Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Klopt, maar als Model 3 een CCs ingang heeft zal deze zeker >50kW aan kunnen, lijkt mij redelijk logisch.

Ik hoop het zo!

Dat lijkt mij ook. Dan is de Tesla bezitter spekkoper want heeft alle Tesla mogelijkheden, die nog enorm zullen toenemen, en de mogelijkheid om andere laders te gebruiken. Maakt de auto nog interessanter. Het feit dat een Tesla op alle SuC's etc. terecht kan is een USP maar evenzogoed kan het uitsluiten van CCS voor wie daar in gelooft voor de toekomst juist een reden zijn om geen Tesla te kopen. Dat maakt het wel weer slim. En het geeft CCS bestaansrecht want er komen auto's laden.

En ik verwacht in dat geval dat S en X met de nieuwe batterijcellen volgend jaar dan ook deze aansluiting krijgt.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Jkr85
Dat lijkt mij ook. Dan is de Tesla bezitter spekkoper want heeft alle Tesla mogelijkheden, die nog enorm zullen toenemen, en de mogelijkheid om andere laders te gebruiken. Maakt de auto nog interessanter. Het feit dat een Tesla op alle SuC's etc. terecht kan is een USP maar evenzogoed kan het uitsluiten van CCS voor wie daar in gelooft voor de toekomst juist een reden zijn om geen Tesla te kopen. Dat maakt het wel weer slim. En het geeft CCS bestaansrecht want er komen auto's laden.

En ik verwacht in dat geval dat S en X met de nieuwe batterijcellen volgend jaar dan ook deze aansluiting krijgt.
Exact! Net zoals dat Tesla de enige is met een 3-fase AC lader op hoog vermogen!

Ik vind het iig erg verrassend dit te zien in bericht van Abb
 
  • Like
Reactions: Jkr85
Dat lijkt mij ook. Dan is de Tesla bezitter spekkoper want heeft alle Tesla mogelijkheden, die nog enorm zullen toenemen, en de mogelijkheid om andere laders te gebruiken. Maakt de auto nog interessanter. Het feit dat een Tesla op alle SuC's etc. terecht kan is een USP maar evenzogoed kan het uitsluiten van CCS voor wie daar in gelooft voor de toekomst juist een reden zijn om geen Tesla te kopen. Dat maakt het wel weer slim. En het geeft CCS bestaansrecht want er komen auto's laden.

En ik verwacht in dat geval dat S en X met de nieuwe batterijcellen volgend jaar dan ook deze aansluiting krijgt.
Dan Zou de M3 de enige zijn met mogelijkheid tot 3 DC-standaarden (SuC, SSC en ChaDeMo via de adapter) :cool:
 
Huh, das nu toch 16,5 kW (sinds de vervallen dual-charger 22kW)?
Heb ik iets gemist, en ze zijn over de 43kw (AC) heen? (het plusje van onze Zoë)
Of bedoel je de combi van ACDC en zie je daarbij 16 of 22 kW op AC als hoog vermogen?
Ja, daarmee doelde ik op het feit dat Tesla AC én DC doet beide op hoge vermogens. Ik weet dat de Zoe 43kW AC kan, maar weer geen DC.

(Nieuwe Zoe zou 100kW DC (CCS) en 22kW AC kunnen zodra deze in 2018 oid komt)

17kW of 22kW voor de S, ik heb nu 22kW, maar met 17kW zou ik ook prima kunnen leven mits ik dan native CCS heb.

Maar als de Model 3 CCS krijgt kunnen we er 99,99% zeker van zijn dat S/X bij een refresh (Oktober?) het ook gaan krijgen. Iets ander achterligt waar dan de CCS poort achter zit.

Natuurlijk vermeld Tesla hier niets over, er zullen ineens mensen zijn die die laadpoort op hun auto aan treffen.
 
Klopt, maar als Model 3 een CCs ingang heeft zal deze zeker >50kW aan kunnen, lijkt mij redelijk logisch.

Ik hoop het zo!
Ik hoop het ook, maar het zou zomaar kunnen dat men het hier heeft over laden aan de CHAdeMO middels een adapter. Voor Europese klanten (en voor FastNed) zou het ontzettend gaaf zijn wanneer de Model 3 aan de CCS 150kW een SuC achtige snelheid kan halen. Maar gezien de "nuchtere" benadering van "kostenreductie" en het feit dat de S en X de topmodellen zijn, schat ik de kans klein in dat de Model 3 als eerste met een CCS zal worden uitgerust.

Maar ik laat me graag verrassen. De komende maanden zullen we meer te lezen/zien krijgen van de Model 3 omdat deze dan "eindelijk" ook aan normale klanten zal worden geleverd.

De on-officiële geluiden tot nu toe lijken erg positief te zijn.

Hoe snel de Model 3 aan de AC kan laden, is volgens mij nog niet gecommuniceerd. De S en X kunnen inderdaad max 16.5kW binnenkrijgen. Wat netto (want omzetting AC->DC heeft wat extra verlies) ongeveer 15kW oplevert.

