Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is wat ik aangeef. Veel bedrijven huren de parkeergelegenheid separaat, en dan is het per heden belast. Het is dan nog steeds eigen terrein en nog steeds onder de arboverantwoordelijkheid echter ivm de nieuw werkdagen regeling dan toch belast:
Parkeren eigen auto bij de baas wordt belast | Het Financieele Dagblad


Het is echt een doolhof van regelgeving die per jaar lijkt te veranderen om de ondernemers te pesten.
Ze kunnen het idd niet leuker maar ook maken maar makkelijker wordt het ook niet geloof ik...
 
Wat is het verste punt waar jullie zoal geladen hebben? Ik kreeg dit leuke overzicht. Let vooral op de laatste 3:biggrin:.

Geladen bij.jpg
 
Handig voor als er even geen laadpaal in de buurt is: Star Engines | To the stars and beyond

imagepng

de nodige tegenstrijdigheden in de beschrijving.

minder dan een uur om 10 kWh te produceren vs output van 6,6 kWh/uur

extra range van 140 km uit 5 liter diesel vs maakt 10 kWh van 5 liter diesel. Weet niet hoever jullie komen met 10 kWh? Als ik zuinig rijd met m'n S (200 Wh/km), rijd ik met stroom via dat apparaat 1 op 10 met diesel. Om de geclaimde 1 op 28 met diesel te rijden, moet je een elektrisch verbruik van 71 Wh/km halen...

ik sla ff over
 
Ik vraag me af hoe vaak je het gebruikt. 6,6 kWH is niet heel snel. Dan kun je ook aanbellen en op 220v laden met een verlengsnoer van drie tientjes.

Nou, uit een 220 Schuko haal je maar 2.8kW is best een verschil met 6,6. En het is ook een noodoplossing voor als je niet de mogelijkheid hebt om te laden aan een stopcontact. Denk dat de Belgen met het gedoe van de electriciteitsvoorziening best wel bij het uitvallen ervan blij zouden zijn met zo een ding. Bijvoorbeeld op wintersport als je vast komt te staan omdat Fransen massaal sneeuwkettingen om aan het doen zijn midden op de weg (zie ergens postings hierover)
 
Wido, goed werk.

Ik moet er wel bij melden dat ik 6 cent betaal ex btw, krijg van New Motion 25ct en een maandelijks overzicht van het gebruik, dat geeft een domme paal niet. Mijn gasten betalen 28 ct aan NM, mijn opbrengst is dus ongeveer 15ct per Kw omdat ik er eerst wel de btw af moet trekken.
Verder heb je gelijk, nu zal het aantal EV in de komende jaren snel toenemen en dan kan het al wel wat minder nadelig worden.
Verder;
Een paal van NM communiceert en kan dus ge-reset worden op afstand, mijn Tesla laadde op een bepaald moment niet en door het inloggen van NM werd dat snel opgelost.
Ik weet niet of zulke laadcommunicatie protocollen zich op "domme" palen wel gebruikt worden maar mocht dat zo zijn (Mc Donalds Duitsland werkte niet met mijn Tesla en was vrij te gebruiken) dan is de slimme paal hier in het voordeel.

Groet!
 
Wido, goed werk.

Ik moet er wel bij melden dat ik 6 cent betaal ex btw, krijg van New Motion 25ct en een maandelijks overzicht van het gebruik, dat geeft een domme paal niet. Mijn gasten betalen 28 ct aan NM, mijn opbrengst is dus ongeveer 15ct per Kw omdat ik er eerst wel de btw af moet trekken.
Verder heb je gelijk, nu zal het aantal EV in de komende jaren snel toenemen en dan kan het al wel wat minder nadelig worden.
Verder;
Een paal van NM communiceert en kan dus ge-reset worden op afstand, mijn Tesla laadde op een bepaald moment niet en door het inloggen van NM werd dat snel opgelost.
Ik weet niet of zulke laadcommunicatie protocollen zich op "domme" palen wel gebruikt worden maar mocht dat zo zijn (Mc Donalds Duitsland werkte niet met mijn Tesla en was vrij te gebruiken) dan is de slimme paal hier in het voordeel.

Groet!

Maar... Ik denk dat een domme paal veel minder snel een reset nodig heeft. Veel minder wat fout kan gaan. Voordeel van de domme paal dus.
 
Ik gebruik thuis dagelijks 3 tot 4 uur een "domme" Mennekes 22 en heb in 1,5 haar nog nooit een storing gehad. Mocht dat ooit voorkomen dan bel ik mijn elektricien. Of is dat allemaal wat te simpel gedacht ? En op kantoor hebben we een grote in aanschaf dure paal staan met remote.Al meerdere keren gehad dat het ding niet wilde laden of slechts op 11kW. Moet dan alsnog iemand bellen, die daar kwam kijken..

Maar... Ik denk dat een domme paal veel minder snel een reset nodig heeft. Veel minder wat fout kan gaan. Voordeel van de domme paal dus.