Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opening nieuwe Tesla Factory Tilburg op 25 september

This site may earn commission on affiliate links.
Jammer dat Elon Musk niet langer aan het woord was om ons te enthousiasmeren met zijn ideeën en visie. Had zeker ter inspiratie kunnen dienen voor dhr. Kamp want die heeft ook echt het charisma van een deurpost.

De rondgang daarna, door de assemblage fabriek, vond ik heel interessant en goed geregeld. Ze lieten goed zien van hoe de auto's binnen komen, wat ze voor een bewerkingen in de fabriek nog ondergaan, en hoe ze uiteindelijk klaar staan om Europa verder in te gaan.

Wat het maken van foto's en video's betreft, of ze handhaven die regel, of men laat het gewoon toe. Nu was het ronduit verwarrend omdat iedereen toch alles aan het vastleggen was of het een lieve lust was.

Ik had nog wel zo'n mooie Tesla jack willen scoren maar dat kon ik niet vinden. Wel een tafeltje met andere lederen Tesla merchandise. Hoe kan ik aan zo'n mooie grijze Tesla jack (windbrekertje) komen?
 
Iets betere foto me minister Kamp.
Schijnt dat ze onderling hebben gesproken over energie opslag, althans zoiets liet Kamp doorschemeren.
Hij zei dat ze samen met het ministerie een project zullen (plan to) bouwen voor combinatie van zonnepanelen en energieopslag, dat als voorbeeld zal kunnen dienen voor anderen.

- - - Updated - - -

Jacks kun je bij SeC's krijgen en er was altijd een Apparel afdeling in Shop Tesla Gear Model S maar die liggen nu te slapen?
 
Blij dat ik last minute werd meegevraagd door Ernst en dat ik er toch nog bij kon zijn.
Leuk om Elon Musk weer te zien (Aantal bezoekers en dus ook de afstand tot hem wordt wel per keer groter), prima speech (Het gaat om de opening van een fabriek en niet om een gastcollege... en ik heb liever dat hij uren broedt op technologische vooruitgang en overleg met politici om e.e.a.in beweging te krijgen dan dat hij ons nog enthousiaster gaat maken, dat laatste zou wellicht niet eens meer verantwoord zijn:wink:)en veel tijd om andere rijders en bekenden van Tesla te spreken.
Mooi om te zien hoe de fabriek is opgebouwd, maar (stukje beroepsdeformatie, en hobbydeformatie vanuit de E-Rally :biggrin:) ook alle lof voor de strakke organisatie (en uitvoering door alle medewerkers) van dit evenement.
Voor mij was het een topavond!
 
Mooi om te lezen dat het een geslaagde avond was. Er staat een prachtige assemblage (niet productie) lijn daar, de poort naar Europa.
Gelukkig zijn er wat foto's/beelden "gelekt" waardoor wij thuisblijvers ook meekregen wat er gebeurde. Dank daarvoor ondanks het verzoek dat niet te doen echter zie ik niet in wat daarvan "de schade" kan zijn...
Goed gevulde parkeerplaats trouwens daar voor de deur
 
Vandaag twee pagina's groot artikel in Brabants Dagblad.

Scannable document op 26 sep. 2015 09_59_49.jpg


Wat de "gewone" man betreft is het nog wachten tot 2017-2018. Kennelijk zien ze ook niet zo veel in de kleine range-auto's.
 
We kregen tijdens de tour te horen dat we best foto's mochten maken. Alleen niet in de achterste 'hallen'. Al was daar volgens mij niets bijzonders te zien...

Klopt, daarom heb Gilbert nog gevraagd waarom dat was en hij vertelde me dat hij dat ook niet begreep, regels zijn regels......

Ik vond de hal er voor veel spannender want daar werden de tests uitgevoerd, uitlijning, meting motor torque per wiel en de waterdichtheid welke laatste tevens diende als een soort windtunnel om suizen te ontdekken.
De laatste hal slechts voor de aflevering en distributie.

Op de terugweg vanuit de laatste hal naar de voorlaatste, maar nu aan de andere kant zagen we ook stapels accupakketten en drivetrains.
Qua licht vond ik de opbrengst van de LED verlichting in de hallen met zo'n hoogte (ongeveer 15 meter) ook indrukwekkend!
 
Ik vond het een erg geslaagde avond, onze "gids" was een Amerikaan.


de uitlijning procedure vond ik wel knap.
alsook de douchetest die ook in Fremont wordt gedaan, lekken moeten toch kunnen worden opgespoord zo.
Best wel knap om op de test track een S tegen 120km zien doorvliegen.

het spijtige was wel dat Em heel weinig tijd had, blijkbaar ook niet om de opgetrommelde mensen om de demo te geven van assemblage te komen groeten. er was daarna nog een peptalk voor dat team.

De gids vertelde dat er momenteel 4 soorten Battery packs zijn :

70
85
90
90dl

Ik vroeg hem ook over de problemen van acceleratie boven 100km waar vele forum leden hier met hun P85D over klagen, maar hij wilde daar niet op in gaan.


Spijtig dat ik niemand van jullie daar in levende lijven heb gezien ...
 
If I remember all well:

Final assembly: rear axle (drivetrain), wheels, 12v battery, programming vehicle & testing 12v system, HV battery, filling brake fluid

Final testing: wheel allignment, radar&camera test, AC charging, DC charging, dyno run, body water leak test, body wind leak/noise test, body/paint check and test run on test circuit.

Hope I didn't forget something?