Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hulp nodig bij vinden laadpunten op weg naar Brive in Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Namens een aankomend Tesla rijder (net gekocht en nog niet op het forum) even de volgende hulpvraag:

"Wij rijden altijd de volgende route door Frankrijk. Hoe is die elektrisch af te leggen waarbij omrijden over Tours geen optie is en met een maximale tussentijdse laadtijd van 1,5 uur per keer. Er is (nog) een grote blindspot aan Superchargers in centraal Frankrijk. Wie heeft ervaring met de route vanaf Parijs via de N20 naar Orléans, daarna A71 naar Vierzon en vervolgens via de A20 via Chateauroux en Limoges naar Brive.

Dus in het kort: hoe kom je via de N20 vanaf Parijs naar Brive"

Ze willen graag de vertrouwde route blijven rijden, en vinden het geen probleem om onderweg een uurtje te pauzeren aan een 22kw (met duolader) of nog beter een Chademo.
Vraag is niet zozeer of met extra zuinig rijden etc. dit te halen is maar meer: waar zien jullie de beste opportunity om te laden.
Natuurlijk zijn links naar sites / apps waar voor die regio alles te vinden is welkom, maar directe tips als: halverwege in die plaats is er ..... altijd beschikbaar .... laadpas te regelen via..... zijn heel erg welkom en zullen door mij dik beloond worden met Reputatiepunten:biggrin:

Zelf niet zo'n ervaring met Frankrijk..... En ja, ik weet het, zodra ze 1 keer meegeweest zijn op een road-trip dan is de angst het niet te halen voorbij, maar voor nu is het even een hart onder de riem....:cool:
 
Ik zou hier even kijken: chademo laders in Frankrijk. Meerdere opties onderweg lijkt me. Makkelijk te doen in 1,5 uur.
. geef ze een tip mee: altijd even laden - je weet nooit zeker dat de volgende lader werkt (Franse ervaring). Op chargemap.om is zichtbaar op de locaties op de kaart of je ene pas nodig hebt. Appeltje eitje - maar je moet wel even plannen/nakijken. oh ja - voor de zekerheid een Type 3C kabel meenemen. Deze en de chademo adapter zijn wel te leen via het forum. en ook een Kiwi pas. Meer hebben ze niet nodig.

Schermafbeelding 2015-10-29 om 22.15.15.png