Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Nog even voor de duidelijkheid.

Ja Model 3 krijgt een CCS poort.
Nee je kan niet laden bij een Supercharger met Type 2 kabel (past wel maar werkt niet)
Ja je kan DC laden bij een Supercharger met CCS kabels.
Ja je kan DC laden bij FastNed, etc met de CCS kabel
Ja je kan AC laden bij publieke laadpalen met type 2 mennekes.
 
Euh, de M3 heeft een CCS poort
Ik maak inderdaad een denkfout. De verloop voor de MS is om een CCS lader aan te sluiten op de Mennekes stekker van de MS. Als het Telsa niet lukt om alle SuC's uit te rusten met een CCS stekker hebben de M3 rijders het omgekeerde nodig: een verloop om de Mennekes supercharger aan te sluiten op de CCS stekker van de M3.
 
  • Like
Reactions: SeBsZ
Ik maak inderdaad een denkfout. De verloop voor de MS is om een CCS lader aan te sluiten op de Mennekes stekker van de MS. Als het Telsa niet lukt om alle SuC's uit te rusten met een CCS stekker hebben de M3 rijders het omgekeerde nodig: een verloop om de Mennekes supercharger aan te sluiten op de CCS stekker van de M3.
klopt, en ben nog nergens tegengekomen dat dit überhaupt zou kunnen. Vandaar mijn zoektocht naar planning van aanpassingen SuC's in buitenland
 
Nog even voor de duidelijkheid.

Ja Model 3 krijgt een CCS poort.
Nee je kan niet laden bij een Supercharger met Type 2 kabel (past wel maar werkt niet)
Ja je kan DC laden bij een Supercharger met CCS kabels.
Ja je kan DC laden bij FastNed, etc met de CCS kabel
Ja je kan AC laden bij publieke laadpalen met type 2 mennekes.

Misschien een domme vraag maar kun je AC laden aan een publieke laadpaal met de standaard type 2 stekker zonder aanpassingen? Past die gewoon op de CCS poort?
 
klopt, en ben nog nergens tegengekomen dat dit überhaupt zou kunnen. Vandaar mijn zoektocht naar planning van aanpassingen SuC's in buitenland
Ga er maar vanuit dat je eind maart aan de meeste Superchargers gewoon met CCS kan laden met je M3.
Een adapter de andere kant op zou een beetje onzinnig zijn, na een maand ofzo zou je er niets meer aan hebben.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Ik liet, nu de auto zonder meer bestelbaar werd in België, een offerte opmaken door Arval voor de M3.
De configuratie is niet zo complex bij Tesla dus: metaalkleur, wit interieur en AP. fiscale prijs 65.722
Ik ga niet alle details van de offerte uit de doeken doen, maar op basis van 48 maanden looptijd en 40.000km/jaar kreeg ik in eerste instantie voor de post "reparatie en onderhoud" 330€/maand aangerekend (excl. BTW) hetgeen uiteindelijk resulteerde in een full TCO (zonder elektriciteitskosten) van 1.616€.
Ik reageerde dat ze zich vermoedelijk een grootteorde vergist hadden in de post reparatie en onderhoud.
Ja en nee zo bleek. Moeilijk in te schatten want jong bedrijf, nieuw model, eerste massaproduct. De post werd aangepast en staat nu nog op 165€/maand. Dat is 3x zoveel als van mijn huidige hybride wagen en 5x zoveel als voor de I-pace. Full TCO op 1.433€ per maand.
Heeft iemand dezelfde of juist een andere ervaring? Is een onderhoudscontract voor de M3 echt zo duur?
Dat zijn heel andere bedragen dan waar Leaseplan nu mee uitpakt. Ik dacht te hebben lezen vanaf 749 EUR per maand (ex BTW)
 
Ik hoop begin maart met de M3 op road trip naar zuid Duitsland te kunnen.
Ben benieuwd hoe het zal gaan met de CCS supercharging (misschien wel helemaal niet)...
Dan heb je altijd nog Fastned (werkt wel) en Ionity (werkt misschien)

upload_2019-1-11_13-54-26.png
 
  • Informative
Reactions: Jooop
Hi Richie, kan je me iets meer informatie geven over wat voor verloop stekker dat is?
dank alvast
bestaat (nog) niet, en als hij zou bestaan is hij onbruikbaar voor een M3.


Maar verder ben ik ervan overtuigd dat er op termijn ('korte' termijn) er een adapter komt waarmee de huidige S en X zullen kunnen DC laden op een CCS-laadpaal.
En dat kort nadien alle nieuwe superchargers enkel nog een CCS kabel gaan hebben.
 
Daar ging ik tot nu toe ook vanuit, vind het alleen opvallend dat we wel aanpassingen zien in Nederland (en dacht Dld?) terwijl ik in vanuit andere landen nog niets lijk te horen
Omdat het team dat de stalls ombouwt in NL is begonnen.
Hier hebben ze de andere international teams getrained, die beginnen nu in de andere landen ook stalls om te bouwen.
 
Hier word ik zo ontzettend blij van! Het schip op de achtergrond is de Glovis Captain:

M8HIEbp.png


Bron: Somehow, we lost. on Twitter met nog meer foto's

Nu is het wachten tot hij wegvaart en dan kunnen we de bestemming zien. Het is nog even spannend of deze niet toevallig naar China gaan.
Daar tot nu toe alleen bekend is dat Herb gebeld is, zou Tesla als eerste alleen de Performance bestellingen uitleveren?
 
Hi all,

Heb in december mijn eerste Tesla model 3 besteld! (Geen reservering gewoon in de leaseportal via mijn werkgever).

Woensdag te horen gekregen van Alphabet dat mijn Tesla in de week van 30 april wordt geleverd.

Betreft model 3 Long Range, 19 inch, metallic grey met AP. Besteld via Alphabet.

Ik ben erg enthousiast echter wel bijzonder dat de auto pas rond 30 april wordt geleverd aangezien de website bestellingen van nu levert in maart. Ben ook benieuwd wat dit betekent voor alle leveringen.

PS: Betreft m’n eerste post, zal nog wat posten in het voorstel topic ;)