Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Kan niet wachten tot het final model 3 event is. Iemand die dat weet?
Ze hadden April gezegd toch? Maar dat is waarschijnlijk Elon time. Hopelijk in Mei dan. :D
Huidige fase
Eigenaren kunnen hun referral-code in deze fase van het programma met maximaal negen vrienden delen. Deze fase duurt van 16 maart tot 15 juni 2017.

7 of meer referrals
Eigenaren met zeven in aanmerking komende referrals, ontvangen een uitnodiging voor het Model 3 Delivery evenement voor henzelf en een gast.

Op basis van de omschrijving van huidige referral ronde....zou ik zeggen dat rondom 30 juni misschien meer voor de hand ligt :).
 
  • Like
Reactions: Basvdpoel
De referrals moeten eerst nog in geleverde Tesla's omgezet worden, dus dat schuift nog een paar maanden op
Helemaal gelijk!! De prijs wordt pas toegekend nadat de auto's geleverd zijn. Dat kan dan tot half augustus duren. Tesla geeft vaak feestjes aan een einde van een kwartaal. Dus zouden we dan tot eind september moeten wachten? Zucht :(.

Dat beantwoordt ook meteen de vraag of er een Tesla Model 3 naar Frankfurt komt in september...was natuurlijk al wishful thinking ;).
 
Sept 2018 lijkt mij haalbaar, hoor. ;)
Mijn inschatting is dat de mijne eind 2018 begin 2019 geleverd wordt (reservering gedaan in de eerste week april toen de teller op 275.000 stond).
Ik bedoelde de IAA Frankfurt....komend september. De autobeurs ;). Tesla was daar vorige keer (2015) met een paar Model S auto's....en boyohboy...dringen!! Ik weet niet of ze weer een stand gaan nemen, maar ze zullen de X ongetwijfeld neerzetten...hoopte op de 3 ook...had ik deze in de praktijk kunnen bekijken.

Ik hoop overigens dat er mensen de Falcons bewaken, of dat ze uitstaan...anders vallen er gegarandeerd gewonden...mensen letten bij zo'n beurs echt niet op wanneer ze een deur open of dicht doen :eek:.

Gezien de reserveringsdatum, zou het kunnen dat we elkaar ontmoeten tijdens een delivery afspraak ;).
 
Ik bedoelde de IAA Frankfurt....komend september. De autobeurs ;). Tesla was daar vorige keer (2015) met een paar Model S auto's....en boyohboy...dringen!! Ik weet niet of ze weer een stand gaan nemen, maar ze zullen de X ongetwijfeld neerzetten...hoopte op de 3 ook...had ik deze in de praktijk kunnen bekijken.

Ik hoop overigens dat er mensen de Falcons bewaken, of dat ze uitstaan...anders vallen er gegarandeerd gewonden...mensen letten bij zo'n beurs echt niet op wanneer ze een deur open of dicht doen :eek:.

Gezien de reserveringsdatum, zou het kunnen dat we elkaar ontmoeten tijdens een delivery afspraak ;).

In Brussel was er netjes een afscheiding rondom waardoor er steeds een beperkt aantal mensen in de buurt van de deuren mocht komen. Dus daar zal men wel op letten. Misschien polletje starten of pool. Met reserveringsdatum 6 april verwacht ik mei juni 2018 (heb al wat uitloop genomen) als leveringsdatum. Omdat het het streven is om de lopende reserveringen medio 2018 afgeleverd te hebben en er nog heel veel na 6 april hebben gereserveerd,
 
In Brussel was er netjes een afscheiding rondom waardoor er steeds een beperkt aantal mensen in de buurt van de deuren mocht komen. Dus daar zal men wel op letten. Misschien polletje starten of pool. Met reserveringsdatum 6 april verwacht ik mei juni 2018 (heb al wat uitloop genomen) als leveringsdatum. Omdat het het streven is om de lopende reserveringen medio 2018 afgeleverd te hebben en er nog heel veel na 6 april hebben gereserveerd,

Dat zou inderdaad heel verstandig zijn...met in het achterhoofd het experiment van Bjorn met zijn X...met open deuren neerzetten op een plein en op een afstandje wachten...de showroomauto's worden altijd behoorlijk mishandeld...zeker als er veel animo voor is. Snel maar een shirt kopen van model3ownersclub...misschien helpt dat tijdens het wachten in de rij ;).

Een pool voor de deliverydate...dat is leuk. Zelf dacht ik aan iets later...maar zoals iedereen weet, is de aflevervolgorde van Tesla ondoorgrondelijk en ook afhankelijk van de te kiezen configuratie. Met een natte vinger schat ik ergens Q3 2018 als alles meezit en uiterlijk Q2 2019 als alles tegen zit.

Aan de hand van het "janken" topic, moet ik onthouden flink snelheid te maken ;). Noodzakelijk voor het opsporen van vibraties :D.
 