Van wat ik al gezien heb op het internet, lijkt de 3 (big battery) SuC laadsnelheden van de S(75) te bereiken. Dus tot 50% laadvermogen van 90-95kW. Happy days.
 
Werkgever heeft contact gehad met Autoplanning, en die beweren dat ze wel een Tesla Model 3 kunnen leveren voor lease. Ze komen deze week nog met een voorstel.

Ik geloof er eerlijk gezegd helemaal niks van, want Autoplanning heeft in de reguliere auto's die ze ter lease aanbieden Tesla niet eens in het rijtje automerken staan dat ze normaal leasen, dus je maakt mij niet wijs dat ze een reservering hebben ofzo. Ik vermoed dus dat ze met een voorstel komen met daarin heel fijn alle specificaties van de auto, en een maandprijs, maar dat ze heeeeeeel vaag gaan doen over de levertijd..
 
  • Like
Reactions: BobbyKings
Niets is uitgesloten, maar precedenten (trekhaak toevoegen aan een goedgekeurd model) ken ik niet. De 3 die nu in de US geleverd wordt heeft het ook niet, en dat stemt niet direct optimistisch.

Als er in de VS ook geen typegoedkeuring is voor n trekhaak raak ik ook wat minder optimistisch.
Tegelijkertijd geloof ik er niets van dat de M3 als een definitieve typegoedkeuring voor NL heeft of dat er niet nog n soort tweede typekeuring komt. Maar ik weet niet hoe typegoedkeuringen werken eerlijk gezegd. Ik hou dan vast aan de woorden van Elon en ben vooral heel hard aan 't duimen. Als we ervan uitgaan dat het klopt wat hi eerder heeft gezegd / bevestigd dan moet er nog n model 3 aankomen met trekhaak.
 
  • Like
Reactions: Jkr85 and Klaas
  • Like
  • Funny
Reactions: FVO and eelcodb
Even naar verwachte levertijden gekeken....
upload_2017-9-22_7-24-11.png

voor Tesla-eigenaar met vroege reservatie : eind 2018

upload_2017-9-22_7-24-52.png

voor een niet-eigenaar die nu zou reserveren : vanaf 12 maanden - dat zou dan 3 maand sneller zijn.

Ik ga ervan uit dat de eerste info juist is; en de tweede "optimistisch".
 
Even naar verwachte levertijden gekeken....
View attachment 249089
voor Tesla-eigenaar met vroege reservatie : eind 2018

View attachment 249090
voor een niet-eigenaar die nu zou reserveren : vanaf 12 maanden - dat zou dan 3 maand sneller zijn.

Ik ga ervan uit dat de eerste info juist is; en de tweede "optimistisch".
Ik heb een reservering van 31 maart, en een tweede op 19 oktober 2016. Beide hebben dezelfde verwachte levertijd van eind 2018.
Vermoedelijk betekent dit dat er een zeer snelle ramp van de europese productie komt. Ik had verwacht dat er een jaar tussen mijn beide leveringen zou zitten, maar blijkbaar zijn er toch bijlange niet genoeg reservaties daarvoor.
 
Even naar verwachte levertijden gekeken....
View attachment 249089
voor Tesla-eigenaar met vroege reservatie : eind 2018

View attachment 249090
voor een niet-eigenaar die nu zou reserveren : vanaf 12 maanden - dat zou dan 3 maand sneller zijn.

Ik ga ervan uit dat de eerste info juist is; en de tweede "optimistisch".
Ik ga m’n reserveringen cancelen en opnieuw reserveren, ze denken natuurlijk dat die innovators wel gewend zijn om te wachten.
 
Even naar verwachte levertijden gekeken....
View attachment 249089
voor Tesla-eigenaar met vroege reservatie : eind 2018

View attachment 249090
voor een niet-eigenaar die nu zou reserveren : vanaf 12 maanden - dat zou dan 3 maand sneller zijn.

Ik ga ervan uit dat de eerste info juist is; en de tweede "optimistisch".

Als nog geen Tesla eigenaar met reservering op 31 maart staat er bij mij ook Eind 2018
 
Voor mij liever wat later. 2019 vind ik prima. Focus ligt nog wel een jaar op productie verhogen en delivery (tijd), daarna op kosten en ik denk dus minder prioriteit op kwaliteit (v aflevering), optie flexibiliteit en verbeteringen.

En eens het is allemaal koffiedik kijken (om mn eigen mening maar eens onderuit te halen).
Leuk om dat de komende tijd te volgen.
 
Voor mij liever wat later. 2019 vind ik prima. Focus ligt nog wel een jaar op productie verhogen en delivery (tijd), daarna op kosten en ik denk dus minder prioriteit op kwaliteit (v aflevering), optie flexibiliteit en verbeteringen.

En eens het is allemaal koffiedik kijken (om mn eigen mening maar eens onderuit te halen).
Leuk om dat de komende tijd te volgen.
Het vervelende is wel dat naar alle waarschijnlijkheid per 2019 de bijtellingsregels een stuk slechter worden voor EV’s (boven de 50k)