Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

petitie voor EM as vrijdag We want superchargers in Utrecht en Antwerpen.,!

This site may earn commission on affiliate links.
Hello Elon,

We Tesla drivers would be even more pleased wih superchargers in Antwerp and Utrecht.

As we have congested roads, we try to drive without d-tours.

And as Antwerp and Utrecht are crosspoints you have to pass them traveling in Belgium and the Netherlands.

Thanks in advance!
 
Groningen is een goede, bij Enschede en ik zou zeggen bij de High Tech Campus in Eindhoven. Dan zit je vlak voor het moment dat het verkeer ofwel naar Venlo, ofwel naar Maastricht gaat, waardoor je beide routes dekt. En bovendien is de locatie m.i. passend voor Tesla.

Met die drie locaties heb je NL denk ik goed afgedekt.
 
Dus? We moeten overal maar SuperChargers hebben? Lekker nuttig.. Ik heb liever dat Tesla gewoon zorgt dat we bij CCS / Combo stations kunnen laden, dan kunnen we bij de 201 geplande stations van FastNed laden.

Leuk die exclusieve Tesla laadplekken, maar het is natuurlijk onhaalbaar om overal maar een SC te hebben.

Tesla heeft altijd aangegeven dat de SC's er komen te staan voor doorgaande routes, maar niet voor ons woon<>werk verkeer.

Punt is en blijft dat je eerder boos moet zijn dat Tesla er niet voor heeft gezorgd dat wij bij bestaande snelladers niet kunnen laden.
 
Last edited:
Meest nuttige is t.h.v. Apeldoorn voor verkeer tussen Noord en Zuid Nederland. Dan kun je op de heen en terugweg een halve accu tanken om weer vol te zijn en met een SC daar cover je een heel gebied van Eindhoven tot aan Amsterdam dat naar het Noorden van Nederland wil (en andersom, heel het noorden tot aan die gebieden)
 
Dus? We moeten overal maar SuperChargers hebben? Lekker nuttig.. Ik heb liever dat Tesla gewoon zorgt dat we bij CCS / Combo stations kunnen laden, dan kunnen we bij de 201 geplande stations van FastNed laden.

Leuk die exclusieve Tesla laadplekken, maar het is natuurlijk onhaalbaar om overal maar een SC te hebben.

Tesla heeft altijd aangegeven dat de SC's er komen te staan voor doorgaande routes, maar niet voor ons woon<>werk verkeer.

Punt is en blijft dat je eerder boos moet zijn dat Tesla er niet voor heeft gezorgd dat wij bij bestaande snelladers niet kunnen laden.
Helemaal eens. Specs beschikbaar maken zodat third parties zoals FastNed het Tesla protocol kunnen ondersteunen, of zelf aansluiten bij (de facto) standaarden zoals CHAdeMO en CCS/Combo - en liefst beide wegen tegelijk bewandelen. Als de GenIII/Model E komt in de volumes die Elon voorziet kan je die onmogelijk voorzien met alleen maar proprietary Tesla charging infrastructure.

Maar los daarvan vind ik het wel wat makkelijk om te zeggen dat omdat SC's voor de US situatie zijn bedacht (woon-werkverkeer binnen de eigen stad, "reizen" via SC's tussen steden) dat dat in Europa ook één op één geldt. Oosterhout en Zevenaar staan niet zo hoog in de wereldranglijst van SC's omdat al die auto's die daar staan te laden op reis naar het buitenland zijn. En ook niet (hoewel de grap natuurlijk mooi is) omdat Nederlanders zo zuinig zijn. Die staan daar omdat Nederlanders, _juist_ omdat ons land zo klein is en de steden daardoor relatief dicht bij elkaar liggen, routinematig meerdere grote steden op één dag aandoen en diezelfde dag ook weer naar huis willen rijden. En daardoor dus gemiddeld veel meer kilometers per dag rijden dan de gemiddelde amerikaan.

In dat kader denk ik dat het heel billijk is om ook de bovenste helft van Nederland te voorzien van minstens één Supercharger. Die wordt, zeker weten, net zo druk als Oosterhout. En zal zeker in een belangrijke behoefte voorzien - namelijk nog een beetje op tijd thuis komen 's avonds zonder eerst meer dan een uur lang in de auto een boekje te zitten lezen bij een FastNed station.
 
Both Antwerp and Utrecht are less than 45 miles from Oosterhout.
Sure, everybody wants a free supercharger in his backyard, but this is a silly request.

+1

------------

- - - Updated - - -

Dus? We moeten overal maar SuperChargers hebben? Lekker nuttig.. Ik heb liever dat Tesla gewoon zorgt dat we bij CCS / Combo stations kunnen laden, dan kunnen we bij de 201 geplande stations van FastNed laden.

Leuk die exclusieve Tesla laadplekken, maar het is natuurlijk onhaalbaar om overal maar een SC te hebben.

Tesla heeft altijd aangegeven dat de SC's er komen te staan voor doorgaande routes, maar niet voor ons woon<>werk verkeer.

Punt is en blijft dat je eerder boos moet zijn dat Tesla er niet voor heeft gezorgd dat wij bij bestaande snelladers niet kunnen laden.

+1
helemaal mee eens..
 
Ik stem voor Emmeloord als brug naar het Friesland en Groningen en Noord-Duitsland.

Eens! Utrecht klinkt leuk, maar Oosterhout ligt natuurlijk al vlakbij (idem voor Zevenaar). Ik heb de afgelopen week 3x Groningen <> Zoetermeer moeten doen en dan wordt het zonder Supercharger toch wel erg lastig als locatie laden niet mogelijk is.

Een Supercharger bij Almere/Lelystad/Almere zal dit "probleem" oplossen. Dan kunnen mensen vanuit het noorden zonder problemen richting Denhaag/Rotterdam/Amsterdam en weer terug (en andersom natuurlijk :smile:)
 
Dus? We moeten overal maar SuperChargers hebben? Lekker nuttig.. Ik heb liever dat Tesla gewoon zorgt dat we bij CCS / Combo stations kunnen laden, dan kunnen we bij de 201 geplande stations van FastNed laden.

Leuk die exclusieve Tesla laadplekken, maar het is natuurlijk onhaalbaar om overal maar een SC te hebben.

Tesla heeft altijd aangegeven dat de SC's er komen te staan voor doorgaande routes, maar niet voor ons woon<>werk verkeer.

Punt is en blijft dat je eerder boos moet zijn dat Tesla er niet voor heeft gezorgd dat wij bij bestaande snelladers niet kunnen laden.

Dit is natuurlijk een veel betere oplossing. Protocol vrijgeven zodat we kunnen laden op de Fastned stations. Ik heb er totaal geen probleem mee om even 50kw voor 20 min te laden zodat ik dat laatste stukje gewoon met het verkeer mee kan gaan in plaats van "Opa stand" te rijden vanwege de batterij.
Hoop dat ze vrijdag aan Elon vragen wanneer we de mogelijkheid hebben te laden aan andere snelladers in Nederlands (of Europa)..
 
Verkoop van superchargers aan derden (zoals FastNed) voor commerciele exploitatie lijk me ook een prima optie.
(als ze het protocol niet vrij willen geven)

Verder de laatste 'inside information' over de beschikbaarheid van de Chademo adapater (vorige week):

The latest I have heard for the CHAdeMO is early March for the North American version and April for the European version.

Zou aardig zijn als Elon dat kan bevestigen.