Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dashboard Cam (Belgium and Netherlands)

This site may earn commission on affiliate links.
Zonet getuige geweest van een ongeluk en de dashcam heeft dit vastgelegd. Omdat het een redelijk zwaar ongeluk betrof (motor die op een 50KM stuk met +/- 90km en aardig wat drank op een fietser heeft aangereden) had de politie zeker interesse in de beelden. Op mijn vraag of ze er juridisch iets mee kunnen kon de agent niet direct antwoord geven maar het maakt het onderzoek een stuk eenvoudiger. De agent gaf aan dat als ik de beelden overhandig de agent dit zeker weten mee kan nemen.

Het is dus niet alleen handig om kabeldieven te pakken.

(Aangezien beide partijen behandeld moesten worden laat ik de beelden even achterwegen)
 
Zonet getuige geweest van een ongeluk en de dashcam heeft dit vastgelegd. Omdat het een redelijk zwaar ongeluk betrof (motor die op een 50KM stuk met +/- 90km en aardig wat drank op een fietser heeft aangereden) had de politie zeker interesse in de beelden. Op mijn vraag of ze er juridisch iets mee kunnen kon de agent niet direct antwoord geven maar het maakt het onderzoek een stuk eenvoudiger. De agent gaf aan dat als ik de beelden overhandig de agent dit zeker weten mee kan nemen.

Het is dus niet alleen handig om kabeldieven te pakken.

(Aangezien beide partijen behandeld moesten worden laat ik de beelden even achterwegen)

Bram, hier moet je voorzichtig mee zijn. Hoe krom ook, een advocaat van de motorrijder kan je aanklagen vanwege het ter beschikking stellen van die beelden.
De enige veilige methode is het aan de politie aangeven dat je beelden hebt en ze ter beschikking wil stellen als de officier van justitie ze vordert. Dan blijf je er zelf buiten.
Is tip voor alle camera-bezitters overigens!! :rolleyes:
 
Bram, hier moet je voorzichtig mee zijn. Hoe krom ook, een advocaat van de motorrijder kan je aanklagen vanwege het ter beschikking stellen van die beelden.
De enige veilige methode is het aan de politie aangeven dat je beelden hebt en ze ter beschikking wil stellen als de officier van justitie ze vordert. Dan blijf je er zelf buiten.
Is tip voor alle camera-bezitters overigens!! :rolleyes:

Handige tip! Gelukkig lijkt het allemaal niet nodig te zijn, de beste meneer had stevig te veel gedronken en gaf dat ook direct toe.
 
Is het gemakkelijk om ergens stroom af te nemen ? heb diverse foto's en artikels gezien maar lijkt me niet zo evident

http://www.teslamotorsclub.com/show...50-fron-rear)-constant-power-source-from-dash

Had je dit verhaal al bekeken? Heeft mij al met al best wat tijd gekost omdat alles nieuw was en je niets kapot wilt maken.
Jij zou het sneller moeten kunnen. Dat 'kwartiertje' kun je wel vergeten als je geen 12V achter het microfoonklepje hebt zitten en je ook de achtercamera wilt installeren.
 
Permanente spanning zit op het stekkertje midden vooraan achter het klepje ;-)

Bedoel je de klep waar de microfoons inzitten? Ik kan daar geen stekker vinden.
etyby3ag.jpg
 
foto1.JPG
Bedoel je de klep waar de microfoons inzitten? Ik kan daar geen stekker vinden.

Als het niet zo'n geklungel was om hier een foto te posten, kon ik je laten zien dat bij mijn MS de blok in het midden groter is en er een stekker aan zit.

Correctie - foto's uploaden is nu toch mogelijk zonder link - je ziet dat de nieuwere MS een extra blok en enkele extra kabeltjes/stekkers hebben ;-)
 
Last edited:
8abadeja.jpg


Jammer, hier ook geen blok... Vraag me af waar die andere draadjes voor zijn.

Zou ik ook wel willen weten wat Tesla er extra ingeduwd heeft ;-)

Hebben jullie je MS misschien al langer ? De mijne is geleverd begin juni 14.

Ik zou trouwens even meten wat er op de andere stekkers zit - ze hebben beiden een witte, rode en zwarte draad, dus kan best dat daar spanning te vinden is.