Erik MIC SR+
Member
Als je een SR+ besteld, verwacht je ook geen snelheden hoger dan 150kw. Deze auto heeft een accu van "maar" een 50kwh. Het maximale laadvermogen (kw) loopt gelijkmatig op met de capaciteit van de accu. Hoe meer cellen je hebt, hoe hoger het maximale vermogen om te laden.Ik volg wel een beetje met verbazing dit topic. De MIC M3 batterijen presteren eigenlijk bij een aantal mensen (ver) onder de maat bij het laden waarvoor onvrede wordt geuit op het forum.
Vervolgens komen alle standaard trucages weer uit de kast...je laadt toch gewoon thuis, met 50-85kw moet je niet zeuren, je batterypsck is na x km nog koud,etc etc.
Kan iemand me dan uitleggen wat het nut is van 't pochen van Tesla overde V3 Superchargers die 250kw geven, als je auto dat vermogen vanwege een brakke batterij niet aan kan?
Kan me vinden in het feit dat je batterij moet opwarmen voordat hij optimaal laadt, maar het is simpelweg te kort door de bocht om dergelijke opmerkingen te plaatsen.
Dan hadden we net zo goed bij V2 kunnen blijven met 150kw. Niemand (met nieuwe accu) die dat in de praktijk gaat halen.
Met alle respect, maar dit is een geval waarbij tesla's visie niet aansluit op de praktijk.
Andere merken halen maximaal 150kW bij een accu van 80kwh. Tesla bij de model 3LR maximaal 250kw met een accu van 80kwh. Voor de SR+ met een accu van 50kwh is 150kw al een goede prestatie. Gezien andere merken met een 50kwh accu maar 100kw halen.
Zelf was ik eerst erg ontevreden over het laden van de SR+ met LFP accu, maar na een aantal updates gaat dat nu prima. Deze voor auto's nieuwe accutechniek is wel gevoeliger voor lage temperaturen. Het snelladen gaat prima, als je dit doet na een lange rit. Vandaag nog bij een V2 geladen van 4% naar 81% in 26 minuten. Maar als je met een koude accu naar de SC gaat, dan heb je een probleem.