Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo allemaal,

Nu ik al een tijdje als lid op dit forum aandachtig mee lees en becommentarieer leek het mij handig om mijzelf ook even voor te stellen.

Mijn naam is Dimitri en ben 47 jaar en woonachtig in Nieuwegein, heb een vriendin en een kleine meid van 6 en ben ondernemer.
Ik rijdt sinds december 2017 in een Classic MS P85 Signature uit 2013 welke ik met 45k op de teller 2e hands heb aangeschaft, teller staat inmiddels op 73k.

Heb zojuist de P85 ingeruild voor een MS welke ik zojuist 2e hands bij Tesla heb aangeschaft, als het goed is wordt deze donderdag a.s. geleverd en gaat de Classic er uit. Krijg nu een 90D uit 04/2017 met Autopilot 2.
Heb overigens met veel plezier in de Classic gereden en er zelfs een heerlijke zomervakantie in genoten in Hongarije, Kroatië en Slovenië, de stoelen zijn mij wel erg tegen gevallen met pijnlijke bovenbenen tot gevolg.

Ben wel beetje aangestoken met het Tesla virus al zijn mijn ervaringen v.w.b.. de bouwkundigheid/duurzaamheid niet altijd positief te noemen. Deze zijn natuurlijk voor de thread "janken over tekortkomingen"

Ik volg dit forum dagelijks en haal er veel nuttige informatie uit, deel zelf ook wel het e.e.a. dus zal hier vaker te zien zijn.

Tot later,

Groet Dimitri
@CO2CLEAN: De dreiging is een draadje geworden ;)
 
Last edited:
Hallo allemaal,

Nu ik al een tijdje als lid op dit forum aandachtig mee lees en becommentarieer leek het mij handig om mijzelf ook even voor te stellen.

Mijn naam is Dimitri en ben 47 jaar en woonachtig in Nieuwegein, heb een vriendin en een kleine meid van 6 en ben ondernemer.
Ik rijdt sinds december 2017 in een Classic MS P85 Signature uit 2013 welke ik met 45k op de teller 2e hands heb aangeschaft, teller staat inmiddels op 73k.

Heb zojuist de P85 ingeruild voor een MS welke ik zojuist 2e hands bij Tesla heb aangeschaft, als het goed is wordt deze donderdag a.s. geleverd en gaat de Classic er uit. Krijg nu een 90D uit 04/2017 met Autopilot 2.
Heb overigens met veel plezier in de Classic gereden en er zelfs een heerlijke zomervakantie in genoten in Hongarije, Kroatië en Slovenië, de stoelen zijn mij wel erg tegen gevallen met pijnlijke bovenbenen tot gevolg.

Ben wel beetje aangestoken met het Tesla virus al zijn mijn ervaringen v.w.b.. de bouwkundigheid/duurzaamheid niet altijd positief te noemen. Deze zijn natuurlijk voor de threat "janken over tekortkomingen"

Ik volg dit forum dagelijks en haal er veel nuttige informatie uit, deel zelf ook wel het e.e.a. dus zal hier vaker te zien zijn.

Tot later,

Groet Dimitri

Welkom Dimitri! Ben benieuwd naar je ervaringen met je 2e Tesla.
Overigens, het draadje "janken over tekortkomingen" is niet zo gevaarlijk hoor ;) (thread ipv threat)
 
  • Funny
Reactions: nico180
Zal mezelf als enige tijd anoniem meelezend bezoeker ook bekend maken. Ik ben Peter 42 jaar en sinds een kleine 2 maanden de gelukkige bestuurder van een blauw S75d. Ik heb de auto in april, na in een bevlieging langs Tesla Amsterdam te zijn gegaan, diezelfde avond nog besteld. Zelfs zonder proefrit, maar mijn techniek-hart zei me al vrij snel dat er geen alternatieven waren.;) Ik ben werkzaam als it-manager of zoals ik het tegenwoordig meestal noem: alles-met-een-stekker-manager en minimaal 2 keer per jaar in Zweden te vinden.
 
