Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
thanks, ik bekijk het deze avond wel eens.
Een ander idee. Weet er iemand de stand van zaken van de SuC Katowice in Polen. als deze klaar zou zijn kan ik via Dresden- Polen, zo naar mijn bestemming, en hoef ik Wenen niet te doen. slechts een verschil van 4km tov Duitsland-Oostenrijk- Slowakije
Gluur ik ook voortdurend naar, maar kan niet veel meer vinden dan een post ergens vlak na het begin van de aanleg. Hij is nog niet online en wanneer dat wel zover gaat zijn weet waarschijnlijk zelfs Tesla niet.

Zou voor mij de laatste stop zijn alvorens off-grid te gaan op weg naar Oekraine/Rusland.

Wellicht voor jou nog een optie voor de terugweg?
 
Gluur ik ook voortdurend naar, maar kan niet veel meer vinden dan een post ergens vlak na het begin van de aanleg. Hij is nog niet online en wanneer dat wel zover gaat zijn weet waarschijnlijk zelfs Tesla niet.

Zou voor mij de laatste stop zijn alvorens off-grid te gaan op weg naar Oekraine/Rusland.

Wellicht voor jou nog een optie voor de terugweg?

In ieder geval zijn de Chademo's daar actief en zolang de SuC nog niet werkt gratis. Wel adapter meenemen.

Supercharger in Europa • TFF Forum - Tesla Fahrer & Freunde
 
Dan is dit iets voor jou Frank? Fatboy Lamzac® The Original Zitzak

(het gaat NIET om de naam van dit model. Zouden ze sowieso wel aan de Benelux-importeur hebben gevraagd of dat woord al iets betekent...)
ik heb al een aantal filmpjes gezien waaruit blijkt dat dit ding niet altijd even gemakkelijk met lucht te vullen is.
zelf denk ik eerder in deze richting.
Car-parked-inside-home-5.jpg
 
  • Funny
Reactions: Keezje
Gluur ik ook voortdurend naar, maar kan niet veel meer vinden dan een post ergens vlak na het begin van de aanleg. Hij is nog niet online en wanneer dat wel zover gaat zijn weet waarschijnlijk zelfs Tesla niet.

Zou voor mij de laatste stop zijn alvorens off-grid te gaan op weg naar Oekraine/Rusland.

Wellicht voor jou nog een optie voor de terugweg?

Net een mailtje gestuurd naar het dichtstbijzijnde hotel bij de SuC in aanbouw in Kataowice (Polen).
Dat ik graag hun hotel, restaurant wil bezoeken bla,bla ,bla en of ze me kunnen informeren wanneer deze SuC operationeel is.
met een plannetje erbij, waar ze hem kunnen vinden.
Eens benieuwd of er een antwoord komt (de kans is al groot dat ze eerst nog een vertaler moeten gaan zoeken om de email te begrijpen):)
 
Na 15 minuten reeds antwoord aangaande de SuC in Katowice (Polen)

Dear Sir,
I called the petrol station. They told me, that the Tesla station is going to be ready to use the earliest in November 2016.
For more informations, please call Tesla.
We will very pleased to host You in our hotel.
Best Regards
Maciej Piaseczny
 
  • Like
Reactions: Noelis
Vorig jaar naar Frankrijk werkte mijn tolbadge helaas niet. Ik vermoed dat ik deze te laag had zitten (Naast de spiegel) en denk dat ik hem ter hoogte van de "stippen" op de ruit moet vastplakken. Kan iemand dat bevestigen, dof misschien zelfs even een foto posten met de positie van een werkende tolbadge achter de voorruit.
een oude post, maar bij deze alsnog :

de voorruit dempt inderdaad de straling voor de RFID-tag sterk.
Beste plaats voor de tag is ... achter de nose-cone.
Dat was alvast de ervaring van de eerste rijders in Californië; en deze oplossing deed het ook zeer goed in Noorwegen (proefondervindelijk vastgesteld).

De nosecone is makkelijk los te maken, en dan wat dubbelzijdig-klevende of wat duct-tape de tag in de cone plakken.
 
Last edited:
Wij vertrekken overmorgen naar de UK met de Tesla om Good Wood Festival of speed te bezoeken.
Aangezien we vlak bij overnachten is de Tesla gedurende dat bezoek niet nodig.
Wel wil ik de Tesla opladen voor de terug reis (kanaal tunnel) en heb dus het volgende geleend maar weet niet of het gaat werken…
Iemand ervaring?
Ik kan de Tesla "knijpen" naar 10A indien nodig. Maar is dat ook echt noodzakelijk?
Graag jullie input/ideeen View attachment 182026

Ik weet niet of het gelukt is; maar wil toch nog even aangeven dat in jouw Engelse stekker (zoals in de meeste Engelse stekkers) een smeltzekering is ingebouwd. Even de max stroom nakijken; en zeker knijpen.