Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Omdat in het afleverdraadje iedereen nog op zijn levering zit te wachten vraag ik het toch maar even hier, hoe lang duurde het bij jullie na de levering voordat de status in je Tesla account op "geleverd" werd gezet en je het "Tesla Quick Guide to Ownership" mailtje ontving? Ik heb anderhalve week na aflevering nog niks namelijk, en ik vermoed daardoor ook al een week App toegang verloren omdat ze dat maar niet opgelost krijgen.
 
Zie bijvoorbeeld deze: XR-348-B

Datum eerste toelating
07-03-2019
I
Datum tenaamstelling
07-03-2019

Tijdstip tenaamstelling
13:28

Datum eerste afgifte Nederland
07-03-2019

Catalogusprijs
€ 58800

Ja deze is wrs al voor 1 maart op kenteken gezet.
Ik heb mijn model 3's opgehaald in de 4e week van feb maar ruim daarvoor had ik de kentekens al te horen gekregen en kon ik die ook checken bij de RDW.
1e toelating en tenaamstelling is gewoon de datum van ophalen en rijden bij Tesla.
 
Omdat in het afleverdraadje iedereen nog op zijn levering zit te wachten vraag ik het toch maar even hier, hoe lang duurde het bij jullie na de levering voordat de status in je Tesla account op "geleverd" werd gezet en je het "Tesla Quick Guide to Ownership" mailtje ontving? Ik heb anderhalve week na aflevering nog niks namelijk, en ik vermoed daardoor ook al een week App toegang verloren omdat ze dat maar niet opgelost krijgen.
Account is bij ons niet niet omgezet (levering 1 maart). Vorige week de app verloren, maar na een uur of 8 was de auto terug. Ik heb gebeld vorige weer met Delivery en die zeiden dat als het account deze week niet geregeld was ik even moest bellen.

Het probleem met de app bleek wereldwijd probleem te zijn. Je kunt klantenservice even bellen (niet Delivery), want het had vrijdag uiterlijk opgelost moeten zijn. (maar zo te lezen heb je dat al gedaan)
 
Omdat in het afleverdraadje iedereen nog op zijn levering zit te wachten vraag ik het toch maar even hier, hoe lang duurde het bij jullie na de levering voordat de status in je Tesla account op "geleverd" werd gezet en je het "Tesla Quick Guide to Ownership" mailtje ontving? Ik heb anderhalve week na aflevering nog niks namelijk, en ik vermoed daardoor ook al een week App toegang verloren omdat ze dat maar niet opgelost krijgen.

Bij mij is de 3 geleverd op 6 maart en na een paar dagen was de app weg en stond de auto online nog op te leveren. Na gebeld te hebben met Delivery hebben ze het dezelfde dag nog gefixt. Zowel de app als de status online.
 
Nee volgens mij niet.
Want ik kon mijn kentekens al opzoeken in de rdw database al ruim voordat ik ze opgehaald had op 21 feb.
En daarbij zag ik ook de catalogusprijs van 58800 staan.

Als ik nu in de rdw app kijk staat alles op 21 feb, de ophaaldatum.

Ok, dat zou dan verklaren waarom ze nog steeds op 58800 staan. Ben ik wel benieuwd of mensen die na 1 maart een kenteken hebben doorgekregen inderdaad de lagere cataloguswaarde zien.
 
De prijs waarvoor hij gekocht is is de waarde die het RDW moet aanhouden, niet de actuele prijs.

Niet volgens de belastingdienst.

De catalogusprijs is de officiële nieuwprijs van de (bestel)auto die geldt op de datum dat het kenteken deel 1 is afgegeven. Deze prijs is inclusief:

  • btw
  • bpm
  • accessoires die door of namens de fabrikant of importeur zijn aangebracht voordat deel 1 van het kenteken is afgegeven

Catalogusprijs
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Niet volgens de belastingdienst.

De catalogusprijs is de officiële nieuwprijs van de (bestel)auto die geldt op de datum dat het kenteken deel 1 is afgegeven. Deze prijs is inclusief:

  • btw
  • bpm
  • accessoires die door of namens de fabrikant of importeur zijn aangebracht voordat deel 1 van het kenteken is afgegeven

Catalogusprijs

je krijgt toch de AP "gratis" van Tesla. Dan kom je incl. accessoires weer terug op die originele prijs van 58k. Ik vraag mij af of Tesla die "gratis" AP buiten de catalogus waarde, dus bijtelling, gaat houden.
 
Net een testrit gemaakt in de M3 performance. Leuke kennismaking. De acceleratie liet mijn hart toch een aantal tellen overslaan . Op de snelweg even Autopilot uitgetest en de harde wind schuin op de neus liet hem licht zwalpen tussen de lijnen ook eenn inhaalmanoevrewerd plots afgebroken door de wind. Jammer dat de testlus zo kort was, niet echt kunnen testen in de bochten naar mijn gevoel. Nog een leuk weetje. Er staan voor dit en komende week een 1000 tal leveringen gepland...
 
Zijn er al mensen die iets hebben gehoord over een levering? Ik heb wel dat sms je ontvangen dat de auto tussen 16 en 30 maart geleverd zal worden. Maar daarna niks meer gehoord. Ook geen eindfactuur etc.
Oorverdovend stil hier
Ben ook benieuwd hoe ze Leaserijders gaan benaderen want die staan in geen enkele communicatie systeem nog.
Iemand van Leaseplan al ervaring?