Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Klopt, maar je kunt/kon voor korte tijd nog wel deze optie aanschaffen als je er speciaal om vraagt.
Die periode was maar een week. Die is inmiddels voorbij. De nieuwe hardware zal pas over ~6 maanden in alle nieuwe productie auto's zitten. De vraag van Maarten is dan ook terecht : wil je de nieuwe hardware dan zal je nog een jaartje geduld moeten hebben hier in NL. Mocht je echter ooit voor FSD kiezen dan zal je de nieuwe hardware waarschijnlijk ook wel krijgen.

Maarja, wanneer gaat de RDW goedkeuring geven voor FSD .... Eer dat wij hier in NL gebruik kunnen maken van FSD dan is er vast alweer een volgende hardware upgrade beschikbaar.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Ter info, in het staatje van de RVO van recent of binnenkort beschikbaar komende EV's is de M3 Performance editie flink omlaag gegaan.
Nu 70.000 €, was voorheen 83.000 € meen ik. De MR staat er nog niet bij.
https://www.rijksoverheid.nl/binari...e-16-nota-nav-verslag-fiscale-vergroening.pdf Pagina 15
upload_2018-10-29_17-32-11.png
 

Attachments

  • upload_2018-10-29_17-31-20.png
    upload_2018-10-29_17-31-20.png
    118.2 KB · Views: 75
Interessant dat M3LR er staat voor "maart 2019", benieuwd naar hun info! (nu, Jaguar i-Pace staat er ook "sedert maart 2018", hmm)

Qua "bereik" zit RVO zeker juist; met zo'n marges kan je niet missen :). Ik bedoel dit goed, is immers een goede oefening die de doorsnee koper ook moet doen (worst case/best case)
 
Iemand een idee hoeveel % je dient bij te tellen bij je normale verbruikom bij dit weertje zoals vandaag (veel koude wind nat en regen) je dagelijkse route af te leggen? Specifiek voor de midrange model 3

's ochtends 39km vervolgens staan wagen stil gedurende een 8tal uur en dan terug 39km
 
Iemand een idee hoeveel % je dient bij te tellen bij je normale verbruikom bij dit weertje zoals vandaag (veel koude wind nat en regen) je dagelijkse route af te leggen? Specifiek voor de midrange model 3

's ochtends 39km vervolgens staan wagen stil gedurende een 8tal uur en dan terug 39km
21,82% :)
 
Dat zou betekenen dat ze in batch (op de gok geconfigureerd) gaan bouwen of dat er , meer waarschijnlijk, toch geassembleerd wordt in Tilburg (en dat laatste is met de nog voortdurende hoge importheffingen op complete auto’s wel logisch)
Edit: ik neem tenminste aan dat als er al door iemand een configuratie mail is ontvangen dat hier uitgebreid bejubeld zou zijn :eek:
 
Dat zou betekenen dat ze in batch (op de gok geconfigureerd) gaan bouwen of dat er , meer waarschijnlijk, toch geassembleerd wordt in Tilburg (en dat laatste is met de nog voortdurende hoge importheffingen op complete auto’s wel logisch)
Edit: ik neem tenminste aan dat als er al door iemand een configuratie mail is ontvangen dat hier uitgebreid bejubeld zou zijn :eek:
Dit gaat nog niet over Model 3 voor overseas maar over S/X voor overseas en M3 voor domestic east coast.
Volgens mij ;)
 
'tuurlijk, zolang we nieuwe TMC-leden maar niet op verkeerde ideeën brengen. Wij kennen Elon-tijd, zij niet. En ik heb al serieuze speculatieve onzin zien verkondigen op dit forum (natuurlijk niet door jou, Olivier!) aan mensen die einde lease waren en hun M3 in juni 2018 of zo verwachtten. Hoop van harte dat het geloven in dat optimisme (genre, "M3 zal er medio 2018 zijn in Nederland, en ik heb mijn bronnen") hen niet te veel geld gekost heeft.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN