Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Zal er iemand zijn huidige wagen (Tesla of ander merk) inruilen bij Tesla? Geven die een eerlijke prijs?
Tesla bood in maart 32K voor mijn MS90D. En dan hadden ze de vele kleine blikschade. Voor mij op 1 na onbeduidend, maar bij een inruil wordt dat allemaalvan het bod afgetrokken worden. Ik denk dat voor een volledige herstelling 75% van de wagen zou moeten herspoten worden, op 2 plaatsen zou uitdeuken nodig geweest zijn, de rest was lakschade. De DLRs werkten ook niet meer. Ik vermoed dat ik niet meer dan 25k zou gekregen hebben.
Ik heb hem dan in juni op autoscoot gezet en uiteindelijk 42k voor gekregen van een Fransman.
Koper was ook tevreden met zijn levenslang gratis laden. Tevredenheid nam in augustus nog toe, toen de elektriciteitsprijzen een vlucht namen. En in Frankrijk kijkt men niet op een kras meer of minder.

Vraagt wel wat effort en stressbestendigheid. Maar die is goed gecompenseerd. DLR probleem hebben ze in de keuring niet opgemerkt. Louche kandidaat-kopers snoerde ik de mond door te zeggen dat Tesla 39k bood. Al zijn er weinig geweest in tegenstelling tot bij de verkoop van de 14 jaar oude Seat van mijn vrouw (toen had ik 140! kandidaten op marktplaats in 1 uur tijd). De louche markten zijn duidelijk niet klaar voor EV’s.
 
Tesla bood in maart 32K voor mijn MS90D. En dan hadden ze de vele kleine blikschade. Voor mij op 1 na onbeduidend, maar bij een inruil wordt dat allemaalvan het bod afgetrokken worden. Ik denk dat voor een volledige herstelling 75% van de wagen zou moeten herspoten worden, op 2 plaatsen zou uitdeuken nodig geweest zijn, de rest was lakschade. De DLRs werkten ook niet meer. Ik vermoed dat ik niet meer dan 25k zou gekregen hebben.
Ik heb hem dan in juni op autoscoot gezet en uiteindelijk 42k voor gekregen van een Fransman.
Koper was ook tevreden met zijn levenslang gratis laden. Tevredenheid nam in augustus nog toe, toen de elektriciteitsprijzen een vlucht namen. En in Frankrijk kijkt men niet op een kras meer of minder.

Vraagt wel wat effort en stressbestendigheid. Maar die is goed gecompenseerd. DLR probleem hebben ze in de keuring niet opgemerkt. Louche kandidaat-kopers snoerde ik de mond door te zeggen dat Tesla 39k bood. Al zijn er weinig geweest in tegenstelling tot bij de verkoop van de 14 jaar oude Seat van mijn vrouw (toen had ik 140! kandidaten op marktplaats in 1 uur tijd). De louche markten zijn duidelijk niet klaar voor EV’s.

beetje off topic wellicht, maar om aan te geven dat de markt wel is omgeslagen en jij best geluk hebt gehad met timing. Mijn Model 3 staat nu een tijdje te koop op marktplaats. In totaal 2 biedingen gehad die lager waren dan het inruilvoorstel van Tesla zelf. Die biedingen daar ben ik dus ook niet op ingegaan. Wellicht dat Model S/X’en nog wel goed doen op de tweedehands markt, geen idee. Maar model 3 loopt totaal niet.
 
  • Informative
Reactions: DamascuS75D
beetje off topic wellicht, maar om aan te geven dat de markt wel is omgeslagen en jij best geluk hebt gehad met timing. Mijn Model 3 staat nu een tijdje te koop op marktplaats. In totaal 2 biedingen gehad die lager waren dan het inruilvoorstel van Tesla zelf. Die biedingen daar ben ik dus ook niet op ingegaan. Wellicht dat Model S/X’en nog wel goed doen op de tweedehands markt, geen idee. Maar model 3 loopt totaal niet.
Een 3 of Y is geen S of X
 
Al vier dagen geen locatie update van de Hoegh Transporter
ETA blijft wel 2 december 2022 02:00
Hoegh transporter 26-11.jpg
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Al vier dagen geen locatie update van de Hoegh Transporter
ETA blijft wel 2 december 2022 02:00
View attachment 878428
No worries, buiten VHF bereik.
Satelliet data update alleen via betaalde diensten.

Maar de pakjesboot komt echt. Nou ja deze wel dan.

 
beetje off topic wellicht, maar om aan te geven dat de markt wel is omgeslagen en jij best geluk hebt gehad met timing. Mijn Model 3 staat nu een tijdje te koop op marktplaats. In totaal 2 biedingen gehad die lager waren dan het inruilvoorstel van Tesla zelf. Die biedingen daar ben ik dus ook niet op ingegaan. Wellicht dat Model S/X’en nog wel goed doen op de tweedehands markt, geen idee. Maar model 3 loopt totaal niet.
Gratis laden was een grote troef.
 
Vorige week een VIN op Hoegh Transporter, route #163 ETA 3 dec, delivery date window 13-27 dec.
Dit weekend geen VIN meer, delivery date window TBD.
Vandaag opnieuw een VIN (maar een andere?), niet te vinden op de website van hoegh en delivery date window verschoven naar 21-31 dec.
(zal dan misschien met Hoegh Trove pas op 9 december vertrekken in Baltimore, om dan op/rond 20 dec aan te komen in Zeebrugge)
 
Uit mijn hidden vin blijkt dat het een 23 model is, en ik geloof dat vanaf de 23-ers dat nieuwe achterscherm erin zit. Maar we gaan het zien, voor mij niet heel belangrijk aangezien ik nooit achterin zal zitten :p
Nou ja, als je de Plaid hebt, zou ik het liefst voor de fun een keer shotgun willen zitten. Bij meer genodigde is achterin ook akkoord, maar alleen als.... :p