Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Doordat de kruising vrij onoverzichtelijk was, hebben de wegbeheerders links een extra stoplicht opgehangen. Voor de Tesla is dit een onlogische plaats en wordt deze niet meegenomen in de afweging om te remmen.

Is toch ook niet nodig? AP heeft ruim optijd zicht op de reguliere lichten om tot stilstand te komen. Ja het is scherp maar hij gaat toch echt door oranje.

Pas na je comment zag ik dat licht zelf. Ik zou daar ook niet naar kijken en zelf vooruit kijken de lichte knik rechtdoor.
 

Dat zou suggeren dat single stack toch op één of andere manier geo restricted qua features naar EU komt. Ik vermoed niet dat het gebeurd voor zomer 2024 maar hoop dat ik het fout heb.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Voor de FSD en EAP users: klopt het dat de software in Amerika voor FSD en EAP anders is dan in Europa? Want hoe kan het dat een Tesla in Amerika bijna volledig zelf kan rijden van bestemming naar bestemming terwijl de standaard Autopilot in Europa zelfs moeite heeft om netjes tussen de lijntjes te blijven..
 
Voor de FSD en EAP users: klopt het dat de software in Amerika voor FSD en EAP anders is dan in Europa? Want hoe kan het dat een Tesla in Amerika bijna volledig zelf kan rijden van bestemming naar bestemming terwijl de standaard Autopilot in Europa zelfs moeite heeft om netjes tussen de lijntjes te blijven..
Je hebt wat historiek gemist.
Er is een bèta FSD versie vrijgegeven in Amerika. Eerst aan een heel select publiek, geselecteerd op hun rijgedrag (lees: de historiek van de warnings die ze kregen bij het rijden). Ondertussen is die versie al veel breder uitgerold in de US en Canada.
Dit zijn de beelden van volautomatisch rijden van A Naar B die je in de YT filmpjes ziet.

Voor diegene die geen deel uitmaken van de selectie, vermoed ik dat de software dezelfde is, al zal er wel wat geofencing zijn op een aantal features (bvb dat je in Europa niet rechts mag inhalen).
Technisch is het verschil ook dat er in de originele code 2 stacks zijn (codeversies). 1 voor de autoweg en 1 voor secundaire wegen. In de nieuwe versie zou er maar 1 zijn voor alle wegen. Dit maakt het beheer van de software eenvoudiger.

Btw: zeggen dat de Europese versie moeite heeft om tussen de lijntjes te blijven is nu ook wel overdreven. Dit lukt ondertussen heel goed. Je moest de AP in 2016 eens meegemaakt hebben.
 
Je hebt wat historiek gemist.
Er is een bèta FSD versie vrijgegeven in Amerika. Eerst aan een heel select publiek, geselecteerd op hun rijgedrag (lees: de historiek van de warnings die ze kregen bij het rijden). Ondertussen is die versie al veel breder uitgerold in de US en Canada.
Dit zijn de beelden van volautomatisch rijden van A Naar B die je in de YT filmpjes ziet.

Voor diegene die geen deel uitmaken van de selectie, vermoed ik dat de software dezelfde is, al zal er wel wat geofencing zijn op een aantal features (bvb dat je in Europa niet rechts mag inhalen).
Technisch is het verschil ook dat er in de originele code 2 stacks zijn (codeversies). 1 voor de autoweg en 1 voor secundaire wegen. In de nieuwe versie zou er maar 1 zijn voor alle wegen. Dit maakt het beheer van de software eenvoudiger.

Btw: zeggen dat de Europese versie moeite heeft om tussen de lijntjes te blijven is nu ook wel overdreven. Dit lukt ondertussen heel goed. Je moest de AP in 2016 eens meegemaakt hebben.
Rechtuit is geen probleem maar al het overige wel
 
Dan zou ik een service request inschieten. Mijn MY neemt alle bochten perfect. Soms vertraagt hij daarvoor te veel, maar dan geeft ik power bij met de wattpedaal en zelfs dan neemt hij de bocht nog perfect zelf.
Heb jij EAP of FSD? Ik maak gebruik van de standaard Autopilot. Zelfs in bochten op de snelweg gaat hij vaak veel te veel naar links waardoor ik moet ingrijpen.
 
Los van geofencing van volledige functies zijn er ook bepaalde lokale restricties, zoals bijvoorbeeld een maximale toegestane g-kracht bij het nemen van een bocht. Dat is bijv. de reden waarom hier bochten op hoge snelheid niet zo lekker lopen, zoals Phil omschrijft.

Klopt, zo heb ik het ook begrepen.

Wat ik dan weer niet begrijp is dat de auto een waarschuwing geeft maar bijvoorbeeld niet de snelheid iets verminderd.
 
Ik gok dat de mensen hier dit wel interessant vinden. Nvidia blog: AI trainen door virtueel te botsen. Generating AI-Based Potential Accident Scenarios for Autonomous Vehicles | NVIDIA Technical Blog

Geen idee in hoeverre Tesla dit soort simulaties doet. Iemand info hierover?
Tesla heeft geen simulaties nodig, het heeft een ganse fleet lopen die AI voedt. Zo is er shadow software actief in wagens waar geen AP aanwezig is of waar het niet actief is. Die software simuleert wat het zou doen in geval van FSD en registreert of het de situatie zou aankunnen en of de bestuurder hetzelfde doet. Zo wordt de AI met miljarden cases gevoed.
 
Tesla heeft geen simulaties nodig, het heeft een ganse fleet lopen die AI voedt. Zo is er shadow software actief in wagens waar geen AP aanwezig is of waar het niet actief is. Die software simuleert wat het zou doen in geval van FSD en registreert of het de situatie zou aankunnen en of de bestuurder hetzelfde doet. Zo wordt de AI met miljarden cases gevoed.
Ah, weer zo'n situatie waar ze grappen maken in IT:
Die problemen vinden we wel in productie
Dus ik ben blij dat ze simulaties doen bij Tesla!
 
Ah, weer zo'n situatie waar ze grappen maken in IT:

Dus ik ben blij dat ze simulaties doen bij Tesla!
Voor problemen zullen ze wel simuleren.
Het ging hier over het voeden van de AI database om te optimaliseren.
Zie de investors day presentatie. Zo detecteerde AI dat wagens op een bepaald kruispunt onnodig vertraagden, terwijl ze voorrang hadden. Bleek dat door een bocht net voor het kruispunt, dwars geparkeerde wagens, gezien werden als dwarsende wagens. Door het voeden met duizenden video’s leerde AI hoe de camera’s het verschil konden zien tussen een rijdende wagen en een geparkeerde wagen.
Je kan moeilijk elke situatie in de wereld simuleren.