf www.oilcontrolsystems.nl verkoopt o.a kunststof en stalen lekbakken.
Dus heeft uw Tesla een lekke carterpan of diff, kijk eens op de site voor een passend produkt.
O ik vergeet bijna onze lijn aan brandveilige opslagkasten te promoten, voor opslag van uw accu onontbeerlijk als deze soms 's-nachts in de brand vliegt. Als optie is een accu wisselaar leverbaar tot 150 KW grootte, voldoet aan PGS15 wetgeving.
 
Last edited: