Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Inslaap vallen met Sentry mode aan (en USB poorten gaan ook uit)

This site may earn commission on affiliate links.
(Ik had deze vraag ook al in de Beginnersvragendraag gezet, maar dit is niet echt een beginnersvraag, vind ik)

Mijn modeljaar 2020 Model S met firmware 2019.40.50.7 valt in slaap terwijl ik Sentry mode aan heb staan. Er zit ook een USB stick in de middenconsole. Hiervan gaan de stroom ook telkens vanaf. Of hij nou in slaap is of gewoon wakker, met de Sentry mode aan. Hij deed dit ook al bij 2019.40.50.1. Net weer een harde reset gedaan. Geen verbetering.

Iemand een idee of een oplossing?

Dank!
 
Wat bedoel je dan precies met “in slaap vallen”? De melding die je krijg van Teslafi? Die kunnen soms namelijk onjuist zijn.

Vraag mij vooral af of het ook betekent dat Sentry uitschakelt en dus niets meer opneemt en bijv de lichten niet meer knipperen?
 
Wat bedoel je dan precies met “in slaap vallen”? De melding die je krijg van Teslafi? Die kunnen soms namelijk onjuist zijn.

Vraag mij vooral af of het ook betekent dat Sentry uitschakelt en dus niets meer opneemt en bijv de lichten niet meer knipperen?

Teslafi en Teslamate geven dit aan. Je merkt ook dat het even duurt voordat de Tesla app reageert.

Ja, Sentry schakelt uit. Ik heb het geprobeerd door er zonder sleutel op af te lopen. Geen reactie. Ook geen opnames op USB stick teruggevonden en de auto staat in een Amsterdamse straat waar ik hiervoor wel bijna elke uur een opname tegenkwam. Nu niks meer. Harde, zachte reset. Geen verschil. Ook als hij niet "in slaap valt" neemt de Sentry mode niks meer op. De USB porten gaan uit (weet ik om dat er een TeslaUSB Pi Zero op zit die telkens na twee minuten uitgaat.)
 
Ik heb precies het tegenovergestelde. Mijn Model S valt nooit in slaap ook als Sentry Mode uit staat. Ik ben vorige week zelfs mijn Tesla wachtwoord veranderd zodat ik zeker weet dat er geen enkele app de auto kan uitlezen. De auto stond niet aan de laadpaal en verliest toch 8% SoC per dag. :-(