Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ergerlijke reclame van Toyota en Lexus

This site may earn commission on affiliate links.
Sony heeft gewoon Minolta opgekocht een doorontwikkeld.
Dat komt een beetje over alsof dat allemaal vanzelf gegaan is. In 2010 heb ik mijn eerste DSLR (Sony A55) gekocht en gelijk met fotocursussen begonnen. Drie kwart van de zaken die je leert in zo’n cursus is niet relevant voor Sony omdat ze die zaken op een innovatieve manier opgelost hebben. Sony heeft de laatste 10 jaar aan een veel hoger tempo geinnoveerd dan zijn concurrenten vanuit een underdog positie (om het on-topic te houden: zeer gelijkaardig aan wat Tesla gedaan heeft), met als resultaat dat ze nu producten uitbrengen die veel mensen de ogen opent. Nikon is op sterven na dood (ik zou hier ook de vegelijking met de klassieke autofabrikanten kunnenmaken). Sony heeft zich op dezelfd plaats gemaneuvreerd in de camera wereld (nl toppositie in de markt die de toekomst heeft nl mirrorless) als dat Tesla zich gepositioneerd heeft in de autowereld.
 
  • Like
Reactions: Qualiture
Toch wel bijzonder om te zien hoe een draadje over ergelijke reclame langzaam overgaat naar een draadje over fotocamera’s...

Speaking of which: ik heb een paar jaar geleden onderweg naar Zuid-Afrika op Schiphol een spiegelreflex camera met zo’n grote telelens gekocht. Canon geloof ik. Dat grote objectief wil ik best uitlenen, ik gebruik hem alleen op safari’s (lees: ik heb het objectief sinds die vakantie nooit meer gebruikt :)
 
  • Like
  • Funny
Reactions: Phil V and Exiteer
Meen je dat? Want dan heb ik interesse. Wil hem ook van je huren of zo hoor, en uiteraard zijn alle risico’s dan voor mij.

Ik denk trouwens dat je dat objectief nog voor veel geld kunt verkopen. Ze zijn nog behoorlijk prijzig 2e hands.
Ja hoor, geen probleem. Ik heb hem er even bijgeplakt, het is een canon zoom lens efs 55-250 mm 1 : 4 - 5.6 is.

Is dit ongeveer wat je zoekt? Als gezegd, ik ben een absolute nitwit op dit gebied. Ik heb er wel een paar aardige foto’s mee gemaakt destijds (al zeg ik het zelf).
 
Even klein zijpaadje. Vanochtend de kinderen naar school gebracht en op Sky een reclame gehoord van VW over de E-Up.

Waar we eerder zagen dat er wordt geschermd met in één keer van Amsterdam naar Brussel en terug door andere merken hield men het hier bescheiden.
Iets van: Wie denkt dat elektrische auto's niet ver komen moet dit horen. Met de E-Up rijdt je moeiteloos heen en weer van Tilburg naar Eindhoven (met gebruikelijke tussendoor een keer verkeerde afslag nemen).
Mijn vrouw en ik schoten tegelijk in de lach.

Het klonk best vertederend.
 
  • Like
Reactions: RvdVen
Even klein zijpaadje. Vanochtend de kinderen naar school gebracht en op Sky een reclame gehoord van VW over de E-Up.

Waar we eerder zagen dat er wordt geschermd met in één keer van Amsterdam naar Brussel en terug door andere merken hield men het hier bescheiden.
Iets van: Wie denkt dat elektrische auto's niet ver komen moet dit horen. Met de E-Up rijdt je moeiteloos heen en weer van Tilburg naar Eindhoven (met gebruikelijke tussendoor een keer verkeerde afslag nemen).
Mijn vrouw en ik schoten tegelijk in de lach.

Het klonk best vertederend.

Haha! Hier in de randstad was Amsterdam Alkmaar de voorbeeldafstand.
 
Ik post hem maar even in dit draadje met enige ironie.

Mijn zus is hier nu op bezoek, en hoewel het haar niets zegt, heeft ze wel een bijzondere auto. Het gaat niet om mooi of niet maar dit was 20 jaar geleden de eerste Prius en deze rijdt nog prima, batterij doet het nog goed en verbruik rond 1 op 20 (heb zelf getankt).

Toen wellicht een wat ondergewaardeerde auto. Toyota maakt het nu op haar manier "goed" door hetzelfde 20 jaar later, bij gebrek aan echte EV's, opnieuw van "stal" te halen.

IMG_0075.jpg
 
Ha, ik was vergeten hoe lelijk die eerste generatie wel niet was. In die tijd werkte ik nog bij DHV, die had destijds een van de eerste exemplaren.

De huidige generatie vind ik overigens nog lelijker dan de eerste, best knap van Toyota.

(Jaja, over smaak valt niet te twisten!)
 
Ha, ik was vergeten hoe lelijk die eerste generatie wel niet was. In die tijd werkte ik nog bij DHV, die had destijds een van de eerste exemplaren.

De huidige generatie vind ik overigens nog lelijker dan de eerste, best knap van Toyota.

(Jaja, over smaak valt niet te twisten!)

Niemand vindt hem mooi maar daar had ik al een disclaimer voor ingebouwd :) Technisch wel interessant en leuk schermpje waar je de energiestromen kunt volgen.
 
Was even kijken hoe het moest. Is wel een beetje achterhaald :) Maar pas ook in US paar keer getankt hoewel het daar wel wat soepeler gaat want je kunt hem vastzetten, zoals overal ter wereld behalve.... NL.
Kan in NL ook, gewoon de dop in het handvat stoppen.
Dat hadden jullie wel 20 jaar eerder willen weten hè?