Joostdz
Member
Ben toch benieuwd in hoeverre de 7-zitter variant nog bruikbaar/comfortabel is? De daklijn loopt behoorlijk schuin af.. zal vooral voor kinderen / hond zijn en dan is nog de vraag hoe veel(/weinig) kofferbakruimte er over blijft.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Is er iets geweten over een (standaard) trekhaak op de Y?
Er moet eerst nog even een fabriek in Europa uit de grond worden gestampt.
View attachment 386623
Tesla heeft inmiddels geleerd dat het 3 jaar duurt voor je een nieuw model in grote aantallen kan produceren. En hoe lang geleden zijn de Etron en de EQC al aangekondigd? Daar rijdt er nog nauwelijks een van rond. En Volkswagen houdt ons ook al vijf jaar aan het lijntje. Hun geplande leverdata schuiven elk jaar verder naar achteren.Dat is niet het punt dat ik wil aanhalen.
Als ze deze effectief in europa willen gaan produceren dan hadden ze maar vroeger met die fabriek moeten klaar zijn.
Of in Amerika toch op z'n minste eind dit jaar beginnen produceren.
In de huidige wereld vind ik het vreemd om een product voor te stellen en dit eigenlijk maar 2-3 jaar later op de markt te brengen. Waar gebeurd dit nog? Voor de M3 is dit inderdaad zeer goed gelukt, maar zoals hier in andere topics al geschreven gaat zich niemand daar nog een 2de keer laten aan vangen.
Bij zoiets als de nieuwe roadster begrijp ik dat wel omdat dat nog iets innovatiever is of meer concept achtig.
Maar de MY is gewoon realiteit tov upgrade M3.
Is er iets geweten over een (standaard) trekhaak op de Y?
De breedte van de Model 3 is 185 cm zonder spiegels en met spiegels uitgeklapt 209 cm.Schitterende auto, de Model Y. Voldoet aan al mijn verwachtingen en wensen. Zoals de 7-zits optie en range.
Ben nog wel benieuwd naar de exacte afmetingen (lengte, breedte). Mijn vrouw wil geen te grote auto.
Heet iemand al informatie gevonden over de afmetingen?
Als Elon met 10% groter doelde op 10% groter volume, dan zou er eigenlijk maar heel weinig extra nodig zijn in de lengte en breedte. Die extra 10% inhoud past wel in de hoogte.D
De breedte van de Model 3 is 185 cm zonder spiegels en met spiegels uitgeklapt 209 cm.
De breedte van de Model S is 196 cm zonder spiegels en met spiegels uitgeklapt 219 cm.
Als de Model Y 10% groter is dan de Model 3 komt ie aardig richting de breedte van een Model S.
De lengte van de Y zal wel flink minder zijn dan de S. De 3 is 4,69 mtr, waar de S 4,98 mtr is.
Ik schat in dat de Y maar weinig langer zal zijn dan de 3.
Ik denk ook dat het meer in het volume dan breedte en lengte zit. De Y is gebaseerd op de 3 en dus zal de spoorbreedte sowieso gelijk zijn.Als Elon met 10% groter doelde op 10% groter volume, dan zou er eigenlijk maar heel weinig extra nodig zijn in de lengte en breedte. Die extra 10% inhoud past wel in de hoogte.
Afijn, ik houd de Tesla site in de gaten voor de officiële specs.
Ik denk ook dat het meer in het volume dan breedte en lengte zit. De Y is gebaseerd op de 3 en dus zal de spoorbreedte sowieso gelijk zijn.
Ha had ik ook zo gelezen, vraag me af of daar echt nog iets van komt die fabriek in de EU.Er moet eerst nog even een fabriek in Europa uit de grond worden gestampt.
View attachment 386623
Aangezien de kennis van Grieks en Frans in Nederland tegenwoordig nogal schamel is zal het hier wel Moddelwaai blijven.Wat ik me nu afvraag, hoe moet het uitgesproken worden:
"model-why" - dus op z'n Engels, lijkt me logisch, alhoewel ik niet naar de live-stream ed heb gekeken/geluisterd.
en op z'n Nederlands: "model-ypsilon", "model-ygeric" (voor de westvlamingen) of "model-ij" ?
Wow! Mooi hoor en eindelijk de I-pace killer die al zo lang voorspeld wordt!