Hallo, na lang alleen maar het forum gelezen te hebben, vandaag mijn eerste post geplaatst, dus ik zal me ook even voorstellen. Ik ben Marc, en sinds juli van dit jaar in het bezit van een tweedehands grijze S60. Dagelijks zit ik met een grote grijns op mijn gezicht in de auto, en ben me al aan het voorbereiden op een autovakantie voor volgend jaar. (Voorheen altijd gevlogen). Na het lezen van dit forum ben ik overtuigd geraakt dat dit goed te doen is. Ik moet ime gewoon instellen op een uurtje rijden, kwartiertje rust. Ik hoop nog veel ervaringen te lezen hier op het forum, en zal proberen mijn steentje bij te dragen!
 
Hallo allemaal ik ben romano, ben 31 jaar en sinds 6 weken trotse eigenaar van de tesla model s p100d voorraad model. knal rood met zwarte velgen en een spoilertje op de kofferbak om het af te maken. Werkte al 5 jaar lang naar me droom auto toe en elk jaar dat ik jarig was ging ik weer naar de tesla dealer voor een proefrit want hoe dan ook ik dacht moet ooit de mijne worden. En kan nu dan ook niet mijn geluk meer op van c4 cactus naar een model s p100d wereld van verschil
 
Hallo allemaal ik ben romano, ben 31 jaar en sinds 6 weken trotse eigenaar van de tesla model s p100d voorraad model. knal rood met zwarte velgen en een spoilertje op de kofferbak om het af te maken. Werkte al 5 jaar lang naar me droom auto toe en elk jaar dat ik jarig was ging ik weer naar de tesla dealer voor een proefrit want hoe dan ook ik dacht moet ooit de mijne worden. En kan nu dan ook niet mijn geluk meer op van c4 cactus naar een model s p100d wereld van verschil
Mooie combi. Veel veilige kilometers toegewenst!
 
  • Like
Reactions: Rdam5314
Hallo,

Ik ben een onervaren forummer, maar heb hier veel meegelezen en al wel begrepen dat éérst voorstellen een must is...
Als autoliefhebber heb ik altijd een voorkeur gehad voor snelle en goed sturende auto's. De werkpaarden waren meestal van Alfa, BMW en Land Rover, de lolauto's meestal klassiekers van Alfa, Porsche, Citroen, van alles...

Zakelijk rijd ik 30-40k km per jaar, een groot deel daarvan in het buitenland. Via een omzwerving met een V70 een aantal jaren geleden een V60 Hybride gekocht. Vanzelfsprekend vanwege de 0% bijtelling en sceptisch over het hybride concept, maar gaandeweg toch erg enthousiast geraakt. Het elektrische deel van de auto beviel bij nader inzien erg goed en ik begon trouw overal te stekkeren. De combinatie met de dikke diesel maakte het mogelijk in Duitsland snel en voordelig te reizen. De huidige diesel hetze vind ik overigens grote onzin die helaas vooral gevoed wordt door mensen zonder technische kennis...

Mede door de ervaring met de V60 is mijn kijk op energie en mobiliteit wel veranderd en na een paar verrassende ervaringen met Tesla kwam die optie toch op mijn V60 opvolgingslijstje te staan. De hamvraag was of ik me op mijn buitenlandse reizen zou kunnen overgeven aan het laadregime en de planning van de trips. Dat betekent niet meer in 6 uur terug uit Dresden of in 8 uur uit Zwitserland. Na veel nadenken en op dit forum lezen heb ik in mei toch de knoop doorgehakt en rijd ik sinds begin september in een X100D. De S vond ik mooier, maar een trekhaak is een must en de X leek me praktischer.
Tot nu toe, 5.500 km verder, bevalt het erg goed, maar ik heb nog geen lange trips moeten maken. Het is een heel bijzondere en fijne auto om in te rijden, maar de kwaliteit laat hier en daar wel wat te wensen over. Mijn X heeft natuurlijk de bekende euvels die je door de vingers schijnt te moeten zien. Hopelijk blijft dat een beetje beperkt en ga ik mijn nieuwe reispatroon als relaxed ervaren!

Groet, Guido
 
Goedemorgen,

Omdat wij in September van dit jaar onze Model X100D heb ontvangen en we, zoals uit dit forum blijkt meerdere rijders, hebben geconstateerd dat er met een Tesla soms eigenaardigheden aan de hand kunnen zijn, wat mij (mijn vrouw minder) enigszins onrustig had gemaakt. Ik heb mij daarom eens online verdiept in deze auto. Hierdoor kwam ik ook op dit forum terecht en ik moet zeggen mijn onrust is verminderd, maar nog niet geheel verdwenen. Ik hoop daarom ook veel van dit forum op te steken.

Maar laat ik beginnen met mij voor te stellen. Ik ben 57 jaar en van beroep akoestisch adviseur (de stilte en de rust van een Tesla weet ik dan ook bijzonder te waarderen). Daarnaast heb ik samen met mijn vrouw een Handelsonderneming.
Vanaf de eerste jaren van mijn leven ben ik een vervend autoliefhebber. Omdat "Porsche of GTI" geld ontbrak moest ik het in het begin met doorsnee tweedehandsjes doen. Dus geen snelle bolides voor mij. Inmiddels wat ouder gaat het niet meer zo zeer om de snelheid, maar heeft de techniek meer mijn interesse.
VW was vanaf het begin mijn merk. Na een aantal Golfjes een Passat en 2 Seat Alhambra's (VW techniek) kwam ik bij een Mitsubishi Outlander PHEV terecht. Voor mij toen een vreemde eend in de bijt. De 0% bijtelling heeft er echter voor gezorgd dat ik van mijn geloof ben gevallen. Na aanvankelijke scepsis (was altijd dieselrijder) begon mij het elektrische deel van de Outlander erg goed te bevallen. Minder was het vele tanken bij lange ritten (dan mis je de diesel wel). Omdat de Outlander volgend jaar naar de 22% schaal gaat, ben ik gaan uitkijken naar een opvolger.

Tesla kwam toen eigenlijk als enige echte kanshebber in beeld. Ik had in het begin nog wel enige scepsis over het bereik van de auto, maar omdat de buitenlandse reizen afnamen en we hiervoor ook onze Caddy (blijf toch een beetje VW man) ter beschikking hebben, zijn we overstag gegaan (mijn vrouw was vanaf het begin al overstag).
We hebben inmiddels bijna 7000 km gereden en ik moet zeggen, ik vind de X geweldig. Onze reis naar Italië midden september was een "piece of cake". In vier keer laden naar Milaan, helemaal top. Je moet lange reizen wel meer plannen, maar het laden valt heel erg mee en je bent veel uitgeruster als je over bent.

Kortom we zijn zeer tevreden met onze nieuwe X. En ach die kleine probleempjes die komen we met behulp van de tips van forumgenoten wel te boven.

Groet,

Hans
 
Na al een poosje meegelezen te hebben en een paar posts gemaakt zal ik me even voorstellen. Ik wou graag wat foto's bij mijn voorstellen gebruiken dus moest ik eerst een poosje actief op het forum zijn.

Ik ben Roel en sinds een paar jaar noodgedwongen ZZP-er. Ik werk als Directional Driller in de olie-industrie. Om het even in één zin uit te leggen: De meeste olie en gas putten worden niet recht naar beneden geboord maar gestuurd naar een bepaald doel en dat sturen doe ik.
Dit houdt in dat ik veel lange afstanden rij (1000 km op een dag is niet bijzonder) maar niet direkt dat ik veel kilometers rij. Want we vliegen ook regelmatig. Ik heb 5 jaar in Nederland op kantoor gewerkt maar heb nooit kunnen wennen aan een weekend van maar 2 dagen. Dus ik werk lekker in het veld, een aantal weken werken en dan een aantal weken thuis. Bevalt mij veel beter.

Mijn forumnaam komt van mijn eerste bijzondere auto:
IMG_4578.JPG


Dit was een originele Camel Trophy land Rover Discovery Hier heb ik heel veel plezier mee gehad en ik vind dit nog steeds mijn meest praktische auto die ik gehad heb. Hij reed goed op de weg, stond zijn mannetje in het terrein en had mede door de roofrack ruimte genoeg om met ons vieren te gaan kamperen.

Maar soms wil je iets anders maar toch ook weer niet. En wat zou ik moeten rijden na een Camel Trophy Discovery. Nu had Land Rover daar een goede oplossing voor. De Camel Trophy is gereden t/m 1998 maar Land Rover heeft vervolgens in 2003 en 2006 de G4 challenge georganiseerd. Dus de opvolger van mijn Camel werd de auto links voor met het vlaggetje:
overzicht salt lake bolivia (1700 x 1272).jpg



Een goede vervanger voor mijn Camel zelfde voordelen, rijdt nog beter op de weg maar door de 4.4 ltr V8 benzine leer je heel snel bij het tanken alleen de liters te onthouden.
Mijn vrouw vond het niet leuk dat ik deze ook in het terrein gebruikte dus ze vroeg me er een speeltje bij te kopen. Dus soms moet je naar je vrouw luisteren en deze kwam er snel bij:
Mijn Huidige Land Rovers.JPG


Gelukkig heeft ie ook gewoon een kenteken want de Tesla gaat de oranje vervangen maar ook een X mag de aanhanger niet trekken dus wordt het een Model S.

Ik ben me nu dus aan het oriënteren wat voor een Model S ik zou willen. En welke opties voor mij belangrijk zijn. Het wordt niet een nieuwe of vrij nieuwe maar voor de lange ritten lijkt me AP wel lekker en volgens mij voldoet AP1 best op de snelweg. Door mijn auto geschiedenis heb ik ook een voorkeur voor een D ondanks dat ik als geen ander weet dat een Model S nooit een terrein auto wordt.

Maar waarom een Tesla? Ik lijk niet echt een voorbeeld van een standaard Tesla rijder. Ondanks dat we nog steeds zeggen dat we in de oliewereld werken boren we tegenwoordig steeds meer voor Geothermie oftewel aardwarmte.
Mauerstetten_Hekla.jpg


Zoals hier in Zuid Duitsland bij Mauerstetten.

Ondanks mijn auto's en mijn werk is mijn huis toevallig wel CO2 vrij. Wij zijn aangesloten op een snoeihout gestookte stadsverwarming systeem (ondanks dat er ook CO2 vrij komt wordt dit neutraal genoemd) Zo zou je olie ook CO2 neutraal kunnen noemen alleen over een iets langere periode. Ik heb ruim voldoende zonnepanelen om mijn eigen gebruik te dekken, dit jaar heb ik zelfs waarschijnlijk 1000 kwh over. Goed jaar en de kinderen wonen niet meer continu thuis.

Maar waarom een Tesla? Eigenlijk heel simpel ik vind de techniek achter het elektrisch interessant en door de Superchargers is Tesla eigenlijk het enige merk waarmee je lange afstanden kunt afleggen.
Mijn eerste foto die ik wil maken van mijn toekomstige Tesla is dat ie op een boortoren wordt opgeladen door een flinke dieselgenerator.
Al komt dat steeds minder voor ook de toren hierboven hing gewoon aan het elektriciteitsnet.

