Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Panoramisch dak - doen of niet doen?

This site may earn commission on affiliate links.
Jullie bezorgdheid is ontroerend ;-).

Wil gerust nog even in de groep smijten waar ik *niet* voor ga, om te kijken of er nog andere bezorgdheden zijn...

Air Suspension, mistlampen, Nappa, Alcantra, Interior Lighting, Sub-Zero ding, spoiler, Alcantra headliner, rode remmen, rear facing seats, security package

PS: nu ik het zo bekijk, behoorlijk wat opties...
Ik zou in ieder geval Interior Lightning wel nemen. Hoe vreemd het ook klinkt, dan heb je tenminste af fabriek fatsoenlijke verlichting in Frunk en achterbak.... Anders moet jezelf aan de gang met lampjes, staat ergens op forum vermeld. Ik heb het toevallig wel dus nergens lastvan ;-).
En Sub Zero ding is achterbank verwarming en de verwarming van ruitenwissers, heb ik ook genomen aangezien dit in winter wel fijn zou zijn. Helaas nog niet uitgetest ;-)
 
Ik zou in ieder geval Interior Lightning wel nemen. Hoe vreemd het ook klinkt, dan heb je tenminste af fabriek fatsoenlijke verlichting in Frunk en achterbak.... Anders moet jezelf aan de gang met lampjes, staat ergens op forum vermeld. Ik heb het toevallig wel dus nergens lastvan ;-).
Weet je zeker dat het Interior Lighting pakket iets veranderd aan de lampjes in je trunk en frunk? Ze noemen er niets over op de website - terwijl je zou denken dat als je mensen wilt overhalen om 950 Euro te betalen voor een paar LEDjes hier en daar erbij, je wel _alle_ plekken zou noemen waar deze toegevoegd zouden worden.

Verder kost het aanpassen van de lampjes in de trunk zo'n 25 Euro en 10 minuten van je tijd. Het past op de bestaande stekkertjes en je moet alleen met een stanley mesje het gat aan één kant ietsje ruimer maken. Snel verdiend :biggrin:

Tussen haakjes, was al lang niet meer op de Tesla site geweest, maar wel bizar hoeveel goedkoper de MS geworden is. Dat verzacht die 4% bijtelling flink. Ik hoop dus dat de verkoop van de MS in Nederland weer aantrekt. Het moet nog VEEL mooier worden op de weg. :smile:
 
  • Like
Reactions: gelden
Tussen haakjes, was al lang niet meer op de Tesla site geweest, maar wel bizar hoeveel goedkoper de MS geworden is. Dat verzacht die 4% bijtelling flink.

Alles is relatief, natuurlijk. Ik kwam vorig jaar in augustus aan 120.740. Nu zou ik voor ongeveer dezelfde configuratie aan 118.240 komen. 2500 EUR verschil, dus, met - als ik het goed heb - extra elektrisch inklapbare buitenspiegels in het Tech Pack en rode remklauwen. Niet echt een wereldschokkende evolutie toch?
 
Alles is relatief, natuurlijk. Ik kwam vorig jaar in augustus aan 120.740. Nu zou ik voor ongeveer dezelfde configuratie aan 118.240 komen. 2500 EUR verschil, dus, met - als ik het goed heb - extra elektrisch inklapbare buitenspiegels in het Tech Pack en rode remklauwen. Niet echt een wereldschokkende evolutie toch?
Ik ben ook rond de zelfde strekking minder kwijt. Maar onder aan de streep zijn de fiscale voordelen nu minder dus auto was (incl 0% bijtelling) echt een stuk goedkoper. En daarnaast, ik heb hem al! ;-)
 
Weet je zeker dat het Interior Lighting pakket iets veranderd aan de lampjes in je trunk en frunk? Ze noemen er niets over op de website - terwijl je zou denken dat als je mensen wilt overhalen om 950 Euro te betalen voor een paar LEDjes hier en daar erbij, je wel _alle_ plekken zou noemen waar deze toegevoegd zouden worden.

Even ter bevestiging: de verlichting in de (f/t)runk staat los van het IL pakket. Is aldus standaard.
 
Volgens mij niet. In standaard versie zit in trunk alleen een lampje in klep en niet twee beneden. Hetzelfde voor de frunk daar alleen in klep en niet in laadruimte.
Door een aantal forum leden zijn trouwens de extra verlichting vervangen door sterkere verlichting. Zelf extra verlichting aangebracht onder hoedeplank steunen en één dieper in de frunk.

Even ter bevestiging: de verlichting in de (f/t)runk staat los van het IL pakket. Is aldus standaard.
 
Alles is relatief, natuurlijk. Ik kwam vorig jaar in augustus aan 120.740. Nu zou ik voor ongeveer dezelfde configuratie aan 118.240 komen. 2500 EUR verschil, dus, met - als ik het goed heb - extra elektrisch inklapbare buitenspiegels in het Tech Pack en rode remklauwen. Niet echt een wereldschokkende evolutie toch?
Bij mijn configuratie scheelt het veel meer, was ongeveer 93000 (ik heb operational lease dus heb het bedrag nooit zelf hoeven overmaken, weet het dus niet tot de laatste Euro exact meer), is nu 85.140 . Ik denk dat hoe meer opties je vorig jaar had aangevinkt, hoe minder het scheelt met nu. En aan je signature te zien is er niet veel waar jij indertijd _niet_ op hebt geklikt :wink:

- - - Updated - - -

Volgens mij niet. In standaard versie zit in trunk alleen een lampje in klep en niet twee beneden. Hetzelfde voor de frunk daar alleen in klep en niet in laadruimte.
Door een aantal forum leden zijn trouwens de extra verlichting vervangen door sterkere verlichting. Zelf extra verlichting aangebracht onder hoedeplank steunen en één dieper in de frunk.
Ik heb de standaard uitvoering, maar heb wel twee lampjes beneden in de trunk. Dat waren "eenpittertjes" en heb ze vervangen door een sterkere variant. In de frunk moet ik even kijken, die gebruik ik nooit.
 
