Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Duurzame Energie, Warmtepomp, Zonnepanelen, nulwoningen e.d.

This site may earn commission on affiliate links.
Klinkt beter :biggrin:!, meteen ook aangemeld.
Dank je!

Wxll

Windwissel tov winddelen:
- iets lagere stroomprijs (o.a. Btw eruit gesleuteld).
- geen jaarlijkse exploitatielasten (inclusief in prijs)
- ieder moment weer terug te verkopen (is ACM, voorheen NMA, scherp op).
- geen windrisico. 500 kWh/jr is gegarandeerd.
- bijbehorend stroomcontract van groenere leverancier dan Greenchoice-contract
 
Wat zijn jullie ver met jullie duurzame huizen! Petje af. Den Haag loopt ver achter als ik dit allemaal hoor. Ik woon wel in het eerste Haagse huis wat meer energie levert dan verbruikt, maar pas als de Tesla komt, dan is feestje compleet. Ik stel mijn huis open op 9 november zie Glurengroeneburen.nl, huis in de Bras. Degene die een Tesla heeft kan bij mij laden.
 
Zomaar 2 forummers in 1 televisieprogramma :). Het Groene Oosten van 26 oktober 2013

nulwoning op 4.35
ondergetekende met heel diep onder zich een MS op 15.08

Nou Arthur, als ik mag kiezen zou ik liever in de MS zitten, dan aan die windmolen hangen!! :)
Leuk item, ook dat prachtige huis van nulwoning is erg interessant!

Je opmerking deed me er overigens weer aan denken om me in te schrijven voor die winddelen, om de rest van te Tesla-energie in te kopen (mijn panelen leveren maar de helft...)
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    153.3 KB · Views: 321
Last edited:
Misschien is het ook eens interessant om het uitermate goed onderbouwde verhaal over windenergie van Ir. Halkema te lezen. Ik kan daarna alleen nog maar concluderen dat de motieven daarvoor zuiver politiek zijn.
Windmolens (windenergie) en wat meestal verzwegen wordt.


Hoewel er best een kern van waarheid in zou kunnen zitten is het verhaal 6 (!) jaar oud inmiddels en zegt de 'tone-of-voice' een hoop over het (voor)oordeel van de auteur en vind ik het weinig wetenschappelijk. Klinkt meer als een Fries die bang is voor een molen in zijn tuin die wat met formules gooit.
 
Hoewel er best een kern van waarheid in zou kunnen zitten is het verhaal 6 (!) jaar oud inmiddels en zegt de 'tone-of-voice' een hoop over het (voor)oordeel van de auteur en vind ik het weinig wetenschappelijk. Klinkt meer als een Fries die bang is voor een molen in zijn tuin die wat met formules gooit.

Ook toen was het al een achteruitdenkend verhaal vol vooroordelen, foute aannames en geschreven vanuit een diepgewortelde voorliefde voor een centraal georganiseerde fossiele en nucleaire stroomverzorging.

Als Halkema nu nog leefde zou hij (terwijl de Tesla's hem links en rechts voorbij vliegen) waarschijnlijk met allerlei formules aantonen dat Tesla's eigenlijk flauwekul zijn en nooit een fatsoenlijk alternatief voor een good old diesel.

Hij heeft me altijd doen denken aan deze meneer: Mohammed Saïd al-Sahaf - Wikipedia
 
Last edited: