Mannen (en vrouwen),
Even een ervaringsvraag voor de 1ste uur Tesla adepten. Ik had laatst weer eens last van een trillende voorkant bij het zachtjes indrukken van het rempedaal. Ook de motor begint weer geluid te maken dus ben ik weer eens naar Tesla in Amsterdam gegaan om een techneut er naar te laten kijken. Het geluid in de motor was volgens de monteur nog niet zo erg dat de motor vervangen moest worden dus daar blijf ik nog even mee rijden. Hij schrok zich wel wezenloos van de remmen en gaf aan dat hij het eigenlijk onverantwoord vond om de Tesla mee terug te geven. Aangezien er geen leenauto voorradig was heb ik de gok maar genomen. Binnen een week kon de afspraak worden ingepland dus dat was super. Het probleem met de remmen was niet nieuw. Ik heb er inmiddels 135.000 kilometer er op zitten en in de afgelopen 2,5 jaar dacht ik dat inmiddels 3 maal de remschijven en remblokken waren vernieuwd vanwege hetzelfde euvel. Tesla gaf aan dat het niet 3 keer was maar dat het inmiddels 7 maal was dat de schijven en remblokken waren vervangen. Allemaal overigens onder garantie of goodwill, dus geen klachten daarover. Nu hebben ze de auto binnenste buiten gekeerd om een oorzaak te vinden maar ze konden niets vinden. Als mogelijke oorzaak gaven zij wel aan dat het wellicht te maken had met het feit dat ik mijn velgen had laten coaten en mijn remklauwen rood had laten verven. Hierdoor kon volgens Tesla de hitte niet goed worden afgevoerd. Mijn vraag aan jullie is:
Zijn er meer Teslarijders van het 1ste uur welke hetzelfde euvel vaker dan 1 keer hebben meegemaakt en zoja, wat was de oorzaak? Kan het niet aan de kwaliteit van de schijfremmen liggen?
Tesla heeft het overigens weer netjes opgelost want voor de achtste keer is het hele zwikkie vervangen op basis van goodwill. Ben alleen wel bang dat ik over een half jaar weer aan de beurt ben zonder dat er een oorzaak is gevonden.
Ben benieuwd of ik de enige ben met dit probleem.
Even een ervaringsvraag voor de 1ste uur Tesla adepten. Ik had laatst weer eens last van een trillende voorkant bij het zachtjes indrukken van het rempedaal. Ook de motor begint weer geluid te maken dus ben ik weer eens naar Tesla in Amsterdam gegaan om een techneut er naar te laten kijken. Het geluid in de motor was volgens de monteur nog niet zo erg dat de motor vervangen moest worden dus daar blijf ik nog even mee rijden. Hij schrok zich wel wezenloos van de remmen en gaf aan dat hij het eigenlijk onverantwoord vond om de Tesla mee terug te geven. Aangezien er geen leenauto voorradig was heb ik de gok maar genomen. Binnen een week kon de afspraak worden ingepland dus dat was super. Het probleem met de remmen was niet nieuw. Ik heb er inmiddels 135.000 kilometer er op zitten en in de afgelopen 2,5 jaar dacht ik dat inmiddels 3 maal de remschijven en remblokken waren vernieuwd vanwege hetzelfde euvel. Tesla gaf aan dat het niet 3 keer was maar dat het inmiddels 7 maal was dat de schijven en remblokken waren vervangen. Allemaal overigens onder garantie of goodwill, dus geen klachten daarover. Nu hebben ze de auto binnenste buiten gekeerd om een oorzaak te vinden maar ze konden niets vinden. Als mogelijke oorzaak gaven zij wel aan dat het wellicht te maken had met het feit dat ik mijn velgen had laten coaten en mijn remklauwen rood had laten verven. Hierdoor kon volgens Tesla de hitte niet goed worden afgevoerd. Mijn vraag aan jullie is:
Zijn er meer Teslarijders van het 1ste uur welke hetzelfde euvel vaker dan 1 keer hebben meegemaakt en zoja, wat was de oorzaak? Kan het niet aan de kwaliteit van de schijfremmen liggen?
Tesla heeft het overigens weer netjes opgelost want voor de achtste keer is het hele zwikkie vervangen op basis van goodwill. Ben alleen wel bang dat ik over een half jaar weer aan de beurt ben zonder dat er een oorzaak is gevonden.
Ben benieuwd of ik de enige ben met dit probleem.