Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Lichtinval panoramische dak?

This site may earn commission on affiliate links.
Hi,

Had post ook al in de algemene gedaan, maar aangezien we een heel forum catogorie tot onze beschikking hebben ipv 1 Thread leek het mij wel is handig ze per onderwerp te maken.

Ik maak mij de laatste tijd nogal een beetje druk over het panoramische dak, en dan vooral over de lichtval op het scherm. Dit is weer aangewakkerd door het zien van deze video: Tesla Model S Review | Engadget - YouTube (bij 4:17). Nu zou ik het snappen dat er behoorlijk wat lichtval op zou komen als het dak open staat, maar in de video is het dak dicht. Nu heb ik een proefrit gemaakt, en ook daar had ik het nog gevraagd maar daar werd ik gerust gesteld door een tesla medewerker dat dit wel zou meevallen. Kon het helaas niet goed testen omdat het hier regende tijdens mn proefrit..

Ik was benieuwd naar jullie bevindingen of ervaringen hierover , ook denk ik dat het alleen is als het de zon schuin achter je staat.. ? Als het echt te erg is denk ik dat ik mijn dak ga cancelen als dat nog kan...
 
Als je de hoek bekijk van waaruit het gefilmd wordt lijkt het mij alsof het licht langs het zijraam binnenkomt.
En de focus van de camera heeft precies ook moeilijkheden om op het scherm te focussen.
En als je naar de chauffeur kijkt zie je dat er bovenaan toch niet veel licht doorkomt... Ik zou me vooral geen zorgen maken over de lichtinval van bovenuit.
 
Ik heb vorig weekend een proefrit gemaakt en de zon scheen (het was fris, 11° maar wel blauwe lucht). De testwagen had een open dak en het was dicht. Ik heb nooit een probleem gehad met het scherm, de helderheid van het scherm is zo goed dat ik daar geen problemen mee verwacht.
 
Het viel me tijdens de testrit juist op dat, ondanks het zonnige weer, het scherm zo helder is.
Zoals JoeNe ook zegt, denk ik hooguit dat je via een zijraam een keer wat last zou​ kunnen hebben.
Overigens niet onbelangrijk: met het pano-dak heb je extra hoofdruimte !!
 
Okay top! Doet me goed om te horen. Ik heb nu namelijk ook een open dak in mn auto alleen daar kan ik een zwarte plaat netjes voorschuiven maar dat is hier natuurlijk niet het geval. Maar ik maakte me even zorgen door ht filmpje maar die zijn nu gelukkig weg :biggrin:
:biggrin::biggrin::biggrin:
 
Geen nieuw draadje aanmaken levert een willekeur aan oude draadjes op die beter konden blijven slapen. Is dit beter dan gewoon een nieuw draadje aanmaken?

(on topic) Hoe voldoen de zonnekleppen in de model X? Ze zijn wel erg dun en iel vind ik.

BTW: lees de eerste regel van de openingspost eens. Anno 2013. Nog voordat de huidige klagers actief waren.