Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
remsetje van 20.000 dollar :eek: . Daar heb je bijna de model 2 voor ;)
Carbon-remmen op een Tesla. Moet niet gekker worden.

Ik heb altijd de hoop gehad dat ze van die supercondensators van Maxwell zouden inzetten om meer remenergie terug te kunnen halen naar de auto batterij. En dat ze frictieremmen gaan uitfaseren, dit gaat de verkeerde kant op!
 
Het grappige is dat als je echt getraind bent om op een circuit rondjes te maken, het hoogst onwaarschijnlijk is dat je met een rond stuur de bovenkant van het stuur ooit zou vastgrijpen.

Getrainde racepiloten zouden in principe geen voordeel van een rond stuur moeten hebben en probleemloos alles met de yoke kunnen doen.

Zelfs de Nordschleife kan je perfect in 1 ruk afrijden zonder ooit te moeten overnemen, dus perfect doenbaar met een yoke.
Ik ben het hier gedeeltelijk wel met je eens. Als tesla de stuur uitslag zo maakt dat je zonder overpakken genoeg stuuruitslag kunt genereren om overstuur op te vangen dan heb je gelijk. Anders is het niet optimaal.

randy pobst had niet voor niets een rond stuur met zijn pikespeak plaid.

Unplugged-Performance-Model-S-Plaid-Pikes-Peak-International-Hillclimb-Image-99.jpg
 
Ik ben het hier gedeeltelijk wel met je eens. Als tesla de stuur uitslag zo maakt dat je zonder overpakken genoeg stuuruitslag kunt genereren om overstuur op te vangen dan heb je gelijk. Anders is het niet optimaal.

randy pobst had niet voor niets een rond stuur met zijn pikespeak plaid.

Unplugged-Performance-Model-S-Plaid-Pikes-Peak-International-Hillclimb-Image-99.jpg
Dat klopt, maar op een gemiddeld race circuit heb je niet veel haarspeldbochten
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik ben het hier gedeeltelijk wel met je eens. Als tesla de stuur uitslag zo maakt dat je zonder overpakken genoeg stuuruitslag kunt genereren om overstuur op te vangen dan heb je gelijk. Anders is het niet optimaal.

randy pobst had niet voor niets een rond stuur met zijn pikespeak plaid.
Met een juiste stuurtechniek heb je de bovenkant van het stuur niet nodig. En die juiste stuurtechniek bevat ook een techniek om het stuur lock-to-lock te draaien.


Het is de techniek die men ook bij BMW aanleert. En zoals je kan zien, op geen enkel moment neem je de bovenste helft van het stuur vast.

Er is een reden waarom de Tesla yoke een onderkant heeft, terwijl die van pakweg Knight Rider en in een vliegtuig dit niet hebben.

iu

iu

iu


Maar moest ik op minder dan een maand tijd en met +30 jaar ervaring aan een wedstrijd mee doen, en de vrijheid hebben om te kiezen tussen yoke en stuurwiel, zou ik 80% ook voor het stuurwiel kiezen.

Maar mijn volgende X komt 100% met yoke :)
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Hmm, net bericht gekregen dat de MS niet voor H2 2022 zal arriveren. Die MCU en CSS upgrade van onlangs zal nog van pas komen op de 'oude MS' in 2022
Hier ook. Voor de volledigheid:


Beste,​
Wij contacteren u over de timing van uw Model X bestelling.​
Wij zijn bezig met het opschalen van de productie, waardoor de lancering voor landen buiten Noord‑Amerika vertraagd is. Wij houden u op de hoogte in uw Tesla Account over leveringsdata zodra de productie van uw Model X van start gaat. De schatting is dat leveringen buiten Noord‑Amerika vanaf de tweede helft van 2022 gaan plaatsvinden.​
Wij zullen geen nieuwe bestellingen meer aannemen voor Model S en Model X in landen buiten Noord‑Amerika. Uw Model X behoudt de aankoopprijs van de datum waarop uw besteld heeft mits u geen aanpassingen aanbrengt in uw Vehicle Configuration.​
Vraag een terugbelverzoek aan met een Tesla Advisor indien u uw Order Fee voor een ander model wilt gebruiken of als u uw bestelling wilt annuleren.​
Onze excuses voor het ongemak.​
Met vriendelijk groet,
Het Tesla Team​
 
Hier ook voor mijn bestelde LR MS... :rolleyes:

Had al een S 75D uit 2018 besteld als overbrugging, met nieuwe MCU en de CCS upgrade, die zal dus nog even langer kunnen blijven. Verlengde Tesla garantie tot juni 2023, dus ik heb gelukkig wat speling!