Heb je ook lampjes onder de armleuning in de deuren voor?

Nee die heb ik niet. Had laatst een loaner mee die het wel had, en het viel me meteen op. (En ik was blij dat ik daar geen geld voor betaald had, maar dat terzijde).

Maar heeft iedereen hier die géén verlichtingspakket heeft besteld dan echt niet die twee (impotente) lampjes onderin de trunk? Met welgeteld één LEDje elk? Ik dacht echt dat die standaard waren, en serieus, als ik dáár een lichtpakket van honderden Euro's voor aan had geschaft had ik mijn ongenoegen daarover zeker wel aan Tesla geuit.
 
Volgens mij heb je het niet verkeerd begrepen, maar begrijpen wij het even niet meer. Standaard heb je alleen een lampje in de klep zitten. Dat je er twee extra hebt is raar, maar kan een foutje zijn geweest in de fabriek.

Zou het geen onderdeel van het Tech Pack zijn (geweest)? Ik zou me nog voor kunnen stellen dat het aan de "powered liftgate" gekoppeld is. En nu ik er over nadenk - ik geloof dat dat verlichtingspakket pas kwam ten tijde dat de parkeersensors (en winterpakket etc) beschikbaar kwamen. Ik had mijn configuratie al lang daarvoor vastgelegd, en toen was het Tech Pack de enige optie op dit gebied. Heb uiteindelijk wel de parkeersensors toegevoegd, maar wellicht qua verlichting de uitvoering van daarvoor gekregen. Anders kan ik het ook niet bedenken.
 
Last edited:
Zou het geen onderdeel van het Tech Pack zijn (geweest)? Ik zou me nog voor kunnen stellen dat het aan de "powered liftgate" gekoppeld is. En nu ik er over nadenk - ik geloof dat dat verlichtingspakket pas kwam ten tijde dat de parkeersensors (en winterpakket etc) beschikbaar kwamen. Ik had mijn configuratie al lang daarvoor vastgelegd, en toen was het Tech Pack de enige optie op dit gebied. Heb uiteindelijk wel de parkeersensors toegevoegd, maar wellicht qua verlichting de uitvoering van daarvoor gekregen. Anders kan ik het ook niet bedenken.

Ik heb daarentegen weer géén mistlampen, maar de cornering lights, terwijl die er nog niet waren toen ik mijn configuratie vastlegde. Mijn Tessie is een beetje een mix&match van oude en nieuwe configuratie opties, denk ik. :)
 
Ik heb daarentegen weer géén mistlampen, maar de cornering lights, terwijl die er nog niet waren toen ik mijn configuratie vastlegde. Mijn Tessie is een beetje een mix&match van oude en nieuwe configuratie opties, denk ik. :)

Ik heb die cornering lights ook.. zijn zelfs best fel zeg.
Ik heb wel het licht-pakket, maar daar zitten die cornering lights echt niet bij.
 
Ik heb die cornering lights ook.. zijn zelfs best fel zeg.
Ik heb wel het licht-pakket, maar daar zitten die cornering lights echt niet bij.
Ik bedoelde niet dat ik dacht dat die cornering lights bij het lichtpakket zaten, maar dat ik blijkbaar sommige opties op mijn Tesla heb die nog niet bestonden toen ik mijn oorspronkelijke configuratie doorgaf, maar ook opties die sindsdien in een pakket zijn terechtgekomen dat ik niet heb, maar desondanks nog wel in mijn auto zitten. Tenminste, dat is mijn "working hypothesis" :)

- - - Updated - - -

En om deze thread weer een beetje on topic te krijgen: ik word met de dag blijer met het open dak! Zojuist voor lunch even de stad in gereden, zonnetje, dakje open, Genieten met een grote G!

En met het dak open trek je veel meer bekijks dan wanneer het dicht is.. :tongue:
 
Weet je zeker dat het Interior Lighting pakket iets veranderd aan de lampjes in je trunk en frunk? Ze noemen er niets over op de website - terwijl je zou denken dat als je mensen wilt overhalen om 950 Euro te betalen voor een paar LEDjes hier en daar erbij, je wel _alle_ plekken zou noemen waar deze toegevoegd zouden worden.

Verder kost het aanpassen van de lampjes in de trunk zo'n 25 Euro en 10 minuten van je tijd. Het past op de bestaande stekkertjes en je moet alleen met een stanley mesje het gat aan één kant ietsje ruimer maken. Snel verdiend :biggrin:

Tussen haakjes, was al lang niet meer op de Tesla site geweest, maar wel bizar hoeveel goedkoper de MS geworden is. Dat verzacht die 4% bijtelling flink. Ik hoop dus dat de verkoop van de MS in Nederland weer aantrekt. Het moet nog VEEL mooier worden op de weg. :smile:
Als je de lampjes via aliexpress besteld ongeveer 5 euro, installatie kan nooit meer dan 10 minuten kosten ;-)