Ik probeer zoveel mogelijk hier te lezen en dus zelf studie te doen maar de kans is groot dat ik een aantal vragen zal gaan stellen die voor jullie ervaren gebruikers misschien logisch zijn en waarschijnlijk een paar vragen waar jullie nog niet over nagedacht hebben want ik gebruik mijn auto's relatief lang want in mijn ogen is dat duurzaam.
 

Attachments

  • 20170829_175424.jpg
    20170829_175424.jpg
    429.7 KB · Views: 48
Wordt tijd dat ik me na 156 posts :eek: ook maar eens ga voorstellen.
Ik ben Eddy en gewoon in loondienst, bij de overheid, "dus" niet in de gelegenheid om een nieuwe S of X te kopen.
Nadat ik een keer in een Nissan Leaf "van de zaak" had gereden was direct mijn interesse gewekt voor elektrisch rijden. Range daarvan hield me tegen verder te kijken... Tot de Model 3 werd gepresenteerd er er dus toch iets betaalbaars met range voorhanden leek te komen. Dus 1 exemplaar gereserveerd 28/12/2016. Augustus 2017 kwam er nog een reservering bij omdat ik verwachtte dat vrienden/familieleden t.z.t. spijt gaan krijgen dat ze dat niet hebben gedaan en hoe leuk is het dan om van hulp te kunnen zijn. Daarnaast zou ik als dat niet van toepassing was de eerste M3 vast snel kunnen verkopen zonder verlies terwijl nr 2 in bestelling was, mocht ik toch de configuratie alsnog willen aanpassen. Begin 2018 werd duidelijk dat mijn enkele woon-werk afstand van 31 naar 79 km zou gaan en door privé omstandigheden is Openbaar Vervoer voor mij geen optie op dit moment. Het milieu keek mij daarbij wat fronzend aan toen duidelijk werd dat begin 2019 op z'n vroegst de eerste M3's hier rondrijden. (en ik hoop dat hooggeëerd forumbewoner Frank nu gelijk heeft met zijn verwijzing naar "gewichtig nieuws in november" in het M3 draadje). Dus gedacht: een tweedehandsje moet ook kunnen en met wat advies van Analyzis (die me later ook matste met een 32A chargekabel) heb ik bij die vriendelijke (maar onderhandelingstechnisch strenge) gasten in Almere een margeauto gekocht die van een arts is geweest.
Gemiddeld verbruik stond op 231 Watt/km, maar ik rij (na 25 000 km:D)gemiddeld 198 Watt/km waarbij ik denk dat het scheelt dat ik de 21" heb vervangen door 19", maar ook dat artsen gewoon harder rijden dan ambtenaren. De garantie van die aardige gasten uit Almere was een half jaar en dat was maar goed ook want ik had de pech van een DC/DC converter waar een zekeringetje van sprong; moet de hele converter vervangen worden:eek:.
Verder nog wat dingen zoals wielophangings-stangetjes. Dan zie je de nota's en denk je: volgend jaar mag ik wel een beter rendement op mijn aandelen gaan maken, want de besparing op de variabele kosten (stroom versus benzine) wordt dan al ruimschoots overgemaakt naar het techcenter. Meest frappant was echter de wachttijd die ze daar hanteren voor reparaties: Vrijwel alle wat ongebruikelijker onderdelen liggen nergens in Nederland maar moeten op de boot uit de US komen. Daarnaast worstelen ze zoals alle technische bedrijven met personeelstekorten dus ik hou mijn hart vast als volgend jaar het Tesla wagenpark meer dan verdubbelt. (indicaties zijn dat Tesla Model3 hier beter verkoopt dan in de US en daar rijden er al volgens mij bijna al meer van rond dan X en S samen). Ik weet nog niet hoe lang ik mijn S ga houden en voor mijn 2e reservering heeft zich inmiddels een familielid gemeld, voor wie ik vermoedelijk eerder ga bestellen dan voor mezelf. Hij profiteert dan van mijn op 5 maart j.l. ontstane owner- status en staat daardoor iets meer vooraan in de rij.
Ik hoop op:
1. Subsidie voor particuliere aanschaf van een tweedehands elektrische auto, waardoor mijn S beter verkocht gaat worden
2. Subsidie voor particulieren op de aanschaf van een nieuwe elektrische auto.
Zolang dat niet duidelijk is bestel ik vermoedelijk de M3 niet (maar ik ken mezelf en zou zomaar eens meegenomen kunnen worden in de roes die ontstaat bij de introductie in Nederland en andere voordelen die de eerste eigenaren wel, maar laatkomers niet zullen hebben, zoals wellicht kortingen of uitlopende maar zeer interessante modelkeuzes.)
Ik vermaak mij prima op het uiterst informatieve, goed beheerde en georganiseerde forum* met waardevolle bijdragen van fanatici, (bijna-) insiders en mensen die zich goed verdiepen. En heb uiteraard de forumstickers 5 maart op het voertuig geplakt en naderhand ook stickers achtergehouden voor mijn aanstaande (en dan bedoel ik mijn eerste nieuwe Tesla, de M3;)).

* in tegenstelling tot het armzalige en onoverzichtelijke officiële tesla-forum waar iedereen maar van alles post en fatsoen soms ook ver te zoeken is. Ook het Engelstalige deel van dit forum heeft van wildgroei van draadjes veel last.
Dank aan de NL/BE beheerders!
 
Mooie introductie Roel, en welkom op het forum.
Goed om te zien dat mensen uit de fossiele wereld ook hun weg weten te vinden naar electrische vervoer.

Alleen... die foto van een Tesla die aan een boortoren wordt opgeladen, ik weet het niet hoor...:confused:
Roberto di Gento on Twitter

Ik vind het leuk om opvallende foto's te maken. Deze valt heel erg goed bij Amerikaanse collega's:
F.jpg
 
Na al een poosje meegelezen te hebben en een paar posts gemaakt zal ik me even voorstellen. Ik wou graag wat foto's bij mijn voorstellen gebruiken dus moest ik eerst een poosje actief op het forum zijn.

Ik ben Roel en sinds een paar jaar noodgedwongen ZZP-er. Ik werk als Directional Driller in de olie-industrie. Om het even in één zin uit te leggen: De meeste olie en gas putten worden niet recht naar beneden geboord maar gestuurd naar een bepaald doel en dat sturen doe ik.
Dit houdt in dat ik veel lange afstanden rij (1000 km op een dag is niet bijzonder) maar niet direkt dat ik veel kilometers rij. Want we vliegen ook regelmatig. Ik heb 5 jaar in Nederland op kantoor gewerkt maar heb nooit kunnen wennen aan een weekend van maar 2 dagen. Dus ik werk lekker in het veld, een aantal weken werken en dan een aantal weken thuis. Bevalt mij veel beter.

Mijn forumnaam komt van mijn eerste bijzondere auto:
View attachment 347099

Dit was een originele Camel Trophy land Rover Discovery Hier heb ik heel veel plezier mee gehad en ik vind dit nog steeds mijn meest praktische auto die ik gehad heb. Hij reed goed op de weg, stond zijn mannetje in het terrein en had mede door de roofrack ruimte genoeg om met ons vieren te gaan kamperen.

Maar soms wil je iets anders maar toch ook weer niet. En wat zou ik moeten rijden na een Camel Trophy Discovery. Nu had Land Rover daar een goede oplossing voor. De Camel Trophy is gereden t/m 1998 maar Land Rover heeft vervolgens in 2003 en 2006 de G4 challenge georganiseerd. Dus de opvolger van mijn Camel werd de auto links voor met het vlaggetje:
View attachment 347100


Een goede vervanger voor mijn Camel zelfde voordelen, rijdt nog beter op de weg maar door de 4.4 ltr V8 benzine leer je heel snel bij het tanken alleen de liters te onthouden.
Mijn vrouw vond het niet leuk dat ik deze ook in het terrein gebruikte dus ze vroeg me er een speeltje bij te kopen. Dus soms moet je naar je vrouw luisteren en deze kwam er snel bij:
View attachment 347101

Gelukkig heeft ie ook gewoon een kenteken want de Tesla gaat de oranje vervangen maar ook een X mag de aanhanger niet trekken dus wordt het een Model S.

