Klopt, maar als Model 3 een CCs ingang heeft zal deze zeker >50kW aan kunnen, lijkt mij redelijk logisch.De Terra 53 CJG modellen zijn de huidige 50kW laders.
Ik hoop het zo!
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Klopt, maar als Model 3 een CCs ingang heeft zal deze zeker >50kW aan kunnen, lijkt mij redelijk logisch.De Terra 53 CJG modellen zijn de huidige 50kW laders.
Klopt, maar als Model 3 een CCs ingang heeft zal deze zeker >50kW aan kunnen, lijkt mij redelijk logisch.
Ik hoop het zo!
Exact! Net zoals dat Tesla de enige is met een 3-fase AC lader op hoog vermogen!Dat lijkt mij ook. Dan is de Tesla bezitter spekkoper want heeft alle Tesla mogelijkheden, die nog enorm zullen toenemen, en de mogelijkheid om andere laders te gebruiken. Maakt de auto nog interessanter. Het feit dat een Tesla op alle SuC's etc. terecht kan is een USP maar evenzogoed kan het uitsluiten van CCS voor wie daar in gelooft voor de toekomst juist een reden zijn om geen Tesla te kopen. Dat maakt het wel weer slim. En het geeft CCS bestaansrecht want er komen auto's laden.
En ik verwacht in dat geval dat S en X met de nieuwe batterijcellen volgend jaar dan ook deze aansluiting krijgt.
Dan Zou de M3 de enige zijn met mogelijkheid tot 3 DC-standaarden (SuC, SSC en ChaDeMo via de adapter)Dat lijkt mij ook. Dan is de Tesla bezitter spekkoper want heeft alle Tesla mogelijkheden, die nog enorm zullen toenemen, en de mogelijkheid om andere laders te gebruiken. Maakt de auto nog interessanter. Het feit dat een Tesla op alle SuC's etc. terecht kan is een USP maar evenzogoed kan het uitsluiten van CCS voor wie daar in gelooft voor de toekomst juist een reden zijn om geen Tesla te kopen. Dat maakt het wel weer slim. En het geeft CCS bestaansrecht want er komen auto's laden.
En ik verwacht in dat geval dat S en X met de nieuwe batterijcellen volgend jaar dan ook deze aansluiting krijgt.
Huh, das nu toch 16,5 kW (sinds de vervallen dual-charger 22kW)?Exact! Net zoals dat Tesla de enige is met een 3-fase AC lader op hoog vermogen!
Ja, daarmee doelde ik op het feit dat Tesla AC én DC doet beide op hoge vermogens. Ik weet dat de Zoe 43kW AC kan, maar weer geen DC.Huh, das nu toch 16,5 kW (sinds de vervallen dual-charger 22kW)?
Heb ik iets gemist, en ze zijn over de 43kw (AC) heen? (het plusje van onze Zoë)
Of bedoel je de combi van ACDC en zie je daarbij 16 of 22 kW op AC als hoog vermogen?
Ik hoop het ook, maar het zou zomaar kunnen dat men het hier heeft over laden aan de CHAdeMO middels een adapter. Voor Europese klanten (en voor FastNed) zou het ontzettend gaaf zijn wanneer de Model 3 aan de CCS 150kW een SuC achtige snelheid kan halen. Maar gezien de "nuchtere" benadering van "kostenreductie" en het feit dat de S en X de topmodellen zijn, schat ik de kans klein in dat de Model 3 als eerste met een CCS zal worden uitgerust.Klopt, maar als Model 3 een CCs ingang heeft zal deze zeker >50kW aan kunnen, lijkt mij redelijk logisch.
Ik hoop het zo!
Niets is uitgesloten, maar precedenten (trekhaak toevoegen aan een goedgekeurd model) ken ik niet. De 3 die nu in de US geleverd wordt heeft het ook niet, en dat stemt niet direct optimistisch.
De long range Model 3 zou volgens onderstaand artikel eigenlijk een EPA range van 537.2 kilometers hebben....
Tesla Model 3 actually has 334 miles of range according to EPA data
Ik heb een reservering van 31 maart, en een tweede op 19 oktober 2016. Beide hebben dezelfde verwachte levertijd van eind 2018.Even naar verwachte levertijden gekeken....
View attachment 249089
voor Tesla-eigenaar met vroege reservatie : eind 2018
View attachment 249090
voor een niet-eigenaar die nu zou reserveren : vanaf 12 maanden - dat zou dan 3 maand sneller zijn.
Ik ga ervan uit dat de eerste info juist is; en de tweede "optimistisch".
Ik ga m’n reserveringen cancelen en opnieuw reserveren, ze denken natuurlijk dat die innovators wel gewend zijn om te wachten.Even naar verwachte levertijden gekeken....
View attachment 249089
voor Tesla-eigenaar met vroege reservatie : eind 2018
View attachment 249090
voor een niet-eigenaar die nu zou reserveren : vanaf 12 maanden - dat zou dan 3 maand sneller zijn.
Ik ga ervan uit dat de eerste info juist is; en de tweede "optimistisch".
Even naar verwachte levertijden gekeken....
View attachment 249089
voor Tesla-eigenaar met vroege reservatie : eind 2018
View attachment 249090
voor een niet-eigenaar die nu zou reserveren : vanaf 12 maanden - dat zou dan 3 maand sneller zijn.
Ik ga ervan uit dat de eerste info juist is; en de tweede "optimistisch".
Als nog geen Tesla eigenaar met reservering op 31 maart staat er bij mij ook Eind 2018
Het vervelende is wel dat naar alle waarschijnlijkheid per 2019 de bijtellingsregels een stuk slechter worden voor EV’s (boven de 50k)Voor mij liever wat later. 2019 vind ik prima. Focus ligt nog wel een jaar op productie verhogen en delivery (tijd), daarna op kosten en ik denk dus minder prioriteit op kwaliteit (v aflevering), optie flexibiliteit en verbeteringen.
En eens het is allemaal koffiedik kijken (om mn eigen mening maar eens onderuit te halen).
Leuk om dat de komende tijd te volgen.