Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Charger nr 2

This site may earn commission on affiliate links.
Widodh heeft de laatste voorradige charger in Antwerpen op de valreep gekregen....

Mail van Tesla Aartselaar donderdag:

Beste,

We hebben een charger besteld ter vervanging van de charger die momenteel zorgt voor de verlaagde laadsnelheid van de wagen (21A in plaats van 32A).

Zodra dit stuk voorradig is brengen we u hiervan op de hoogte.

Onze excuses voor de vertraging.

Maar ik heb het vermoeden dat de charger stuk is gegaan, op het moment dat ik een upgrade heb gekregen V6.

Zijn er andere die deze ervaring delen ? Is er een verband te vinden met upgrade software en wegvallen van fase bij Charger?

Juist terug even getest:

is aan het laden aan 26A. Ipv 32A.
En krijg steeds melding : laden niet mogelijk

Foto van woensdag:
IMG_1592.jpg
 

Attachments

  • ImageUploadedByTapatalk1412425284.824689.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1412425284.824689.jpg
    79.1 KB · Views: 772
Last edited:
Widodh heeft de laatste voorradige charger in Antwerpen op de valreep gekregen....

Mail van Tesla Aartselaar donderdag:

Beste,

We hebben een charger besteld ter vervanging van de charger die momenteel zorgt voor de verlaagde laadsnelheid van de wagen (21A in plaats van 32A).

Zodra dit stuk voorradig is brengen we u hiervan op de hoogte.

Onze excuses voor de vertraging.

Maar ik heb het vermoeden dat de charger stuk is gegaan, op het moment dat ik een upgrade heb gekregen V6.

Zijn er andere die deze ervaring delen ? Is er een verband te vinden met upgrade software en wegvallen van fase bij Charger?

Juist terug even getest:

is aan het laden aan 26A. Ipv 32A.
En krijg steeds melding : laden niet mogelijk

Foto van woensdag:

eigenaardig.
"charging", en de melding "opladen niet mogelijk" tegelijk.
hij lijkt ook te laden : 25A, 3*238V. Maar die data is dan weer niet coherent met 58km/u.

Bij 3*25A*238V moet je ergens rond de 80km/u komen.
Tenzij er inderdaad één faze uit ligt. Op twee fazes kom je bij 25A rond de 54km/u.

Heb je dat op andere laadpalen ook ?
 
Mijn wagen (1 augustus) heeft steeds geladen aan 32A.

Zijn er nu plots vele/meer CHARGERS die uitvallen?
Ik kan nog enkel op 2 fasen laden = 25 A.

Bij mij is het samen met upgrade naar V6 uitgevallen.....?!

Enkel thuis op laadpunt Mennekens 22 Kw nog getest, en op rode stekker 32 A., maar deze staat wel op hetzelfde net (thuis).

Tesla Aartselaar heeft in elk geval besloten om CHARGER te vervangen. Maar heden Stockbreuk, want onze Noorderburen waren sneller.
 
Last edited:
Filip, heb je nog een toelichting gekregen over het waarom dit bij meerdere mensen optreedt?
En heb je toevallig gehoord of je een nieuwe versie/revisie van de lader hebt gekregen, als die al bestaat?

(Die van mij is op 13 november in Tilburg aan de beurt, met retrofitten van foldable mirrors)
 
Last edited:
Geen speciale reden genoemd gisteren tijdens het ophalen in Tilburg.
Lader nr. 2 is vervangen, Drive Unit is vervangen (geen brom meer!), Power-folding mirrors laten plaatsen en DAB ontvangst verbeterd.
Dus ik ben weer helemaal happy!!!