Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Overstappen van elektra (en gas) leverancier?

This site may earn commission on affiliate links.
Is dat een nieuwe club? Ik kom Powerpeers niet tegen op het overzicht van de meest duurzame/groene energieleveranciers: WISE
Ik vond ze hier:
Hier – groene stroom tool
Ik heb Pure energie nog gebeld met de vraag waarom hun zakelijke aanbod voor mij excl BTW nog duurder is dan privé incl BTW.
Men vertelde dat men deze maand een actie heeft voor consumenten.
Maar in hun contract staan niet de heffingen/belastingen genoemd waarover ook BTW wordt berekend, dus dat zou dus nog wel eens een groot verschil kunnen betekenen.
De energie belastingen zijn zakelijk en privé vergelijkbaar lijkt het.
 
Last edited:
Ik vond ze hier:
Hier – groene stroom tool
Ik heb Pure energie nog gebeld met de vraag waarom hun zakelijke aanbod voor mij excl BTW nog duurder is dan privé incl BTW.
Men vertelde dat men deze maand een actie heeft voor consumenten.
Maar in hun contract staan niet de heffingen/belastingen genoemd waarover ook BTW wordt berekend, dus dat zou dus nog wel eens een groot verschil kunnen betekenen.
Ik kan echter zo snel niet de zakelijke belastingen over energie vinden.
In onderstaand staatje zijn alle kosten en levering door Pure Energie te vinden.
 

Attachments

  • 2017-03-02 11.45.08.jpg
    2017-03-02 11.45.08.jpg
    70.4 KB · Views: 32
Hoop het ook! Hier alvast wel, enkel op zon (eigen productie) en wind :rolleyes:
Ben wel benieuwd of Tesla hier ook aandacht aan geeft bij de stroomvoorziening van hun SuC!

Ik heb begrepen van een medewerker van Tesla dat ze dit inderdaad groen inkopen bij Eneco en Vandebron voor alle SuCs. Twee clubs die volgens mij erg aan de weg timmeren op duurzaam vlak.
 
Ben toevallig net zelf overgestapt van Pure zakelijk naar Pure particulier, viel me ook al op dat de consumentenprijzen stuk lager lagen (door die aanbieding?) dus tsja dan is de keus snel gemaakt. (ik factureer alleen de laadpaal door dus voor mij hoeft de aansluiting niet volledig zakelijk te zijn)