Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Sorry voor offtopic, maar vanwege de mogelijke update wil ik de auto ook eens aan de Wifi, maar hij meld altijd dat er een verkeerd wachtwoord is gebruikt.
Reset, middels de twee scrollwieltjes 10s in te drukken, helpt helaas niet..

Andere aparaten gaan altijd zonder problemen aan deze wifi, en heb 2 streepjes bereik.

(tevens ziet hij wifi's uit heel de straat volgens mij, zo sterk..)
 
Sorry voor offtopic, maar vanwege de mogelijke update wil ik de auto ook eens aan de Wifi, maar hij meld altijd dat er een verkeerd wachtwoord is gebruikt.
Reset, middels de twee scrollwieltjes 10s in te drukken, helpt helaas niet..

Andere aparaten gaan altijd zonder problemen aan deze wifi, en heb 2 streepjes bereik.

(tevens ziet hij wifi's uit heel de straat volgens mij, zo sterk..)

Helaas is dit een bekend probleem. Heb het zelf ook al 2 jaar :mad:. Wifi nog nooit aan de praat gekregen. Al van alles geprobeerd. Resetten, vast kanaal instellen op het modem, range extender, etc. Niets helpt. Altijd zegt hij dat het wachtwoord fout is terwijl andere apparaten direct contact maken. WiFi signaal is ook sterk zat.

Heb het maar opgegeven ...
 
Heb je dit al met Tesla overlegd? Ik heb dit probleem een paar weken gehad. Bij mij is de hele computer en scherm vervangen voor een nieuw exemplaar.
Daarna connect hij als een zonnetje [emoji51].

Helaas is dit een bekend probleem. Heb het zelf ook al 2 jaar :mad:. Wifi nog nooit aan de praat gekregen. Al van alles geprobeerd. Resetten, vast kanaal instellen op het modem, range extender, etc. Niets helpt. Altijd zegt hij dat het wachtwoord fout is terwijl andere apparaten direct contact maken. WiFi signaal is ook sterk zat.

Heb het maar opgegeven ...
 
wat waarschijnlijk wel werkt is om in je modem het encryptie type aan te passen naar alleen WPA2 en/of te spelen met TKIP/AES settings. Wat ook kan helpen is om de banden te beperken naar alleen g en/of gn. Verder zet je eigen password in je modem (minimaal 8 karakters). Waar er twee communiceren kunnen er twee problemen hebben. Het is dus niet gezegd dat dat de auto is maar kan net zo goed je modem zijn.

Groeten,
GVW
 
Had daarnet wat haast en was tevens anderen net de auto aan het laten zien, maar hij leek verbinding te hebben!
Niets veranderd, auto stond wel andersom, maar dat had ik al eerder gedaan zonder resultaat.

Het zal wel toeval zijn...?!

En nu nog de update's ontvangen.. Hoe staat het daarmee, iemand al nieuwe kaarten gezien?
 
Gisteren was de auto in SeC Aartselaar waar ik ook gevraagd had naar update van navigatie. Zij wisten niets af van nieuwere kaarten en volgens hen had ik de meest recentste. De eerste en enige kaart-update die ik gehad heb was eind 2014 - begin 2015.
 
Gisteren was de auto in SeC Aartselaar waar ik ook gevraagd had naar update van navigatie. Zij wisten niets af van nieuwere kaarten en volgens hen had ik de meest recentste. De eerste en enige kaart-update die ik gehad heb was eind 2014 - begin 2015.

Gisteren in Amsterdam zelfde verhaal.

Zegt hij daarna dat ik de route op het grote scherm moet volgen. Ik leg uit dat die geen route maakt, enkel weer geeft wat Navigon uit rekent.

Volgens hem gebruikt de auto Google voor de nav. Ben maar af gehaakt, geen zin in een betweter discussie.

Volgens hem komen er geen kaarten aan
 
Blijkbaar helpt het om met de Waze SDK te dreigen. Ik heb een update die betere kaarten heeft. De oprit op de A2 bij Nieuwegein zuid was nooit bijgewerkt, daar is de situatie veranderd, zo'n zes jaar geleden. Ook worden de aanwijzingen in het linker scherm, nu in het blauw weergegeven.
22783d0eded87ff1ed3e11767f4d25cb.jpg
7de354825b86217971228f319c5fba10.jpg
98e51e452fa8a4899a5b6b47bccabe73.jpg
 
Last edited: