Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik meen dat er uit Berlijn een mix komt van CATL en BYD Blade voor de RWD, de ene maand wat meer van de een dan van de ander.
Dat klopt, met die kanttekening dat er bij de RDW al maanden veel meer Y's met een BYD accu worden geregistreerd dan met een CATL batterij. (Zie registraties Y7CR voor BYD en Y6LR voor CATL).

De RWD LR heeft inderdaad gewoon hetzelfde LG pakket als de AWD.
 
Neen. Vanaf begin 2024 is de RWD in de US geproduceerd met hetzelfde Panasonic pack als de AWD, maar dan softwarematig gelocked. Dat had te maken met de 7.500$ tax credits. Als ik het mij goed herinner was deze alleen beschikbaar wanneer de auto inclusief batterij in de US werd geproduceerd. Elon tweette laatst dat ze in overleg zijn met de autoriteiten om de restcapaciteit tegen een vergoeding beschikbaar te maken. Daarmee krijg je dus in feite een LR RWD.

Edit: Linkje

Check, I stand corrected 😅
 
Begrijp ik het goed dat je zowel een M3 als een MY hebt en jij je nu afvraagt waar de knop voor homelink zit in de MY? Heb je de Homelink-module wel laten installeren op de Y? Die zit namelijk niet standaard op de auto (€355 via de Tesla store). Als jouw M3 van voor mei 2019 is, dan had deze nog standaard een Homelink-module. Na deze datum is het een accessoire geworden.
 
Begrijp ik het goed dat je zowel een M3 als een MY hebt en jij je nu afvraagt waar de knop voor homelink zit in de MY? Heb je de Homelink-module wel laten installeren op de Y? Die zit namelijk niet standaard op de auto (€355 via de Tesla store). Als jouw M3 van voor mei 2019 is, dan had deze nog standaard een Homelink-module. Na deze datum is het een accessoire geworden.
Hoi Peter,

Inderdaad, M3 en MY. Die heb ik dus niet besteld... De M3 is van maart 2019... verklaart e.e.a.

Dank voor snelle reactie.
 
Ervaring na een paar dagen Model Y: Fijne auto maar wel een irritant gezoem die niet uitgaat als je in P staat met airco uit. Kan dus niet ergens even chillen in de auto tenzij je hoofdpijn wil krijgen. In mijn oude Model 3 had ik dit niet en in de proefrit was het er ook niet (of niet opgevallen).

Ik weet niet of hetzelfde is als dit: Model Y and Model 3 Humming Noise Issue maar het lijkt er wel op, klinkt bij mij alleen meer als een hoge zoem, in plaats van een lage brom, maar dat verschil zou ook aan mijn headphones kunnen liggen.

Ik heb hiervoor nu een service afspraak ingepland.

Ik heb met mijn telefoon opgenomen hoe het bij mij klinkt, in de opname hoor je het pas goed wanneer ik mijn telefoon dichterbij de midden console breng, in het echt is het al vervelend merkbaar zodra je gewoon in de stoel zit.
 
Beste forumbezoekers,

IK heb de laatste tijd last van een rammel met met mijn Model Y (2023) wat van achter de kofferruimte komt. Het geluid klinkt erg plastic/ kunststof. Lijkt alsof een paneel lost zit bij de achterklep, maar alles zit vast. Komt niet vanaf het onderstel of vering (daar lijkt het op...). Als er op de achterbank mensen zitten, de rammel minder hard klinkt (stoelleuning?). De hele kofferbak heb ik leeggeruimd, dus het is dus ook niet een voorwerp die het veroorzaakt. Wellicht hebben jullie ervaring en weet iemand de oorzaak....
 
Beste forumbezoekers,

IK heb de laatste tijd last van een rammel met met mijn Model Y (2023) wat van achter de kofferruimte komt. Het geluid klinkt erg plastic/ kunststof. Lijkt alsof een paneel lost zit bij de achterklep, maar alles zit vast. Komt niet vanaf het onderstel of vering (daar lijkt het op...). Als er op de achterbank mensen zitten, de rammel minder hard klinkt (stoelleuning?). De hele kofferbak heb ik leeggeruimd, dus het is dus ook niet een voorwerp die het veroorzaakt. Wellicht hebben jullie ervaring en weet iemand de oorzaak....
Is het wellicht dat zwarte plastic deel bij de achterlichten? Dus klep omhoog en dan zitten daar van die zwarte delen die je kunt indrukken en soms kunnen klapperen heb ik gelezen.
 
