jpet
Jan P.
Die 7.0 lijkt echt wel een groot aantal verbeteringen te bevatten. TACC bvb vind ik nu zo goed geworden dat ik bijna niets anders meer gebruik.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat had ik een paar weken gelden voor. Moest even nadenken wat er nu precies gebeurde en schrok wel even (TACC niet aan).Was dat door een (passerende) motorrijder? Lees: tussen de banen door.
Heb gemerkt dat je de tacc nu ook kan opzetten als je stil staat. Vroeger moest je minstens 30 km/u rijden?Die 7.0 lijkt echt wel een groot aantal verbeteringen te bevatten. TACC bvb vind ik nu zo goed geworden dat ik bijna niets anders meer gebruik.
Klopt, op voorwaarde dat er een wagen voorb je staat, denk ik ....Heb gemerkt dat je de tacc nu ook kan opzetten als je stil staat. Vroeger moest je minstens 30 km/u rijden?
Kan de adaptive CC in v7 nu ook uit?
In 6.2 was de keuze TACC of geen CC. ' Gewoon' CC kon niet. (observatie in leenauto)
Is die keuze er nu wel?
Geloof het of niet, maar er zijn mensen die niet zo enthousiast zijn over de TACC maar wel graag op CC rijden. Ik ben er zo eentje, al ken ik de TACC van de Model S niet. Maar ik werd knettergek van de Adaptive CC die ik in mijn BMW had en die bij het naderen van een voorligger al op grote afstand gas terug nam, zelfs op het standje 'kortste afstand'. Ik heb me toen wenzeloos gezocht naar de mogelijkheid om dat ding uit te zetten en uiteindelijk gewoon nog nauwelijks op CC gereden. Ik zou er nu voor de Model S geen euro voor over hebben. Maar de meningsverschillen hierover zal al breed bemeten op dit forum. You love it or you hate it.Neen, en waarom zou je dit willen ?
Geloof het of niet, maar er zijn mensen die niet zo enthousiast zijn over de TACC maar wel graag op CC rijden. Ik ben er zo eentje, al ken ik de TACC van de Model S niet. Maar ik werd knettergek van de Adaptive CC die ik in mijn BMW had en die bij het naderen van een voorligger al op grote afstand gas terug nam, zelfs op het standje 'kortste afstand'. Ik heb me toen wenzeloos gezocht naar de mogelijkheid om dat ding uit te zetten en uiteindelijk gewoon nog nauwelijks op CC gereden. Ik zou er nu voor de Model S geen euro voor over hebben. Maar de meningsverschillen hierover zal al breed bemeten op dit forum. You love it or you hate it.
Range bij 90% is nu 273 (was 258) (Model S 60 kWh)
Maar de getallen rekenen niet meer rond...
Bij full charge was range 303 km (dus "typical" verbruik 60.000 / 303 = 198 Wh / km). Vervolgens heb ik 176 km gereden / 31.1 kWh verbruikt. Dan resteert volgens mij 60 -/- 31.1 = 28.9 kWh. O.b.v. typical verbruik zou de typical range dan moeten zijn 28.900 / 198 = 146 km, toch? Echter, volgens display is de typical range nu nog maar 114 km. Ergens ben ik dus 32 km range verloren lijkt het. Of is de typical range berekening niet lineair?
Range bij 90% is nu 273 (was 258) (Model S 60 kWh)
Maar de getallen rekenen niet meer rond...
Bij full charge was range 303 km (dus "typical" verbruik 60.000 / 303 = 198 Wh / km). Vervolgens heb ik 176 km gereden / 31.1 kWh verbruikt. Dan resteert volgens mij 60 -/- 31.1 = 28.9 kWh. O.b.v. typical verbruik zou de typical range dan moeten zijn 28.900 / 198 = 146 km, toch? Echter, volgens display is de typical range nu nog maar 114 km. Ergens ben ik dus 32 km range verloren lijkt het. Of is de typical range berekening niet lineair?
We hebben twee verbeteringen:
View attachment 99421
Ik heb eerlijk gezegd nog niet gemerkt dat hij sneller afremt
Nee je hebt geen 60kwh om op te rijden. Dus op deze manier berekenen gaat niet.
Hoe werkt die verrekte lane change in auto pilot? doet geen bal bij mij: bij een zee van ruimte links of rechts, de (richtingaanwijzer)hendel induwen of trekken, en handen van het stuur, en gebeurt helemaal niets. Met handen op het stuur ook niets.
Rij je wel achter iemand op een lagere snelheid dan je je TACC op hebt staan?
Volgens mij moet je :
- TACC aan hebben staan (bijv op 130)
- rij op de rechterbaan achter iemand die zachter dan de ingegeven snelheid in je TACC (130 in dit voorbeeld) rijdt, bijvoorbeeld 100km/u.
- je hebt autosteer aan staan
- indien linkerbaan vrij is, dan duw je de richtingaanwijzer naar beneden (ca 1a2 seconden?)
De auto gaat dan zelf naar de linkerbaan en gaat versnellen tot je TACC snelheid (130 in dit voorbeeld)
Je moet echter wel je hand aan het stuur hebben anders krijg je een melding op je display.
Hoe werkt die verrekte lane change in auto pilot? doet geen bal bij mij: bij een zee van ruimte links of rechts, de (richtingaanwijzer)hendel induwen of trekken, en handen van het stuur, en gebeurt helemaal niets. Met handen op het stuur ook niets.
Nee je hebt geen 60kwh om op te rijden. Dus op deze manier berekenen gaat niet.
Of de ene TACC is de andere niet. Je ziet hier op het forum dat er doorlopend verbeteringen worden doorgevoerd en dat de huidige versie alweer veel beter is dan de eerste. Bij BMW kom je niet verder dan een "eerste". Ik zou er nog eens over nadenken.