Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S te koop bij Domeinen

This site may earn commission on affiliate links.
Je bedoelt de ICTers die bij justitie werken?

Nee, ik bedoel dat de ICT'rs op het forum even kunnen kijken of er in hun kring van connecties ineens een Tesla ontbreekt....

- - - Updated - - -

Plastic?!
Die 60k is puur een gok (nog geen jaar oud lage kmstand nieuw circa 90.000€
Bovenop je bod moet je 15% opgeld en eventueel BTW over bod en opgeld betalen
Ik neem aan dat Tesla gewoon fabrieksgarantie verstrekt...

Dit wordt zo idd een dure auto.... en net geen MIA meer (6 mnd / 6500km max geloof ik) dus voor velen zal een nieuwe beter uitpakken.
 
Ik ben even gaan kijken en ziet er netjes uit Model S 85

Er zijn fabrikanten die als er één sleutel ontbreekt tijdens het transport naar de dealer de computer vervangen voor de zekerheid.
Hoe zit dat bij Tesla is er een risico dat de vorige eigenaar hem doodleuk komt "ophalen" met de reservesleutel?

En wat vonden ze van het feit dat het VIN-nummer bij Tesla is gekoppeld aan een useraccount, en zolang die koppeling bestaat iedereen met toegang tot dat account de auto kan openen en starten met de app? Of zou Tesla die koppeling al ongedaan gemaakt hebben?
 
Ik heb begrepen dat ze bij de domeinen reeds contact hebben gehad met Tesla. Hoe werkt dat normaal bij wisseling van eigenaar. Bij de Leaf moet de vorige eigenaar het vinno. vrijgeven zodat de nieuwe eigenaar deze aan zijn account kan koppelen...
 
Ja dat wel :) Ik snap niet waarom iemand 73k (incl opcenten) gaat uitgeven voor een 1 jaar oude MS terwijl je voor ongeveer 7k meer een MS70D nieuw koopt iemand een idee?
In elk geval particulier (of een handelaar uit Noorwegen?) geen btw, geen 0% bijtelling
85kW is zeker een voordeel tov 70
En zomaar meer dan 10K aan opties: in elk geval pano, leerP, metallic
weinig km, fabrieksgarantie nog 75K km +8jr drtrain/accu
Een nieuwe "vergelijkbare" config doet 95-100K
De goedkoopste occasion tot nu toe kennelijk ook nog.

Een koopje is het misschien niet maar je mag aannemen dat de particuliere koper voor dit geld zijn huiswerk heeft gedaan.
 
Navraag bij Tesla levert op dat er Subzero package op zit, luchtvering, tech package, ultra hifi, pano-dak idd, alcantara headliner, carbon fiber decor, yacht floor, performance seats, premium interior lighting, Supercharger enabled. Er mist alleen de dual-charger, en de rear facing seats.

Nieuwprijs was 11 maanden geleden dus bijna 100K, RDW geeft cataloguswaarde ook op als 97900.
25.000 afschrijving/waardedaling in 11 maanden.... Dat is fors. Zeker gezien de km stand en nog fabrieksgarantie. Alle kabels liggen er in en staat is netjes te noemen.

Het is wat anders dan een Audi Q7 4.2TDI (die stond er ook in dezelfde loods bij Domeinen) waarvan de motor bijvoorbeeld in de soep kan zijn gelopen, of waarvan de km-stand waarschijnlijk niet klopt wegens "onlangs geïmporteerd uit Duitsland". Regel gezien kan er niet zo veel mis zijn met de auto.

Het blijft natuurlijk wat de gek er voor geeft, maar op MP vragen ze voor een 2013 met 50.000km op de teller meer geld met minder opties. Dan heb je met een 2013 waarschijnlijk wel een BTW auto en 0% bijtelling, dat dan weer wel.
 
Juist. dus interessante prijs voor de particulier zonder bijtelling en btw aftrek. Gewoon omdat je een Tesla wilt met de kop er af!
Navraag bij Tesla levert op dat er Subzero package op zit, luchtvering, tech package, ultra hifi, pano-dak idd, alcantara headliner, carbon fiber decor, yacht floor, performance seats, premium interior lighting, Supercharger enabled. Er mist alleen de dual-charger, en de rear facing seats.

Nieuwprijs was 11 maanden geleden dus bijna 100K, RDW geeft cataloguswaarde ook op als 97900.
25.000 afschrijving/waardedaling in 11 maanden.... Dat is fors. Zeker gezien de km stand en nog fabrieksgarantie. Alle kabels liggen er in en staat is netjes te noemen.

Het is wat anders dan een Audi Q7 4.2TDI (die stond er ook in dezelfde loods bij Domeinen) waarvan de motor bijvoorbeeld in de soep kan zijn gelopen, of waarvan de km-stand waarschijnlijk niet klopt wegens "onlangs geïmporteerd uit Duitsland". Regel gezien kan er niet zo veel mis zijn met de auto.

Het blijft natuurlijk wat de gek er voor geeft, maar op MP vragen ze voor een 2013 met 50.000km op de teller meer geld met minder opties. Dan heb je met een 2013 waarschijnlijk wel een BTW auto en 0% bijtelling, dat dan weer wel.
 
Navraag bij Tesla levert op dat er Subzero package op zit, luchtvering, tech package, ultra hifi, pano-dak idd, alcantara headliner, carbon fiber decor, yacht floor, performance seats, premium interior lighting, Supercharger enabled. Er mist alleen de dual-charger, en de rear facing seats.

Nieuwprijs was 11 maanden geleden dus bijna 100K, RDW geeft cataloguswaarde ook op als 97900.
25.000 afschrijving/waardedaling in 11 maanden.... Dat is fors. Zeker gezien de km stand en nog fabrieksgarantie. Alle kabels liggen er in en staat is netjes te noemen.

Ik mis nog de BTW ergens, ik neem aan dat de RDW de cataloguswaarde van 97900 euro inclusief BTW is? Die 73k inclusief opcenten, daar zal ook nog BTW bij moeten toch? Dan moet je een prijs van 89k incl. BTW vergelijken met een nieuwwaarde van 98k, dan valt 9k waardevermindering best mee.
 
Hij was BTW vrij, anders moet het erbij staan. Zie hier de tekst van Domeinen:

Wat betaalt u?
Wanneer een kavel aan u wordt gegund, wordt altijd 15% opgeld berekend over het door u geboden bedrag. Daarnaast moet u bij Domeinen RZ soms extra kosten betalen, bijvoorbeeld BTW (over biedprijs plus opgeld), kentekenkosten, een waarborgsom en eventueel emballage (statiegeld voor een krat of palletbox). Deze extra kosten worden per kavel in de catalogus vermeld.


Voorbeeld waar wel BTW bij staat: Catalogus / Verkoop
 
Voor een zakelijke rijder, wordt het zonder BTW toch al weer minder interessant.
Denk dat de meeste Tesla rijders de auto zakelijk hebben gekocht met de mogelijkheid om BTW te verrekenen.

? Als hij BTW vrij is, dan hoef je het toch ook niet eerst te betalen? Hier ging men er vanuit dat er nog BTW op zou komen, dus dan is de som toch nog steeds 0? Ik denk juist dat het interessant is als bedrijf om dit te doen. Je mag hem afschrijven, en bij verkoop aan privé staat hij nog maar laag in de boeken en hoef je géén BTW terug te betalen. Als je bijvoorbeeld de S naar privé verkoopt voor €10.000 hoef je niet €2100 aan de fiscus te betalen ivm BTW.