Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

HUD in Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Omdat je niet altijd op de snelweg rijdt? Ik niet tenminste. Ik woon niet aan de snelweg, en waar ik over het algemeen heen moet is ook geen benzinestation dat echt aan de snelweg ligt. Ik neem aan dat jouw kilometers ook niet alleen maar bestaan uit snelweg kilometers.

Moet je Amsterdam of Den Haag eens inrijden, dan heb je echt niet de mogelijkheid om even op je gemak naar rechts op een schermpje te kijken maar moet je ogen in je nek hebben vanwege de andere chauffeurs, de taxi's, de bussen, de trams en vooral: de fietsers.

En zoals ik elders al meldde: er zijn meer auto's met level 2 autonomie, waaronder de mijne.
Maar ook in een 50km/u kan je AP instellen op 50 en dan alleen nog maar sturen, zelfs dat doe ik zo min mogelijk.
Helemaal prettig als je achter iemand rijdt. Die moet toch al remmen voor bepaalde bochten. Doet de Tesla gezellig mee :D
 
Omdat je niet altijd op de snelweg rijdt? Ik niet tenminste. Ik woon niet aan de snelweg, en waar ik over het algemeen heen moet is ook geen benzinestation dat echt aan de snelweg ligt. Ik neem aan dat jouw kilometers ook niet alleen maar bestaan uit snelweg kilometers.

Moet je Amsterdam of Den Haag eens inrijden, dan heb je echt niet de mogelijkheid om even op je gemak naar rechts op een schermpje te kijken maar moet je ogen in je nek hebben vanwege de andere chauffeurs, de taxi's, de bussen, de trams en vooral: de fietsers.

En zoals ik elders al meldde: er zijn meer auto's met level 2 autonomie, waaronder de mijne.
Met corona zijn mijn kilometers nauwelijks nog snelweg.

Als je in Amsterdam of Den Haag ogen in je nek moet hebben vanwege de andere chauffeurs, bussen, trams en fietsers, heb je ook niks aan je hud die enkel voor je zit.

Ik reed voor corona met mijn Tesla moeiteloos Brussel in zonder HUD. Snelheid, dat is pas belangrijk als de rijbaan vrij is, maar dan trek je een keer aan de hendel en zorgt de TACC er wel voor dat je bij benadering niet sneller rijdt dan de maximum snelheid.

Maar goed, je hebt dus een auto gekozen met HUD. Een niet-Tesla zover ik begrijp. Fijn dat je dat ons komt vertellen, maar dit is het Tesla forum. In de basis geeft niemand dus om wat jouw keuze was, noch waarom je voor die keuze hebt gekozen.
 
Maar goed, je hebt dus een auto gekozen met HUD. Een niet-Tesla zover ik begrijp. Fijn dat je dat ons komt vertellen, maar dit is het Tesla forum. In de basis geeft niemand dus om wat jouw keuze was, noch waarom je voor die keuze hebt gekozen.

Wat een zielige reactie opnieuw Wooter. Het is niet omdat het jou niet interesseert, dat je ook in naam van anderen moet spreken. Jouw roze bril is genoeg gekend, maar daarom hoef je andere leden op dit forum niet af te breken voor hun mening of hun kritiek.

Chapeau voor jouw behulpzaamheid wanneer er vragen gesteld worden, maar jouw fanatisme bij kritiek/opmerkingen doet afbreuk aan jouw positieve bijdragen.

Ik hoop dat leden zoals Horta en Fivari hun meningen blijven geven en zich niet laten intimideren.
 
Wat is er nu zo belangrijk aan de snelheidsweergave dat die echt voor je neus geplakt moet zijn? Aangezien AP/TACC het rijden voor z'n rekening neemt doe ik enkel een controle bij het begin van een nieuwe snelheidslimiet, maar kijk ik er verder niet zo naar.

Als die software in de Tesla geen absolute bagger zou zijn op het vlak van respecteren van max snelheden, zou ik nog die redenering kunnen volgen. Maar aangezien mijn model 3 ongevraagd versnelt of vertraagd op een aantal plekken, heb ik er zelf liever controle over. Op de verkeerswisselaar van de E19 naar de ring van Brussel, waar je 70 km/h mag, versnelt mijn model 3 - ongeacht welke instelling ik gebruik - steevast naar 120 km/h.
 
Wat een zielige reactie opnieuw Wooter. Het is niet omdat het jou niet interesseert, dat je ook in naam van anderen moet spreken. Jouw roze bril is genoeg gekend, maar daarom hoef je andere leden op dit forum niet af te breken voor hun mening of hun kritiek.
Paco, het zijn altijd dezelfde figuren die nooit een Tesla gehad hebben die op een Tesla forum komen vertellen hoe Tesla's echt niet het beste zijn en een alternatief beter is, en waarom Tesla eigenaars eigenlijk het alternatief moeten kiezen.

Het is overigens weer zondagmiddag, klokslag weer hetzelfde moment dat er mensen geschokt zijn, geschokt zeg ik je, dat er op een Tesla forum Tesla fans zitten.

