Mergoscia
Active Member
Het probleem zit 'm ook in de slechte verkoopverwachtingen in dit eerste kwartaal en de kans welke shortsellers en negatieve media dan hebben om met Tesla weer eens de vloer aan te vegen. Dan wordt het voor de medewerkers van Tesla ook bijzonder zwaar. Ik heb het met hen te doen, want ik heb in mijn werkbare leven ook met deadlines te maken gehad. Overwerken van 's ochtends 6 tot 's avonds 9 en dan meteen in bed of op kantoor blijven slapen en op het moment dat je wakker bent meteen vol stress aan het werk.Sorry, hoor. Tesla heeft bij mij ongevraagd en zonder enige vorm van overleg de afspraak die ik heel bewust met ze had gemaakt 3 dagen naar voren gehaald. Ik ben daar vervolgens heel flexibel mee om gegaan. Maar de informatie die ik nodig had (kenteken enzo) kwam maar niet. Natuurlijk ga ik dan bellen. En vervolgens zijn ze twee dagen lang niet bereikbaar.
Het feit dat ze niet bereikbaar zijn is m.i. vooral een gevolg van de beroerde en tegenstrijdige communicatie en een vrijwel totaal gebrek aan verwachtingsmanagement. Waarom krijg ik eind januari te horen dat ik mijn auto uiterlijk half februari heb? Ik heb daar nooit om gevraagd, maar uiteraard genereert dat een hoop extra telefoontjes als het achteraf eind maart blijkt te worden (fingers crossed). Je moet je eens afvragen hoeveel telefoontjes ze hadden kunnen voorkomen door helder te communiceren over de gevolgen van de verschillende prijswijzigingen die ze doorgevoerd hebben? Wat kosten FSD, AP, EAP en voor wie? Je kunt door de bomen het bos niet meer zien.
Typisch gevalletje 'teveel hooi op de vork genomen'. Als ze nou eens begonnen waren om het netjes in orde te maken voor mensen met reserveringen en dan, als er nog tijd over was, de rest proberen auto's te leveren, dan was het denk ik al een heel ander verhaal geweest, denk ik.
Alleen bij Tesla worden dit soort toestanden door de klanten (inclusief mij, als ik eerlijk ben) goedgepraat.
Last edited: