Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beperken laadsnelheid MS 75 SuC

This site may earn commission on affiliate links.
Waar kan ik het draadje vinden waarin uitputtend wordt ingegaan op het feit dat Tesla na x keer aan de SuC gehangen te hebben de laadsnelheid drastisch verlaagt? Ik heb gezocht maar niet gevonden.

Moderator, zodra de link hier staat mag je dit draadje verwijderen. Ik zie hier door de bomen het bos niet meer...
 
Volgens mij is het toch hetzelfde draadje, ik volg dat namelijk ook met veel interesse vanwege mijn lage laadsnelheid icm veelvuldig superchargen.
Klopt. Komt daar zijdelings aan de orde. Jij hebt nog niks gehoord van Tesla? Twee weken geleden nog 106, deze week bij een vrijwel lege SuC rond de 60. Dat je slechts 10 minuten daardoor verliest lijkt me niet waar.
In april ga ik naar Tilburg voor een beurt. Zal het op het lijstje zetten.
 
Sta nu helemaal alleen in Horst. 124 kW. 650 km/uur. Geloof mijn ogen niet

Eergister in Hilden met een 75D...

63F999B8-30A6-42BC-8259-21D312B4E5A5.jpeg
 
Dergelijke meldingen zijn niet nuttig zonder informatie over de temperatuur van je pack en je SoC.

Heb je niet 1.5 tot 2u gereden dan is je pack niet warm (want dan nog onder de 30 graden) en zal je sowieso niet met hoge snelheden laden en je SoC moet ook zeer laag zijn (10%).

Als je twijfels hebt over de staat van je pack dan koop je een OBD2 adapter en een OBD2 dongle om de CANBUS data uit te lezen zodat je kunt zien wat de cel temperaturen zijn.

Onze Hollandse Bjorn heeft er zelfs een video over ;-)

 
En toch klopt het niet perse ;)

Terugreis vanuit Frankrijk, rwee lange reisdagen. Soc telkens rond de 20% toen ik hem aan de SuCs hing. Verlaten SuCs: we waren de enigen. Ik kwam niet boven de 80kW uit.

Maar misschien ben jij niet door Tesla begrensd en ik inmiddels wel.