Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
dat ben ik niet met je eens..
Eindoven - Alkmaar vv is 320 km.. Via de A2, waar je grotendeels niet harder dan 100 mag en - tenzij je s'nachts gaat - vaak ook niet veel harder kan rijden. Ook in de winter is dat als je wilt, te doen. Krap. dat wel.
Maar niemand gaat toch vv 320 km rijden zonder te stoppen ? Alkmaar heeft best veel laadpunten... destination charging. En als je op een locatie komt waar er geen in de buurt is dan kun je ook nog onderweg even half uur stoppen (vd Valk, Breukelen, 22kW). 50 km bij laden en je haalt het prima. Of mis ik nu wat ?

Hier ben ik het helemaal mee eens. Daar komt bij dat we wel eens schijnen te vergeten dat die SuCs gebouwd worden om lange ritten mogelijk te maken. Zeg maar op doorreis. Ze worden niet neergezet op iedere hoek van de straat zodat we nergens anders meer hoeven te laden. Een beetje plannen van zo'n vice-versa rit blijft dus (vrijwel) altijd.
 
Nu bij SUC in zevenaar 4 tesla's te laden. Gezellig dus.
Mijn tesla laadt maar met 200km/uur en mijn buurman met 500km/uur.
Enig idee waarom dit is?

Kan het zijn dat je een lader deelt? Bijv. je staat op 3a en op 3b staat ook iemand te laden?

Verder is het niveau in de batterij van belang. Is hij bijna leeg laadt hij veel sneller dan wanneer hij bijv. 2/3 vol is. Overigens is de km aanduiding bij het laden het gemiddelde vanaf de aanvang van de sessie. Voor een juister beeld kun je de instelling aanpassen waardoor je de actuele laadsnelheid in kW ziet.
 
Last edited:
Inmiddels begrepen dat als je in je Tesla profiel niet hebt aangevinkt dat je nieuwsbrieven wenst te ontvangen, je de uitnodigingen ook niet krijgt.... Vorige keer kreeg ik als antwoord dat er "iets" niet goed stond, en dat het nu wel goed zou staan. Afijn, dit is dus het euvel...

Als ik kijk in my tesla => profile - staat wel degelijk een vinkje bij : Send me Tesla updates...

Kan ook zijn dat het niet verstuurd werd omdat het een event in nederland is. Voor opening Sint StevensWoluwe kreeg ik van Tesla wel een invite :)
 
Kan het zijn dat je een lader deelt? Bijv. je staat op 3a en op 3b staat ook iemand te laden?

Verder is het niveau in de batterij van belang. Is hij bijna leeg laadt hij veel sneller dan wanneer hij bijv. 2/3 vol is. Overigens is de km aanduiding bij het laden het gemiddelde vanaf de aanvang van de sessie. Voor een juister beeld kun je de instelling aanpassen waardoor je de actuele laadsnelheid in kW ziet.

Bedankt Hans. Nu in Wilnsdorf en nu als eerste een lader gedeeld en het gaat nu aanzienlijk sneller. Begreep van Tesla support dat het battery pack ook vrij warm was waardoor die ook gekoeld wordt. Dat kost ook wat vermogen.
Handig ook van te voren te horen van support hoeveel tesla's er stonden te laden, bij wilnsdorf. Dat zouden ze in de App beschikbaar moeten maken.
 
Bedankt Hans. Nu in Wilnsdorf en nu als eerste een lader gedeeld en het gaat nu aanzienlijk sneller. Begreep van Tesla support dat het battery pack ook vrij warm was waardoor die ook gekoeld wordt. Dat kost ook wat vermogen.
Handig ook van te voren te horen van support hoeveel tesla's er stonden te laden, bij wilnsdorf. Dat zouden ze in de App beschikbaar moeten maken.

Dat gaat allemaal best wel gebeuren. In 6.2 en volgende verwacht ik dat die info ook beschikbaar komt en zelfs dat rekening wordt gehouden met aantal Tesla's die Wilnsdorf in hun navigatie hebben ingesteld, hun verwachte aankomstmoment en batterijniveau dan e.d. Ook kan er dan een SuC advies komen. Iets zuidelijker dan waar je nu bent is er een behoorlijke dichtheid en kun je wat spelen met de keuzes. Heb ik afgelopen zaterdag nog gedaan. Heel relaxed. Kom je nog in Hirschberg? Kijk dan of het circusje met de heuse tijgers er nog staat :)
 
Dat gaat allemaal best wel gebeuren. In 6.2 en volgende verwacht ik dat die info ook beschikbaar komt en zelfs dat rekening wordt gehouden met aantal Tesla's die Wilnsdorf in hun navigatie hebben ingesteld, hun verwachte aankomstmoment en batterijniveau dan e.d. Ook kan er dan een SuC advies komen. Iets zuidelijker dan waar je nu bent is er een behoorlijke dichtheid en kun je wat spelen met de keuzes. Heb ik afgelopen zaterdag nog gedaan. Heel relaxed. Kom je nog in Hirschberg? Kijk dan of het circusje met de heuse tijgers er nog staat :)

Lange afstandsnavigatie langs de SuC's zou op zich al super zijn. Gewoon eindbestemming ingeven en laat de navigatie maar beslissen welke SuC's je aandoet rekening houdende met verkeer, en andere Tesla's op de weg.
 
Nu bij SUC in zevenaar 4 tesla's te laden. Gezellig dus.
Mijn tesla laadt maar met 200km/uur en mijn buurman met 500km/uur.
Enig idee waarom dit is?

Ik heb een keer bijna alleen gestaan in Zevenaar (komt daar regelmatig voor) en wel op Maandag ochtend de 16e om 09.00, ik kreeg slechts rond de 70 Amps binnen, na verzetten kreeg ik rond de 300 Amps. Het kwam omdat ik precies 4 stalls verder stond. Ik maak dat wel meer mee, ik loop nooit meteen weg bij de auto en wacht even, ze ziet dan meteen of het Amperage goed oploopt en ga dan koffie drinken, loopt deze niet snel op verzet ik mijn Tesla.
Daar ik de situatie nogal verwarrend want ik denk dat de stalls 5-3 verdeeld staan met de transformator er tussen.
 
Over de navigatie gesproken, die vond ik vandaag op mijn route door Duitsland prima. Regelmatig stuurde hij me van de snelweg af op een B-weg omdat hij file voorzag. Ik heb hem daar maar op vertrouwd, en kreeg later van vrienden bevestigd dat hij me aardig wat ellende op de snelweg bespaard heeft (ik vind die B-weggetjes door Duitse dorpjes nog leuk ook).
 
Hou je mailbox in de gaten............

Zojuist uitnodiging gehad voor de opening van het hoofdkantoor.

Geen uitnodiging dit keer. Maar dat klopt helemaal volgens de Tesla logica.
Een bewoner van de Veluwe stuur je natuurlijk wel een uitnodiging voor een event in Los Angeles, maar niet voor Amsterdam:wink:.

Wat ik wel kreeg (vannacht, vanmorgen in de mailbox gevonden) is een uitnodiging om een Chademo adapter te kopen.

Daarin (voor mij althans) een nieuwtje: je kunt ipv Super Charing optie ook kiezen voor een Fast Charging optie (alleen Chademo).

Ook weer heel Tesla: halve communicatie want de prijzen voor wat er aangeboden wordt zijn ze gemakshalve maar weer even vergeten.