En als je in 2021 nog altijd lastig loopt dat je Model 3 geen HUD heeft, je weet wel, van een merk dat al sinds hun eerste auto in 2005 geen HUD heeft, heb je het toch echt wel aan jezelf te danken om niet op te letten tijdens de proefrit.

Op de verkeerswisselaar van de E19 naar de ring van Brussel, waar je 70 km/h mag, versnelt mijn model 3 - ongeacht welke instelling ik gebruik - steevast naar 120 km/h.
Dat kan alleen als je tevoren je TACC of AP had ingesteld op 120 km/u. TACC/AP gaat nooit sneller gaan dan je zelf ingegeven snelheid. Als ik in de bebouwde kom 50 km/u rij, en ik activeer AP, dan zal de auto niet automatisch buiten de bebouwde kom versnellen naar de nieuwe snelheidslimiet van 70.

Maar dat heb ik je al eens uitgelegd hoe dat werkte... Als je in je perifere zicht een HUD nodig hebt omdat je het scherm in je Model 3 niet kan zien, zijn dat dingen die Tesla niet voor je kan oplossen.

Verder, tja, ik hoorde vroeger niemand klagen over de Toyota Yaris, Renault Espace, Fiat Multipla, de Eurovans (Citroen C8, Peugeot 807, Fiat Ulysses, ...), Renault Scenic, ... Allemaal modellen die erg populair waren in NL.

1627833371522.png
1627833894077.png
1627833796273.png
1627833757449.png
1627833611608.png
1627833435286.png


En dan is er nog dit dingetje:
1627833547989.png
 
  • Funny
Reactions: DuurzameHenk
Auto's met Android Auto (en vermoedelijk het Apple equivalent) kunnen ABRP gebruiken. Denk dat de meesten hier het er wel over eens zijn dat dat niet moet onderdoen voor de routeplanner van Tesla.
... met het optionele abonnement dat dan ook je auto kan uitlezen, en rekening houdt met het weer en file-informatie.

Denk dat de meesten hier het er wel over eens zijn dat de ingebouwde navi bij de concurrentie nog altijd vrij bagger is, ondanks dat er de ene of andere 20 waypoints ondersteunt.
 
Dat kan alleen als je tevoren je TACC of AP had ingesteld op 120 km/u. TACC/AP gaat nooit sneller gaan dan je zelf ingegeven snelheid. Als ik in de bebouwde kom 50 km/u rij, en ik activeer AP, dan zal de auto niet automatisch buiten de bebouwde kom versnellen naar de nieuwe snelheidslimiet van 70.
Ik heb het filmpje hier al eens gepost, maar dat geloofde je ook niet. Hij doet dat wel. Ik stel TACC in op 70 km/h en hij versnelt zelf naar 120 km/h. Doet hij ook op de verkeerswisselaar van de A2 naar de E40 in Leuven.

Als je dan toch zo zeker bent van je stuk zou ik zeggen, rij eens met me mee. Wanneer ik me vergis, geef ik dat hier ruiterlijk toe en unsubscribe ik me van dit forum. Wanneer jij fout was, doe jij hetzelfde.
 
A2 naar E40 ri Brussel staat geen lagere limiet. Richting Luik staat er 70 vlak voor een bocht, ik kan me niet voorstellen dat je daar een Tesla gaat vinden die spontaan aan 120 daar wil door rijden.

Ik heb je toen gezegd dat als je auto toch zou versnellen, je dat moest aankaarten bij Tesla. Wacht je nog altijd op antwoord?
 
Als die software in de Tesla geen absolute bagger zou zijn op het vlak van respecteren van max snelheden, zou ik nog die redenering kunnen volgen.
Ligt niet aan de software, maar aan de database. Andere merken en de tiltoms van deze gebruiken dezelfde database of een gelijkaardige met weer andere fouten. Ze zullen het wellicht niet beter doen.

Op de verkeerswisselaar van de E19 naar de ring van Brussel, waar je 70 km/h mag, versnelt mijn model 3 - ongeacht welke instelling ik gebruik - steevast naar 120 km/h.
Tot voor een paar maand mocht je daar 120. De database zal nog niet aangepast zijn. Mijn Ap1 leest daar de borden, maar schiet dan weer op andere punten te kort.
Waze doet het met community updates. Ik denk niet dat het juridisch te verantwoorden is om een AP op basis van community info te laten rijden.
De toekomst is om alle verantwoordelijken voor verkeersborden (incl. wegenwerkers) te verplichten om een centrale database up te daten. Wegenwerkers moeten nu ook al de nutsbedrijven op de hoogte houden bij graafwerken.
 
Ligt niet aan de software, maar aan de database. Andere merken en de tiltoms van deze gebruiken dezelfde database of een gelijkaardige met weer andere fouten. Ze zullen het wellicht niet beter doen.
De auto versnelt naar 120 km/h, terwijl ik hem op 70km/h heb ingesteld, met als instellingen Set Speed = Current Speed. Ik vraag hem dus expliciet om de snelheid NIET aan te passen aan de maximale limiet.
Tot voor een paar maand mocht je daar 120. De database zal nog niet aangepast zijn. Mijn Ap1 leest daar de borden, maar schiet dan weer op andere punten te kort.
Waze doet het met community updates. Ik denk niet dat het juridisch te verantwoorden is om een AP op basis van community info te laten rijden.
De toekomst is om alle verantwoordelijken voor verkeersborden (incl. wegenwerkers) te verplichten om een centrale database up te daten. Wegenwerkers moeten nu ook al de nutsbedrijven op de hoogte houden bij graafwerken.
De toekomst is er voor te zorgen dat mensen de mogelijkheid hebben om aan te geven dat zij de controle willen hebben over de ingestelde snelheid, en zich niet willen baseren op die foute janboel van die bestanden. En dat is dus niet mogelijk bij Tesla.
 
En als je in 2021 nog altijd lastig loopt dat je Model 3 geen HUD heeft, je weet wel, van een merk dat al sinds hun eerste auto in 2005 geen HUD heeft, heb je het toch echt wel aan jezelf te danken om niet op te letten tijdens de proefrit.

Deze venijnige reactie typeert jouw stijl. Ik heb vermeld dat ik een HUD zou appreciëren, en jij geeft daar jouw typische, negatieve draai aan. Misschien doe je dit onbewust, misschien doe je dit opzettelijk, maar dat besluit laat ik aan jouw psycholoog over.

ik heb in 2019 voor een Tesla M3 gekozen omdat dit toen volgens mij de beste keuze was voor een EV in het budget dat ik wou spenderen. Ik vind het nog steeds een zalige wagen, maar ben niet blind voor de gebreken. Er zijn ook zaken die ik persoonlijk een verbetering zou vinden, maar hier geldt “des goûts ét couleurs…”...
 
Deze venijnige reactie typeert jouw stijl. Ik heb vermeld dat ik een HUD zou appreciëren, en jij geeft daar jouw typische, negatieve draai aan. Misschien doe je dit onbewust, misschien doe je dit opzettelijk, maar dat besluit laat ik aan jouw psycholoog over.
Het is zondag en Horta wou als niet-Tesla-eigenaar op een Tesla forum er ons weer op wijzen dat ie wél een HUD nodig heeft om in Amsterdam of Den Haag tijdens het navigeren van zijn niet-Tesla tussen taxi's, bussen en fietsers niet de maximum snelheid te overtreden.

Ik denk dat het belang van de HUD nogal overschat wordt. Alleszins, de aandacht is beperkt:

Ook op het internationale deel niet veel animo voor een HUD:
 
Paco, het zijn altijd dezelfde figuren die nooit een Tesla gehad hebben die op een Tesla forum komen vertellen hoe Tesla's echt niet het beste zijn en een alternatief beter is, en waarom Tesla eigenaars eigenlijk het alternatief moeten kiezen.

Het is overigens weer zondagmiddag, klokslag weer hetzelfde moment dat er mensen geschokt zijn, geschokt zeg ik je, dat er op een Tesla forum Tesla fans zitten.

En als je in 2021 nog altijd lastig loopt dat je Model 3 geen HUD heeft, je weet wel, van een merk dat al sinds hun eerste auto in 2005 geen HUD heeft, heb je het toch echt wel aan jezelf te danken om niet op te letten tijdens de proefrit.


Dat kan alleen als je tevoren je TACC of AP had ingesteld op 120 km/u. TACC/AP gaat nooit sneller gaan dan je zelf ingegeven snelheid. Als ik in de bebouwde kom 50 km/u rij, en ik activeer AP, dan zal de auto niet automatisch buiten de bebouwde kom versnellen naar de nieuwe snelheidslimiet van 70.

Maar dat heb ik je al eens uitgelegd hoe dat werkte... Als je in je perifere zicht een HUD nodig hebt omdat je het scherm in je Model 3 niet kan zien, zijn dat dingen die Tesla niet voor je kan oplossen.

Verder, tja, ik hoorde vroeger niemand klagen over de Toyota Yaris, Renault Espace, Fiat Multipla, de Eurovans (Citroen C8, Peugeot 807, Fiat Ulysses, ...), Renault Scenic, ... Allemaal modellen die erg populair waren in NL.

View attachment 690575View attachment 690581View attachment 690580View attachment 690579View attachment 690578View attachment 690576

En dan is er nog dit dingetje:
Deze venijnige reactie typeert jouw stijl. Ik heb vermeld dat ik een HUD zou appreciëren, en jij geeft daar jouw typische, negatieve draai aan. Misschien doe je dit onbewust, misschien doe je dit opzettelijk, maar dat besluit laat ik aan jouw psycholoog over.

ik heb in 2019 voor een Tesla M3 gekozen omdat dit toen volgens mij de beste keuze was voor een EV in het budget dat ik wou spenderen. Ik vind het nog steeds een zalige wagen, maar ben niet blind voor de gebreken. Er zijn ook zaken die ik persoonlijk een verbetering zou vinden, maar hier geldt “des goûts ét couleurs…”...
Wat een ongelooflijke eikel die Wooter. Ik ben weg hier.
 
  • Like
Reactions: Johan0308