Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Firmware 7.0 - Belgium / Netherlands

This site may earn commission on affiliate links.
Precies bij 15+ graden en warme banden kan ik hem vol in stampen zonder wielspin.
Plus is het zo dat Launch Mode juist er voor zorgt dat je vol kan accelereren met een minimale wielslip. Dus het zou eerder helpen dan verergeren, kom maar op met die Launch Mode op onze classics! :)

Na wat verder na te denken ben ik tot de conclusie gekomen dat het waarschijnlijk niet mogelijk is omdat de classic geen elektromechanische remmen heeft.
 
Vanochtend ff technische ondersteuning gebeld.
Sinds laatste update werkt mijn "standaard setting regeneratie" veel minder sterk dan voorheen.
Normaal remt auto minder als je accu vol is want dan kan er geen energie meer in maar nu ook bij halve of legere accu remt je aanmerkelijk minder sterk af.
Volgens Tesla klopt dit en heeft het te maken dat de auto, afhankelijk van accu temperatuur, zichzelf beschermd.
Verder zei de goede man dat bij lange stukken rijden de ideale accu temp 30-31 gr Celsius is, nu was mijn accu maar 17 gr Celsius (er werd live ff meegekeken) dus heeft de accu meer moeite om de regen energie op te slaan. Al met al een duidelijk verhaal dat Tesla de accu en drive motor meer beschermd dan voorheen.
Iemand anders het ook gemerkt ?
 
Vanochtend ff technische ondersteuning gebeld.
Sinds laatste update werkt mijn "standaard setting regeneratie" veel minder sterk dan voorheen.
Normaal remt auto minder als je accu vol is want dan kan er geen energie meer in maar nu ook bij halve of legere accu remt je aanmerkelijk minder sterk af.
Volgens Tesla klopt dit en heeft het te maken dat de auto, afhankelijk van accu temperatuur, zichzelf beschermd.
Verder zei de goede man dat bij lange stukken rijden de ideale accu temp 30-31 gr Celsius is, nu was mijn accu maar 17 gr Celsius (er werd live ff meegekeken) dus heeft de accu meer moeite om de regen energie op te slaan. Al met al een duidelijk verhaal dat Tesla de accu en drive motor meer beschermd dan voorheen.
Iemand anders het ook gemerkt ?
Ik heb vorige winter ook al gemerkt dat bij koude accu zowel het acceleratievermogen als regenereren behoorlijk beperkt werd. Ik heb nog niet gemerkt dat de mate waarin dat gebeurt nu meer zou zijn dan vorig jaar...
 
Heb liever dat de boel heel blijft, dan dat de regeneratie maximaal is bij een koud systeem. :D

We moeten hier inderdaad juist erg blij mee zijn.
Als we merken dat de accu's sterk verouderen, omdat Tesla hier geen rekening mee zou houden, slaat de stemming snel negatief om.
Daartegenover: als blijkt dat de accu's erg lang meegaan, is iedereen blij.
Het is toch gewoon een kwestie van bij lage temperatuur van de accu's iets eerder het watt-pedaal loslaten?
Dat heb ik wel over voor een accu met een extreem lange levensduur! :rolleyes:
 
Aan de andere kant, het is lastig als je niet op de standaard regen kunt vertrouwen. Ik vind het vervelend om alsnog bij te remmen, terwijl ik er op reken dat de auto vanzelf wel afremt.

Verder heb ik de indruk dat deze versie een chaos is qua berekeningen. Waarschijnlijk waren ze te druk met de rechter-baan-Tesla's (daar zie ik altijd de autopiloten rijden)

Tellers die de mist ingaan, soms inderdaad geen limiting streepjes, sterk verminderde 90% range. Ik vermoed dat in versie 8 alles weer is opgelost. :)
 
Verder heb ik de indruk dat deze versie een chaos is qua berekeningen. Waarschijnlijk waren ze te druk met de rechter-baan-Tesla's (daar zie ik altijd de autopiloten rijden)

Tellers die de mist ingaan, soms inderdaad geen limiting streepjes, sterk verminderde 90% range. Ik vermoed dat in versie 8 alles weer is opgelost. :)

Ja vreemd idd. De grafiek van mijn energieverbruik toonde vandaag dat ik de eerste drie van de 50 kilometer 0Wh/km had verbruikt. Pas eind van de dag schoof dat stuk naar links op uit beeld.

- - - Updated - - -

Weet iemand wat het verschil is tussen de gele stippellijnen en de gele driehoekjes? Ik heb ze al zowel bovenaan als onderaan gezien, soms samen en soms ook niet samen.

Ik zie ze alleen onderaan en hij verdwijnt altijd na een paar seconden na vertrek
 
Sinds 7.0 heb ik het gevoel dat de climate controle minder stabiel werkt. Ik moet hem nu op 21.5 graden zetten om hetzelfde warmtegevoel te krijgen als vroeger bij 20.0. Dat is al eerder door een aantal mensen hier gemeld. Maar ik ervaar ook sterk wisselende temperatuur. Soms is het (te) warm bij het instappen maar wordt het plotseling koud, soms vooral bij mijn voeten. Mogelijk is er tocht bij het driehoekige ruitje links, maar dat is niet veranderd sinds 6.2. Iemand anders met dergelijke ervaring?
Dat ervaar ik ook. Zeker op lange ritten wordt het gewoon koud in de auto! Ik zou maar wat graag de oude climate control functionaliteit weer terug hebben.
 
Dat ervaar ik ook. Zeker op lange ritten wordt het gewoon koud in de auto! Ik zou maar wat graag de oude climate control functionaliteit weer terug hebben.

Of dat Tesla eens duidelijke taal spreekt en uitlegt wat ze precies hebben gedaan zodat we op basis daarvan de instellingen kunnen aanpassen. Ik kan mijn ... opvreten als ze dingen veranderen zonder enige uitleg. :cursing: