Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Janken over leverdata (vertraging, voorkruipen, sigs vs. non-sigs, andere landen...)

This site may earn commission on affiliate links.
Wat is je besteldatum? Ik 15 juli meen ik, jij zit daar vermoedelijk vlakbij, wellicht een paar dagen later?

Grappig dat men productiedatums krijgt.... Dit is het letterlijke antwoord van Tesla vandaag "Dat kan ik helaas niet. Deze datum geven wij niet vrij."
Wel is mijn delivery window verlengd van tussen 6 en 13 december naar vandaag "tussen 6 en 20 december"
Daarnaast in MyTesla niks te zien.... ordered 19-7-2013, still searching for parts :mad:
 
Voor een ieder die het volgt. Mijn auto wordt pas eind November uitgeleverd. Zie VIN enz. in signature.

Wie het nog snapt mag het wederom zeggen. Je hebt een lager P-nummer en een lager VIN. Enig mogelijke verklaring is datum van finaliseren/plaatsen van definitieve order, die is ca. een maand later. Maargoed, wat zegt die datum? Wassenberg heeft op EXACT mijn datum gefinaliseerd en heeft VANDAAG, dus drie weken eerder dan ik, zijn karretje afgehaald. De Tesla-tombola. Die twee weken extra overleef je ook wel weer;-)
 
Vandaag ook weer even gespiekt op MyTesla en bij mij is de productie voltooid. Past daarmee nog steeds redelijk in het geschetste tijdpad (eind november, optimistisch :tongue:, of begin december, realistisch? :smile:).
 
Ik heb VIN 24041. Ik heb begrepen dat op en rond 4 November een serie NL auto's gebouwd gaan worden voor levering 15-20 December.

Dat zullen dan in één keer alle Nederlandse auto's zijn waarvoor ze de belofte hebben gedaan die nog in 2013 af te leveren. Ze geven zichzelf zo'n twee weken speling om eventuele onvoorziene omstandigheden op te vangen. Het kan nog spannend worden eind december. In elk geval druk.
 
Zolang de auto geleverd wordt in November maak ik me nog geen zorgen. De tijd tussen begin productie (MyTesla)en levering (laatste telefonisch contact Tesla) zijn dan 2 volle maanden geweest.
Vind het risicovol om alle NL leveringen voor 2013 op 2 weken speling te laten uitkomen.
Wie het nog snapt mag het wederom zeggen. Je hebt een lager P-nummer en een lager VIN. Enig mogelijke verklaring is datum van finaliseren/plaatsen van definitieve order, die is ca. een maand later. Maargoed, wat zegt die datum? Wassenberg heeft op EXACT mijn datum gefinaliseerd en heeft VANDAAG, dus drie weken eerder dan ik, zijn karretje afgehaald. De Tesla-tombola. Die twee weken extra overleef je ook wel weer;-)
 
Vind het risicovol om alle NL leveringen voor 2013 op 2 weken speling te laten uitkomen.

Daar mag je nog wat B's aan toe voegen ook.

Ik hoop vooral dat men in Tilburg de toevloed goed kan verwerken.
Ik weet natuurlijk niet hoeveel andere EU-auto's er recent (via Tilburg) uitgeleverd zijn, maar wat NL-BE betreft gaat men nu plots meer auto's per dag uitleveren dan anders over een week.
 
Eindelijk melding op MyTesla dat ze in productie is........
In Production
The Tesla Factory is building your Model S.

19233.jpg


Vandaag maar weer eens gebeld. Hij blijkt zowaar bijna klaar te zijn en vandaag of morgen van de band te rollen :biggrin::smile:. 2e week dec lijkt haalbaar zo:rolleyes:.
 
H)i,

Net toch wel zeer vervelend bericht gehad.
In juni gefinalizeerd en dan van Lester tot over enkele weken geleden bevestiging gekregen van levering einde november.
Toch maar nog eens gemaild daar auto niet in productie ging en nu krijg ik van ene Mohomoud Ismail te horen dat levering pas in de loop van januari zal zijn !!!!!
Dus plots bijna 2 maand erbij !
Hoe is dat mogelijk.

Dat heeft veel gevolgen aangezien hij dan dit jaar niet meer afgeschreven worden en wie weet gaan ze in Belgie voor 2014 de aftrek van 120 % afschaffen. Zekerheid is er nooit in ons land.

Kan ik het order opzeggen moest dat zo zijn ?
En hoe komt daar nu plots maand bij ? Kletste Lester uit zijn nek ? Of moeten de Belgen achteruit voor de Nederlanders door jullie bijtellingsregeling ?
(vin is 23196)
 
Hoera, hier ook in productie! Exact zoals gepland, een paar weken terug gaven ze deze week aan, en dat klopt ook. Feitelijk ook op twee weken na gelijk met de indicatie bij bestelling (eind november). Lijkt me dat ze de planning toch wel onder controle hebben.