Ik ben me nu dus aan het oriënteren wat voor een Model S ik zou willen. En welke opties voor mij belangrijk zijn. Het wordt niet een nieuwe of vrij nieuwe maar voor de lange ritten lijkt me AP wel lekker en volgens mij voldoet AP1 best op de snelweg. Door mijn auto geschiedenis heb ik ook een voorkeur voor een D ondanks dat ik als geen ander weet dat een Model S nooit een terrein auto wordt.

Maar waarom een Tesla? Ik lijk niet echt een voorbeeld van een standaard Tesla rijder. Ondanks dat we nog steeds zeggen dat we in de oliewereld werken boren we tegenwoordig steeds meer voor Geothermie oftewel aardwarmte.
View attachment 347103

Zoals hier in Zuid Duitsland bij Mauerstetten.

Ondanks mijn auto's en mijn werk is mijn huis toevallig wel CO2 vrij. Wij zijn aangesloten op een snoeihout gestookte stadsverwarming systeem (ondanks dat er ook CO2 vrij komt wordt dit neutraal genoemd) Zo zou je olie ook CO2 neutraal kunnen noemen alleen over een iets langere periode. Ik heb ruim voldoende zonnepanelen om mijn eigen gebruik te dekken, dit jaar heb ik zelfs waarschijnlijk 1000 kwh over. Goed jaar en de kinderen wonen niet meer continu thuis.

Maar waarom een Tesla? Eigenlijk heel simpel ik vind de techniek achter het elektrisch interessant en door de Superchargers is Tesla eigenlijk het enige merk waarmee je lange afstanden kunt afleggen.
Mijn eerste foto die ik wil maken van mijn toekomstige Tesla is dat ie op een boortoren wordt opgeladen door een flinke dieselgenerator.
Al komt dat steeds minder voor ook de toren hierboven hing gewoon aan het elektriciteitsnet.

Ik probeer zoveel mogelijk hier te lezen en dus zelf studie te doen maar de kans is groot dat ik een aantal vragen zal gaan stellen die voor jullie ervaren gebruikers misschien logisch zijn en waarschijnlijk een paar vragen waar jullie nog niet over nagedacht hebben want ik gebruik mijn auto's relatief lang want in mijn ogen is dat duurzaam.
Welkom! Leuk, nog een Defender liefhebber op het forum!

Leuke auto, maar wat een baggerkwaliteit. Onze Defender komt uit 2001 (hij komt milieuzones dus nog in ;-), had al een nieuwe rear crossmember en is vorige week afgekeurd op rotte outriggers... gelukkig is bij deze meccano auto’s alles te vervangen, hij krijgt nu nieuwe outriggers.

8C1BC9AE-C5DD-4EC8-BFCD-C09E4971F8E7.jpeg
FC741D4B-00BA-4CD6-84F5-334647DB6D08.jpeg
A8D6ADFD-79E8-4F84-84A8-20AAEC3A0E85.jpeg
E8B920AD-9777-4D06-9F1B-7F518962C897.jpeg
 
De 90 van mij is ook van 2001 met wat onderdelen van andere jaren. Deuren en neus zijn van 1984. :) Ja dat past. Aandrijflijn is grotendeels van 2003. Maar het chassis is wel een stuk beter dan die van jouw zo te zien.
Maar deze wordt dan ook regelmatig gewassen, veel vaker dan mijn Disco 3.