Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

nieuw op forum

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zou het eerst laten bij een (korte) Type2 kabel en de UMC (die je bijgeleverd krijgt bij de auto.

De Type2 kabel die je kunt kopen bij Tesla is echt lang, dik en onhandelbaar. Ik zou veel blijer zijn met een simpele laadkabel van 2 of 4 meter. Dan loop je een stuk minder te hannessen als je wil opladen.

Die 2m lange kabel kan ik echt aanraden. In de praktijk kan ik met de auto bijna altijd dicht bij een laadpaal komen.
Resultaat is dat ik meer dan 95% van de tijd (buiten de SuC om) gebruik maak van die handige korte laadkabel.
En hij is echt veel handelbaarder dan een lange kabel (die ik overigens wel altijd in de auto heb voor als er toch langere afstanden overbrugd moeten worden :rolleyes:).
 
Ik zou er geen geld opzetten, want hoewel ze in Aartselaar zeggen dat het zo is, als achteraf blijkt dat het niet zo is, zit je er wel mee en heb je waarschijnlijk geen verhaal.

En heb je een reden om nog langer te wachten? (Eens bij mij de knoop doorgehakt, kon ik niet snel genoeg bevestigen :wink:)



Hey Firebird thanks voor de tip. Volgens de mensen van SC Aartselaar heb ik door mijn bestelling te plaatsen (en 2k voorschot te betalen) een pricelock. Denk je dat dit niet correct is? Thanks!
 
Zodra je de aanbetaling het gedaan ben je een overeenkomst aangegaan voor de overeengekomen prijs.

Klopt. Ik heb vorig jaar vlak voor een prijsstijging de eerste bestelling gedaan en de 2K aanbetaald. De prijs ging een paar dagen later inderdaad met een paar duizend omhoog, maar niet voor mij, ondanks dat ik het nog niet geconfirmed had.

Afspraak is afspraak...
 
Thanks, ik heb Aartselaar even gemaild met de vraag om dit te confirmen. Goede waarschuwing!

---
Update: kreeg net de bevestiging binnen:

Indien ik na morgen een aanpassing doe aan mijn config, heb ik dan de nieuwe prijzen aan mijn broek?
Neen, je kan binnen de periode van de 14 dagen nog alles veranderen zonder enige beperking of zonder gevolgen.
 
Last edited:
Voila !

We zijn er nu ook bij :smile:

Bestelling geplaatst net voor 12u deze voormiddag, voorschot via creditcard én bevestigd. Bij deze ook volledig in orde voor de prijsstijging van morgen.


Trouwens, het gaat nogal vlug, vanavond al het VIN nummer gekregen en de status is momenteel: Uw Model S is in productie genomen in onze fabriek in Fremont, Californië.

Volgens website levering eind oktober / begin november. Benieuwd wat het zal worden… . :rolleyes:

Xavier
 
Uw Model S is in productie genomen in onze fabriek in Fremont, Californië.

Vooreerst proficiat, Xavier! Je gaat er nog veel plezier aan beleven. :rolleyes:

Ik dacht dat ze onlangs eindelijk hun vertalingen eens hadden bijgewerkt maar als ik dat zo zie is het Nederlands nog altijd niet wat het zou moeten zijn.
Wat er nu is gebeurd is dat je wagen in de productiewachtrij is opgenomen. Vandaar ook je VIN.
 
@ all: Thanks !
Ja, een droom kunnen realiseren is het wel degelijk, ben er nu 47 en dit wordt mijn allerduurste auto aankoop.
Is eigenlijk net zoals oorspronkelijk gepland, najaar '15 met een Tesla kunnen rijden.
Hebben één en ander moeten uitpluizen qua vennootschap en zo, én natuurlijk wat centen moeten sparen. ( vooral dat laatste ! ).
Maar ben nu natuurlijk super tevreden dat de kogel door de kerk is… . :tongue:

Dit wordt em :love:

compositor.jpg