Dat eerste lijkt mij wel realistisch. Maar men wil in 2018 op de totale productie van 500.000 zitten. En bedenk dat wie al een Tesla eigenaar is en een 3 heeft besteld voor in de rij staat en daarvan degenen die op op rond 31 maart besteld (ik) hebben nog verder naar voren. Dus zit je bij de eerste 100.000 dan heb je best een goede kans op levering in eerste halfjaar van 2018.
 
Dat eerste lijkt mij wel realistisch. Maar men wil in 2018 op de totale productie van 500.000 zitten. En bedenk dat wie al een Tesla eigenaar is en een 3 heeft besteld voor in de rij staat en daarvan degenen die op op rond 31 maart besteld (ik) hebben nog verder naar voren. Dus zit je bij de eerste 100.000 dan heb je best een goede kans op levering in eerste halfjaar van 2018.
Nee, het is niet realistisch, maar optimistisch. Die 80.000 voor 2017 is erg optimistisch en de 400.000 stuks voor 2018 ook. @Jkr85 en ik hebben niet op de 31ste gereserveerd en zijn (ik zeker niet) geen eigenaar van een S of X.

Dus lijkt het zeer aannemelijk dat wij tweetjes ergens 2e helft 2018 onze aflevering mogen verwachten...met een hoop mitsen en maren, waaronder (maar niet uitsluitend) succes van de upramp van de productie en de invloed van de configuratie op de levertermijn.

Voor eind 2018 lijkt wel heel redelijk. Zelfs met wat tegenslag, of realiteitszin, is te verwachten dat er tenminste 300.000 Model3's gemaakt worden tussen nu en eind 2018. Aangezien @Jkr85 en ik rond de 250.000-300.000 hangen qua lotnummer, heb ik er alle vertrouwen in dat levering in 2018 gaat lukken.

In tegenstelling tot sommige shortzittende azijn....(precies) die de eerste Model 3's pas halverwege 2018 verwachten :eek:.
 
Nee, het is niet realistisch, maar optimistisch. Die 80.000 voor 2017 is erg optimistisch en de 400.000 stuks voor 2018 ook. @Jkr85 en ik hebben niet op de 31ste gereserveerd en zijn (ik zeker niet) geen eigenaar van een S of X.

Dus lijkt het zeer aannemelijk dat wij tweetjes ergens 2e helft 2018 onze aflevering mogen verwachten...met een hoop mitsen en maren, waaronder (maar niet uitsluitend) succes van de upramp van de productie en de invloed van de configuratie op de levertermijn.

Voor eind 2018 lijkt wel heel redelijk. Zelfs met wat tegenslag, of realiteitszin, is te verwachten dat er tenminste 300.000 Model3's gemaakt worden tussen nu en eind 2018. Aangezien @Jkr85 en ik rond de 250.000-300.000 hangen qua lotnummer, heb ik er alle vertrouwen in dat levering in 2018 gaat lukken.

In tegenstelling tot sommige shortzittende azijn....(precies) die de eerste Model 3's pas halverwege 2018 verwachten :eek:.

We zijn het wel eens. En als jullie nr. 275.000 zijn is het -80 k voor productie 2017 en wordt het 195.000 en bij een jaarproductie van 400.000 zit je rond medio 2018 en tel daar dan de obligate vertragingen (resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, maar dan in spiegelbeeld) bij op en dan zit je in tweede halfjaar. Rond zo?
 
We zijn het wel eens. En als jullie nr. 275.000 zijn is het -80 k voor productie 2017 en wordt het 195.000 en bij een jaarproductie van 400.000 zit je rond medio 2018 en tel daar dan de obligate vertragingen (resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, maar dan in spiegelbeeld) bij op en dan zit je in tweede halfjaar. Rond zo?
@Jkr85 vond je inschatting van mei/juni optimistisch, je reactie was...realistisch. Dus vandaar mijn reactie dat ik net als @Jkr85 je inschatting optimistisch vind. Maar dat is compleet wat anders dan oneens. ;) Ik zou blij zijn wanneer Tesla veel beter presteert dan "realistisch". Helemaal rond ;).
 
Ps @Defiant ik heb een S, dus het wachten valt mij niet zwaar. :)

En vergeet de configuratie-vertragingsfactor niet: ik bestel bijv pas als de trekhaakoptie te kiezen is.
Ik verdrink in jaloezie ;)

Overigens is tot nu toe alleen door Tesla gezegd dat opties gebundeld worden en dat er in de beginfase "slechts" RWD modellen worden gemaakt. Tegen de tijd dat men aan de NL'se modellen toekomt, zal iig AWD beschikbaar zijn. Wie weet ook meer opties. Voor hetzelfde geld is en trekhaak "verplicht" in een bepaalde optiepack. Je weet het niet met Tesla ;)