Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dashboard Cam (Belgium and Netherlands)

This site may earn commission on affiliate links.
Work in progress...
Stroom gaat afgetapt worden van de obd poort.
View attachment 37909

Luuk ik zie op Amazon dat de raamhouden en kabel los verkocht worden.
Hoe zit dat? Ik zou denken dat dit toch standaard in de verpakking zit.
Laat even weten.

Mooi speeltje verder. Zeer het overwegen waard.
Wel benieuwd hoe het met die G instelling zit. Denkt het ding als je fors optrekt ook dat er een ongeluk gaande is?
 
Ik heb ook de 550 besteld. Ik laat hem installeren. Mijn auto heeft geen 12v aansluiting meer bij de microfoon. Dan zal de stroom onder het dashboard of bij de deur vandaan moeten komen. Daar begin ik niet aan. Wordt meteen gecombineerd met brodit en tinten. Ik zal in het nieuwe jaar posten hoe het bevalt. Wordt tweede week van januari.
...Succes met de installatie Daan. Ben benieuwd. ..
 
Ik heb ook de 550 besteld. Ik laat hem installeren. Mijn auto heeft geen 12v aansluiting meer bij de microfoon. Dan zal de stroom onder het dashboard of bij de deur vandaan moeten komen. Daar begin ik niet aan. Wordt meteen gecombineerd met brodit en tinten. Ik zal in het nieuwe jaar posten hoe het bevalt. Wordt tweede week van januari.
...Succes met de installatie Daan. Ben benieuwd. ..

Ik ben benieuwd hoeveel tijd er gaat zitten in het inbouwen van de brodit voeding...
zelf heb ik er maar een extra micro usb naar aansteker kabel bij besteld en die erop gezet,
maar eigenlijk zou ik liever de inbouw kabel willen gebruiken.
 
iemand pics van de inbouw ?
thx.

Als ik in goede doen ben en er aan denk zal ik wat pics schieten. Maar dan moet het pakje wel eerst arriveren (goedkope internet optie, direct uit Brest; of all places).

Laatste dagen een mooie generale gehad met het inbouwen van achteruitrijcamera en PDC in de Touran van mijn vrouw. Die heeft ze namelijk al tegen de MS weten te parkeren (niet geheel zonder schade aan de MS...).

Volgens mij zitten alle panelen in de MS een stuk minder stevig vast dan in de VW, dus het hoeft wellicht niet al te moeilijk te zijn.
(maar altijd bang om plastic lipjes en clipjes af te breken).

Gisteren even gespiekt, maar ook de EU Signatures hebben al geen loos power stekkertje meer achter het microfoonroosterje in de dakbekleding.
Zal dus ook de voeding van elders moeten gaan halen.
Meest degelijke lijkt kabeltje trekken via doorvoer achter dashboardkastje naar accu/zekeringenkast.
Maar wellicht wint 'makkelijk' het nog van 'degelijk'.
 
Mocht iemand een adresje hebben voor het inbouwen van de BlackVue in de omgeving Amsterdam of Rotterdam dan hou ik mij aanbevolen. Ik ben nogal een schijterd met dit soort dingen dus ga liever naar iemand die al een MS heeft gedaan.

Hoe ziet het eindresultaat er uit Loek? Hoe loopt de kabel nu binnen de auto?
 
Mocht iemand een adresje hebben voor het inbouwen van de BlackVue in de omgeving Amsterdam of Rotterdam dan hou ik mij aanbevolen. Ik ben nogal een schijterd met dit soort dingen dus ga liever naar iemand die al een MS heeft gedaan.

Hoe ziet het eindresultaat er uit Loek? Hoe loopt de kabel nu binnen de auto?

Ik sluit me hierbij aan. Den Haag zou nog mooier zijn! :) (mooi tussen 010 en 020 in, haha)
 
Ik heb een tijdje terug de BlackVue DR500GW-HD gekocht (via ebay voor ongeveer €200) en laten monteren bij Snel Inbouwcenter in Waalre (montage voor cam en iphone houder&lader was €100 totaal).

De stroom wordt afgetapt van de OBD stekker (onderaan dashboard bij linkervoet bestuurder), uiteraard netjes afgezekerd.

Foto's van binnenin de auto:
foto 4.JPG
foto 3.JPG
foto 2.JPG


Test filmpje in het donker:
Test filmpje overdag:
Er is nog wat spiegeling van de voorruit te zien, dit hoop ik met een polarisatie filter er een beetje uit te kunnen halen, volgend projectje.
 

Attachments

  • foto 2.JPG
    foto 2.JPG
    1.8 MB · Views: 614
  • foto 3.JPG
    foto 3.JPG
    2 MB · Views: 601
  • foto 4.JPG
    foto 4.JPG
    2.2 MB · Views: 589
Last edited by a moderator:
Vandaag pakje binnen.
Vanmiddag gelijk maar aan de slag gegaan. Ging allemaal niet heel snel want het is nog zoeken in zo'n nieuwe auto (en je wilt niets kapot maken).
Heb de stroom afgetapt van de voeding die naar het dashboardkastje gaat. Die is apart afgezekerd (altijd 12V), dus hoewel ik er een extra zekering tussen heb gezet hoeft dat niet perse.

Dat aftappen kan door het lampje (inclusief stuk eromheen) in het dashboardkastje lost te trekken (dat kan heel makkelijk). Verder moet de rechterzijkant los om draadjes door te trekken naar boven. Bovendien zit rechtsonder een aardepunt waar het negatieve draadje aan vast kan.

Simpel te doen (als je uitgevonden hebt welke draadjes je moet hebben).
Alle draden zitten er nu in. Moet alleen nog de achter camera vanaf het midden van de auto nog doortrekken.

Morgen dus even afmaken.

Zal als ik de tijd kan vinden morgen een DIY maken met foto's. Doe ik wel in het engels dan hebben nog wat meer mensen er wat aan.
Kan ik ook nog proberen in te schatten hoeveel tijd dit kost als je al weet hoe het moet.