Nou, ik heb hem een eerlijke kans gegevens maar hij heeft het verprutst.
Aanvankelijk geeft hij wel een, op het oog, logische invulling maar daarna gaat er van alles mis.
Heb je bijvoorbeeld een route van SuC A naar SuC B dan verandert hij gewoon halverwege de route om er een andere SuC tussen te plakken terwijl er geen enkele reden is om te verwachten dat het oorspronkelijke plan niet gehaald zou worden.
Verder is hij niet consequent wat de intervallen betreft. Normaal gesproken kiest hij korte intervallen maar niet altijd. Zo ging ik aan het begin van de terugreis laden in Satteldorf en gaf hij maar liefst 50 minuten aan waarmee ik dan tot Waldlaubersheim zou kunnen komen. Dat terwijl je langs Bad Rappenau komt en daarvoor hoefde ik maar 10 minuten te laden. In Bad Rappenau was ik ook na 15 minuten weer weg. Het vervelende is dan dat hij, omdat je bent gaan rijden, op aanwijzing dus, met een geschatte SoC van 5% bij aankomst, naarstig op zoek gaat naar anderen op de route (zoals Hirschberg).
Mijn conclusie is dat het pas interessant wordt als je zelf vooraf kunt ingeven hoe je wilt rijden, dus aanklikken van de SuC's en dat hij dan daar niet van gaat afwijken en de ideale mix van laad- en rijtijd uitrekent.
Wat ik wel heb gemerkt is dat je gerust kunt gaan rijden zodra hij zegt dat je genoeg hebt. Ook al geeft hij maar 5% rest aan. Wel dan die SuC fixeren, d.w.z. ingeven en geen andere SuC's toelaten en dan is het een makkie om het bolletje op het lijntje te houden en je kunt nog verrassend doorrijden.
Dus met een goede update kan het nog wel wat worden.
Autopilot is ideaal. Heb die veel gebruikt. Die zou ik niet meer willen missen. Wel veel slecht weer gehad in het donker en dat heeft hij er meer moeite mee. Misschien camera belemmerd door regendruppels?
Een kleine 50 km Bundesstrassen gereden, nat weer, en daar genoten van de D versie. Geen enkel probleem in de bochten, ook niet bij erg versnellen tijdens een klim, ook al glimt de weg van de regen.
Uiteindelijk in Erftstadt, waar het niet echt leuk is, ervoor gekozen om kort te laden en Eindhoven nog aan te doen maar onderweg bedacht dat ik dat helemaal niet wilde dus bestemming veranderd in "huis", direct indicatie -5% maar een tijdje rustig gereden, 100 (was ook slecht weer) en hij klom langzaam weer totdat hij op 3% was.
Thuisgekomen met 9 km rest, dus prima te doen geweest.
Sta je in je garage, op 50 cm van het laadpunt, en dan krijg je deze melding:
View attachment 106557
Dat was weer wat sneu.
Ik maakte een opmerking over de vermelding van de max snelheid. Ik heb vandaag nog eens gekeken en ook in Nederland weet hij de snelheid. Het kan een paar seconden duren maar dan geeft hij aan dat je bijv. 60 mag terwijl er geen borden waren. Ook op de snelweg A58 weet hij waar je 130 mag en waar 120. Benieuwd nu wat hij doet op de A2 tussen 19.00 en 06.00 uur. Mij hebben ze pas weer gefopt om 8 uur in de avond waar niet direct duidelijk was dat het weer alleen 100 was. Ik reed 113 dus meevallertje voor Vadertje Staat.