Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

I want my 5.x regen settings back!

This site may earn commission on affiliate links.
Alleen als je eerder begint met uitrollen... toch? Wel op tijd stilstaan hoor! :wink:

Vervelende is nu, dat je idd gaat wennen en eerder loslaat, echter bij verkeerslichten heb ik sinds V6 nu al een aantal keer gehad wat ik nimmer eerder had.... Dat iemand voor me schuift vanaf de rechterbaan....

Is voor mij echt 100% zeker dat de regen anders is.
 
Tegen geleidelijker inkomen heb ik niets, maar ik zou graag zien dat de regen de klus gewoon afmaakt; het is niet of / of. Ik vind het jammer dat ik minder in staat ben om optimaal van de regen gebruik te maken en met een normale remweg tot stilstand te komen; aan omaatjes die al 150 meter voor een stoplicht beginnen met vaart minderen hebben we geen gebrek.
 
waar ik niemand over hoor, wat doet het met het verbruik? Veel mensen zetten hun regen op de snelweg op low, is dat nu minder nodig? toch eens even in de gaten houden, al is dat moeilijk door het veranderende weer...

Of er invloed op het gebruik is laat zich moeilijk meten. Ik zet hem op de snelweg alleen op low bij een lange reis en een volle auto. Ik wil dan niet op de Autobahn steeds de remlichten laten oplichten of mijn medereizigers een te onrustig rijbeeld presenteren.

Vandaag voor een bezoek een ritje van 30 km v.v. door het Brabantse land. Alleen maar binnenwegen. Het is wel prachtig dat je bij een bocht of rotonde de energie weer terughaalt in de auto, laat ik dat eerst maar (weer eens) vaststellen maar ik merk ook verschil, vooral bij het naderen van een stoplicht. Waar ik gewend was om alleen op het eind even de rem aan te tikken om echt helemaal stil te staan moet ik nu bijremmen.

Een voorbeeld is de A27, afslag Oosterhout Zuid. Ik was gewend dat ik keurig op de "regen" vanaf snelwegsnelheid de afrit af kon rijden en dan aan het eind bijna stil stond voor de stoplichten. Nu moet ik behoorlijk bijremmen. Vooral het afremmen zo op het eind mag van mij wel weer wat agressiever.
 
Merk wel een verschil, en ben er eigenlijk blij mee. Het afzetten van de CC gaat vele 'rustiger' (geen whiplash gevoel) en heb het gevoel dat dit zonder grote 'afname' is van de regen kracht.

Ik denk dat een grote winst is maar als hij dan eenmaal even bezig is zou hij de oude "kracht" weer terug kunnen krijgen bij volledig op regen rijden. Dan kun je altijd zelf met de accelerator precies aansturen. Dus op zich mee eens, die grote "klap" is minder maar fase twee is wat jammer, vind ik.
 
Ik merk ook niet echt heel veel anders. Wat mij betreft nog steeds prima.

Eens, ik merk geen verschil.

Ik bedenk me net een mogelijke reden. Er gaan veel drivetrains stuk, en ik heb me wel eens afgevraagd hoe de grote krachten tussen "vol stroom" en " vol regen" worden verwerkt. Zouden ze misschien de regen wat minder abrupt willen laten opkomen, om zo te voorkomen dat de krachten steeds minder snel van + veel naar - veel gaan? Ik kan me voorstellen dat de hardware zo minder belast wordt.
 
Eens, ik merk geen verschil.

Ik bedenk me net een mogelijke reden. Er gaan veel drivetrains stuk, en ik heb me wel eens afgevraagd hoe de grote krachten tussen "vol stroom" en " vol regen" worden verwerkt. Zouden ze misschien de regen wat minder abrupt willen laten opkomen, om zo te voorkomen dat de krachten steeds minder snel van + veel naar - veel gaan? Ik kan me voorstellen dat de hardware zo minder belast wordt.
Ik had hetzelfde in gedachten, het zal zeker schelen lijkt me.
 
Conclusions on the basis of postings in this thread and elsewhere:

1. Some MS owners experience a difference in regen behaviour after upgrading to 6.0, others don't. Unclear whether this results from absence of an actual difference in some Tesla's, or from a difference in 'receptiveness'. *)

2. Those who do feel a difference, seem to appreciate increased smoothness; or regret reduced breaking power; or both.

My suggestion: keep 'smoothing' as is in 6.0, change breaking power back to previous settings or increase breaking power when the driver clearly wants to come to a complete stop (for instance when speed falls below 30 km/h or when the breaking pedal is used) or allow driver to choose from more than just two settings.



Dank voor jullie reacties!

*) ik ga er voor het gemak van uit dat reageerders die geen verschil merkten, ook geen bezwaar hebben tegen het terugzetten naar oude instellingen :wink:
 
Ik heb ook nog eens bewijs, ik laat altijd op de zelfde stukken mijn pedaal los, bij exact dezelfde snelheid. Ik kom zeker 100 meter verder pas tot stilstand dan voorheen, heb hier zelfs video materiaal van....

Ik merk het nu eigenlijk doorlopend. En ik begin het vervelend te vinden. Niet het ingrijpen van de regen, dat is best zo, maar het afremmen daarna. Ik wil weer snel bijna stil staan wat ik met de accelerator kan regelen zodat ik alleen een laatste tikje op de rem geef om echt stil te staan. Van mij mag dat direct aangepast worden. Zeker bij "gas helemaal los" bij 50 km/uur of minder gewoon de maximale regen terug.

Ik kan het natuurlijk niet uitproberen maar ik vraag me af of ik nog wel een afdaling van zo'n procent of 15 door de regen kan laten opvangen. Dat ging met 5.# best goed maar ik ben bang dat het nu veel bijremmen moet worden.
 
Last edited:
Ik merk het nu eigenlijk doorlopend. En ik begin het vervelend te vinden. Niet het ingrijpen van de regen, dat is best zo, maar het afremmen daarna. Ik wil weer snel bijna stil staan wat ik met de accelerator kan regelen zodat ik alleen een laatste tikje op de rem geef om echt stil te staan. Van mij mag dat direct aangepast worden. Zeker bij "gas helemaal los" bij 50 km/uur of minder gewoon de maximale regen terug.

Ik kan het natuurlijk niet uitproberen maar ik vraag me af of ik nog wel een afdaling van zo'n procent of 15 door de regen kan laten opvangen. Dat ging met 5.# best goed maar ik ben bang dat het nu veel bijremmen moet worden.

Helemaal me eens. Ik merk ook duidelijk verschil en moet nu vaker bijremmen om het gewenste effect te hebben. Dat was eerder niet. Graag maximale regen terug is het motto..;-)
 
Ik merk het nu eigenlijk doorlopend. En ik begin het vervelend te vinden. Niet het ingrijpen van de regen, dat is best zo, maar het afremmen daarna. Ik wil weer snel bijna stil staan wat ik met de accelerator kan regelen zodat ik alleen een laatste tikje op de rem geef om echt stil te staan. Van mij mag dat direct aangepast worden. Zeker bij "gas helemaal los" bij 50 km/uur of minder gewoon de maximale regen terug.

Ik kan het natuurlijk niet uitproberen maar ik vraag me af of ik nog wel een afdaling van zo'n procent of 15 door de regen kan laten opvangen. Dat ging met 5.# best goed maar ik ben bang dat het nu veel bijremmen moet worden.
Nieuwe vorm van Planned obsolescence? Je remmen slijten nu immers sneller, dus dat levert Tesla meer geld op!