Beste forumbezoekers,

IK heb de laatste tijd last van een rammel met met mijn Model Y (2023) wat van achter de kofferruimte komt. Het geluid klinkt erg plastic/ kunststof. Lijkt alsof een paneel lost zit bij de achterklep, maar alles zit vast. Komt niet vanaf het onderstel of vering (daar lijkt het op...). Als er op de achterbank mensen zitten, de rammel minder hard klinkt (stoelleuning?). De hele kofferbak heb ik leeggeruimd, dus het is dus ook niet een voorwerp die het veroorzaakt. Wellicht hebben jullie ervaring en weet iemand de oorzaak....
Bij mij zijn recent de deurrubbers achteraan vervangen geweest na twee jaar zoeken van waar het geluid kwam. Er is blijkbaar een nieuwere revisie van die rubbers, net om die redenen. Ik had steeds een krakend geluid die lijkt op schuren van plastic/kunstleder. Blijkbaar is het paneel tussen de zetel en de deur nu ook van een zachter materiaal gemaakt ipv. hard plastic. Tijdens de zoektocht is ook nog de versterker wat beter vastgezet. Die zit rechtsachter aan de zijkant in de koffer en staat blijkbaar gekend om een rammel te veroorzaken.
 
Beste forumbezoekers,

IK heb de laatste tijd last van een rammel met met mijn Model Y (2023) wat van achter de kofferruimte komt. Het geluid klinkt erg plastic/ kunststof. Lijkt alsof een paneel lost zit bij de achterklep, maar alles zit vast. Komt niet vanaf het onderstel of vering (daar lijkt het op...). Als er op de achterbank mensen zitten, de rammel minder hard klinkt (stoelleuning?). De hele kofferbak heb ik leeggeruimd, dus het is dus ook niet een voorwerp die het veroorzaakt. Wellicht hebben jullie ervaring en weet iemand de oorzaak....
Heb je de rammel ook als je je achterbank plat doet?
Ik heb een rammel bij de vergrendeling van de achterbank.
 
Is de MY al gespot met HW4 vanuit Berlijn? Ik zag recent foto's en een filmpje van geparkeerde MYs ogenschijnlijk bij Berlijn, maar heb hier nog geen gejubel voorbij zien komen? 🫣😁
Als het goed is hebben ze HW4 vanaf:

e4*2007/46*1293*35 (36 is er ook al)
en
e4*2018/858*00135*10

Als je dan zoekt op:

Of combi: Voertuigen | typegoedkeuringsnummer: e4*2007/46*1293*35, e4*2007/46*1293*36, e4*2018/858*00135*10

Dan zouden er al 441 zijn met een Nederlands kenteken :)

Zie ook: https://tff-forum.de/t/wiki-model-3-model-y-technische-veraenderungen/100784 voor meer info over typegoedkeuring verschillen
 
Last edited:
Beste forumbezoekers,

IK heb de laatste tijd last van een rammel met met mijn Model Y (2023) wat van achter de kofferruimte komt. Het geluid klinkt erg plastic/ kunststof. Lijkt alsof een paneel lost zit bij de achterklep, maar alles zit vast. Komt niet vanaf het onderstel of vering (daar lijkt het op...). Als er op de achterbank mensen zitten, de rammel minder hard klinkt (stoelleuning?). De hele kofferbak heb ik leeggeruimd, dus het is dus ook niet een voorwerp die het veroorzaakt. Wellicht hebben jullie ervaring en weet iemand de oorzaak....
In de 2 zijvakjes in de koffer zitten ook 2 haken om iets aan vast te maken.
Heb het gevoel dat de plastic hiervan ook een rammel kan veroorzaken…
Deze zijn er gemakkelijk uit te trekken.
 
  • Like
Reactions: IvCh
Als het goed is hebben ze HW4 vanaf:

e4*2007/46*1293*35 (36 is er ook al)
en
e4*2018/858*00135*10

Als je dan zoekt op:

Of combi: Voertuigen | typegoedkeuringsnummer: e4*2007/46*1293*35, e4*2007/46*1293*36, e4*2018/858*00135*10

Dan zouden er al 441 zijn met een Nederlands kenteken :)

Zie ook: https://tff-forum.de/t/wiki-model-3-model-y-technische-veraenderungen/100784 voor meer info over typegoedkeuring verschillen
Als dit klopt dan mag ik dinsdag mijn Y LR RWD ophalen met HW4.0. Kenteken staat er in ieder geval tussen.