@Piet: ik ben geen accountant, maar ik meen dat de datum van factuur in Nederland bepalend is voor het jaar van investering. Ik zou even navragen of dat in Belgie ook zo is, dan zou je alvast de factuur in december kunnen vragen.
 
H)i,

Net toch wel zeer vervelend bericht gehad.
In juni gefinalizeerd en dan van Lester tot over enkele weken geleden bevestiging gekregen van levering einde november.
Toch maar nog eens gemaild daar auto niet in productie ging en nu krijg ik van ene Mohomoud Ismail te horen dat levering pas in de loop van januari zal zijn !!!!!
Dus plots bijna 2 maand erbij !
Hoe is dat mogelijk.

Dat heeft veel gevolgen aangezien hij dan dit jaar niet meer afgeschreven worden en wie weet gaan ze in Belgie voor 2014 de aftrek van 120 % afschaffen. Zekerheid is er nooit in ons land.

Kan ik het order opzeggen moest dat zo zijn ?
En hoe komt daar nu plots maand bij ? Kletste Lester uit zijn nek ? Of moeten de Belgen achteruit voor de Nederlanders door jullie bijtellingsregeling ?
(vin is 23196)
Vervelend zeg! Nou las ik eerder op dit forum dat je wel al in December een factuur zou kunnen krijgen, misschien is dat gunstig voor je afschrijving?

- - - Updated - - -

Ik heb net ook maar een gebeld om te informeren. Ik had gisteren de mail gekregen dat een DS contact op zou nemen. Dat wordt door Mo bevestigd (waarschijnlijk binnen 1 week). Maar hij kan me al wel vertellen dat levering ergens tussen 22 nov en 6 december zal plaatsvinden! Precies zoals al enkele maanden wordt voorspeld. Great!
Overigens vertelde hij dat het momenteel enorm druk voor ze is. En dat vervoer naar NL vrijwel doorlopend is. Dus niet een batch per week ofzo, maar bijna dagelijks komen er containers binnen. Lijkt erop (afgezien van enkele uitzonderingen die hier voorbij komen) dat ze dat proces inmiddels aardig onder controle hebben.
Ik ben blij.
 
@piet : Wij worden inderdaad naar achter geschoven ten voordele van de Nederlanders (heeft Lester gezegd, zie mijnposts enkele weken terug). Zou ook november geleverd krijgen en nu januari (besteld dec 2012, finalised mei 2013).
Heb er mij maar bij neergelegd. Ik hoop wel dat wij als tegenprestatie van Tesla dan ineens de folding mirrors kunnen bestellen...
 
Jawel,
Ik voelde hem al aankomen, maar ik mag ook janken!
8 Oktober had ik met de DS een afspraak gemaakt op 8 november 10:00u, maar na alle berichten over vertragingen in die week wist ik natuurlijk dat ook ik aan de beurt zou komen.
6 Dagen later, maar toch een teleurstelling. Ik vertelde hem dat ik het door de berichten op het forum al verwachte, maar dat hij mij ook best had mogen bellen.
Ik plan namelijk meer dan 1 week vooruit. De policy is om 1 week voor de afspraak te bellen om een nieuwe afspraak te maken!
M'n afspraak met de detailler kan dus niet doorgaan, hij gaat kijken of er nog een andere klant wil ruilen, anders wordt het volgend jaar...
 
@piet : Wij worden inderdaad naar achter geschoven ten voordele van de Nederlanders (heeft Lester gezegd, zie mijnposts enkele weken terug). Zou ook november geleverd krijgen en nu januari (besteld dec 2012, finalised mei 2013).
Heb er mij maar bij neergelegd. Ik hoop wel dat wij als tegenprestatie van Tesla dan ineens de folding mirrors kunnen bestellen...
Helaas zuider buren. Ik zou sept/okt geleverd krijgen, en sta nu ook 2 maanden later. Ben wel een ex Nederbelg, heb ooit in het mooie Schilde mogen wonen, zou dat t zijn dan?
 
Eindelijk melding op MyTesla dat ze in productie is........
In Production
The Tesla Factory is building your Model S.
Ondanks alle negatieve berichten ben ik wel positief.... in 1 dag van in productie naar "Productie voltooid. Uw Model S wordt voorbereid om opgehaald of geleverd te worden."

Maar aan de andere kant krijg ik het gevoel dat nog steeds MyTesla geen goed beeld geeft van wat er daadwerkelijk gebeurt achter de schermen.